Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2008 09:42 - Какво още се случва по магазините. Подзаглавие “На барикадите”
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 7680 Коментари: 23 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Това се случва в ТЪРГОВСКА ВЕРИГА “ЕВРОПА”, държа да отбележа, та ако някой го мързи да чете поста нататък да знае от къде да не пазарува. Не ми се случва за пръв път да си патя, заради обърканите им табели, но все си мислех, че ще влязат в час най-накрая, пък и около нас няма други супер-маркети.

 

Удобството на супера е да си вземеш количката и да напазаруваш сума неща, за които иначе трябва да обиколиш поне няколко магазинчета. По тази логика отивам в събота да търся нещо конкретно, което и не открих в крайна сметка, защото точно това не били зареждали, но пък си навлякох отрицателни емоции по стечение на обстоятелствата. Разхождам се с количката и търся онова въпросно нещо  и каквото ми хване погледа без замисляне го мяткам в количката. Преди да вляза в магазина изтеглих 100 лева от банкомата и вече нямах никакви скрупули по отношение на покупките. Кефя си се на шопинг-манията, понапълних количката, разпитах персонала за това, което ме интересуваше и тогава разбрах, че го няма и с чиста съвест се отправих към касите. Изтаксуваха ме съответно, имах някаква идея към трийсетина лева сметка, касиерката  ми каза -  40.15 лв., спомням си много добре че се ровичках за въпросните 15 стотинки и останах все пак озадачена. Преглеждам сметката и още на първа позиция – чорапогащник – 6.19 лв. Айде, чакайте малко, взех го от стелаж където пишеше 2.50 или нещо такова. Като как е станал изведнъж 6.19 лв.! Решавам да разнищя тази мистерия и спирам първата “престилка”, която ми се мерна пред погледа. Обяснявам и случката – тя уж ме разбра и ми казва – “Вие на коя каса платихте?” Озърнах се – видях познатата физиономия на касиерката и казвам – “Ето там” “Ами обърнете се към нея “– ми казва тя.

ГРУБА ГРЕШКА – НЕ СЕ РАЗПРАВЯЙТЕ С КАСИЕРКИ! После ще разберете защо.

В ръцете си имам две огромни торби, побрали 40-левовите ми покупки. По този случай ми е по-лесно да се обърна към касиерката, вместо да търся управителя. Ако реша пак да влизам в магазина, трябва да оставя някъде торбите. Там има шкафчета, но за да вземеш ключ трябва да оставиш 2 лева депозит, а пък в светлината на тази случка, само до това ми е. Отивам на касата и започвам с обясненията – “Това не ми се случва за пръв път във вашия магазин, да взема нещо с обявена еди-каква си цена, а на касата да се окаже друга.” И оная ми ти касиерка мигом се превърна в страшна харпия -  “Ама Вие как си мислите – такъв луксозен чорапогащник за 2.50 ???” Ами те късите чорапи вече струват толкова” Гледам я и се чудя дали е в ред “Късите чорапи струват към 60 стотинки – казвам й – а и не съм дошла тук да правя разследване за качеството на чорапогащниците. Щом пише 2,50 приемем, че е толкова и не се замислям колко са луксозни.” “Кажете откъде си намирате такива чорапогащници за 2,50 , да ида и аз да си купя оттам” – не мирясва тя. Кудкудяка ми насреща, в резултат на което и аз повишавам тон и настава пълна лудница. “Ами на стелажа пише толкова, защо заблуждавате хората?” – питам я.

 

Грабва тя чорапогащника, зарязва касата и опашката съответно и решава да види какво пише на стелажа. Пътьом я спира един млад мъж и явно я пита какво става. Не му обърнах внимание, реших, че е от охраната на магазина. Стоя отвън с торбите, тя изчезна нанякъде, после се появи и ме приканва “Елате, елате”. “Ами как да дойда с багажа” – питам я . “Оставете го на касата”. Зад касата видях фризер за сладолед, тропнах там торбите и влязох отново в обетованата земя.  Отиваме да стелажа и ситуацията е точно такава, каквато я помня, - -етикет с цена 2.59 лв. и отгоре в две редици наредени поне десет броя от “моите” чорапогащници. На долния рафт има цена 6.19, но опаковката е друга. Показвам и за какво става дума – не, не било това, наименованието били друго, клиентите били размествали стоката и прочее идиотизми. 

