Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.10.2007 13:06 - На 15 години фиброаденом или малък "рак"?!?
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 7419 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 30.10.2007 13:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Мдаа, странно е, поне за мен, защото ми се случи по-късно, въпреки че мислех както всички навярно си мислят за себе си – „ Това на мене не може да се случи!”. Да поясня – фиброаденом е доброкачествен тумор на гърдата. Това, че е доброкачествен все пак се установява след като вече са го махнали и пратили на изследване. Преди това няма как да се установи. Освен ако няма разсейки, недай си боже – тогава е злокачествен отвсякъде.

 

Не я разисквам тази тема в желанието си да се правя на интересна, напоследък и AVON има такава кампания против рака на гърдата, което си е много хубава инициатива. Но не знам колко от тези дами, участващи в кампанията знаят за какво става дума или са го изпитали на свой гръб (разбирай гърда). Понеже съм и не защото желая да се себеразголвам в блога, го споделям това, а защото преди броени дни бях на годишен служебен профилактичен преглед. Там влизат доста прегледи, между които и мамограф, с което както вече казах съм се сблъсквала за съжаление. И докато и разказвам на лекарката преживелиците ми в тази връзка, тя ми казва горното нещо – за това, че се открива фиброаденом на момичета от 15 до 20 и няколко години. В моя случай операцията мина с местна упойка, белегът не си личи, даже трябваше да посочвам на лекарката къде е, че не го видя. Така че нищо страшно няма, ако се хване навреме.

 

Има статистика, която сочи, че ракът на гърдата е на първо място по смъртност сред жените. За да се превърне доброкачественият фиброаденом в злокачествен тумор обикновено минават години. Може да са 5 или 10, а може и под влияние на стрес да се развие и много по-бързо. 

Освен да посъветвам момичетата и жените да се погрижат за себе си, защото няма кой друг да се погрижи за тяхното здраве, да не пренебрегват профилактичните прегледи и да не си мислят, че на тях не може да се случи, друго няма какво да добавя.





Тагове:   малък,   рак,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bros - Добре правиш!
03.11.2007 10:13

Само се чудя, дали и едно от малките тапирчета ще те прочете...
цитирай
2. cindy - Ами аз съм го написала,
04.11.2007 03:32
пък който ще да го чете. Съвестта ми е чиста, както се казва :)
цитирай
3. pirga - Ехотерапия
18.05.2013 20:41
Искам да споделя мнението си за един нов, неинвазивен метод на лечение на фиброаденома, който набира скорост - така наречената ехотерапия. Това е метод, използващ фокусиран ултразвук с висока интензивност ( HIFU) и представляващ алтернативен вариант на хирургичното лечение на проблема. Има редица предимства, прави се и в България в болница Света София.
Линк към статия на български:

http://www.monitor.bg/article?id=321787
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4130619
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930