Точно се чудех дали е сляпа или тъпа или и двете заедно, на разправията изобщо не и се виждаше края, и се появи моят “рицар на бял кон” в лицето на младия мъж, когото споменах преди малко. Със съвсем спокоен тон и каза че не може така да си зарязва касата, за да се разправя с клиентите, което днес и се случвало за втори път. (Ама точно на нея ли трябваше и аз да случа!)  И ако има проблем да се обръщала към него. Тя започна да мига на парцали – “И сега какво?” – ”Ами отивай на касата и върни парите на клиентката” - и казва. Опааа, поля я студения душ и тя с подвита опашка се връща на касата – наброява ми сумата, от предишната и напереност не е останала и следа. Даже и се обърна езика да ми каже “Заповядайте”. Гледам още се помайва нещо с касовата ми бележка и понеже яко ме беше назлобила, решавам да я довърша – “Трябва ли ви бележката “ -питам я .”Да, трябва да отчета сторнирането”. “Така ли ? Нали извадихте парите от касата? Би трябвало да има начин да го отчетете. А аз как да си засека останалите покупки?
– питам. Не си мислете, че е само заяждане, въпреки че си го беше заслужила. Касовата бележка е документ за клиента, за това което е платил. “Да, ако веднага ми го отчетат ще ви я дам” – изчезна за минута –две, явно тутакси и го отчетоха предвид обстоятелствата и ми даде бележката. На изпроводяк и казвам “Освен това трябваше и да ми се извините!” – обърнах се и си тръгнах тържествено от полесражението.

 

Понеже горе писах, че не ми е за пръв път да се сблъскам с тъпотиите им – накратко – първият път беше в един друг магазин от тази верига, бях взела 4 неща, но там компютрите са по-удобно разположени и още докато ме таксуваха разбрах, че цените не отговарят на това, което им пише на табелите. На три от четирите неща, в резултат на което просто оставих покупките на касата и си излязох.

 

Другият път – беше пак нещо с тъпите им табели, викнах управителката – дойде някаква жена, пълна простакеса, която ми заяви, че клиентите били размествали табелите и затова не отговарят на истината. По-тъпо обяснение не бях чувала.

 

Може би по повод тези случки се впечатлих от реакцията на “рицаря”. Така и не разбрах дали е управител или някакъв вид супервайзър, но явно командареше касиерките. Но след като онази “моичката” се разправя само за днес на два пъти с клиенти за цените ми идва на ум, че той много добре знае за какво става дума. Номерът с обърканите табелки не е по вина на касиерките, сигурно такава е шибаната им търговска политика. Който се усети- връщаме парите, пък на маса хора не им се разправя или просто не гледат за какво става дума. Или просто се примиряват.

 

 

ВСЕКИ КИЕНТ ТРЯБВА ДА СИ ЗНАЕ ПРАВАТА И ДА НЕ СЕ ОСТАВЯ ДА ГО БУДАЛКАТ ПО НИКОЙ НАЧИН. 

ПРОВЕРЯВАЙТЕ СИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КАСОВИТЕ БЕЛЕЖКИ, СЛУЧВА СЕ И ПО ДВА ПЪТИ ДА ВИ ОТЧИТАТ НЯКОЙ АРТИКУЛ.

 

От мене толкова, а като видите  магазин на ТЪРГОВСКА ВЕРИГА “ЕВРОПА” просто го подминете, за да не берете ядове после. 





Тагове:   още,   Какво,   магазините,


Гласувай:
3
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. empire - :)
24.03.2008 10:35
И аз съм останал с подобно впечатление от персонала на тази верига супермаркети...
Обслужват те така сякаш им взимаш парите,а не им ги даваш ти на тях хах
цитирай
2. cindy - Затова сложих подзаглавие - на барикадите :)
24.03.2008 10:42
Толкова са тъпи, че не си дават сметка, че с нашите пари си хранят челядта. Отношението й настина беше възмутително, а опитите да се прави на остроумна - направо жалки. Гадното е, че ме вбесиха точно през уикенда.
А ситуацията изглежда така - все едно да наслагат стоката без цени и като отидеш на касата всеки път да се изненадваш. Нали това е предназначението на табелите - да прецениш искаш ли да го купиш на тази цена или не.

И в други супери ми се е случавало - в "Била", където обявяват промоции - а на касата промоции "не дават".
Но в "Европа" това си е практика. Едва ли повече ще им стъпя там.
цитирай
3. mopse - :)))
24.03.2008 11:03
Аз пък вчера установих, че от супермаркет Хит в Младост, вече две поредни Недели си купувам кори с яйца, на кутията на които пише размер "L", а вътре на яйчицата се мъдри мило печатче с буквичката "M"!
Значи не е случайно, просто така си ни ги продават, М-че на цаната на Л-че... колко мило! Другия път ще направя коментар, като отида... :)))
цитирай
4. cindy - Номерата им са неизчерпаеми,
24.03.2008 11:08
човек трябва все да е нащрек. И в магазина, и в такситата и навсякъде. Даже се замислих дали вече да не пазарувам само веднъж месечно от "Метро" и да си спестя тези емоции. Там не съм забелязала излишно да ме "товарят".

Ако някой е установил и при "Метро" издънки, моля да го прокоментира.
цитирай
5. thomas - :-)
24.03.2008 11:49
Да, случва се. На мен ми се беше случвало и по-страшно. Техномаркет. Даже две неща ми се бяха случвали.

Един път тяхна касиерка буквално ми открадна 50 лева при покупка на телевизор за 950 лева, докато консултантът ме помоли да се обърна за секудна и да видя къде в кашона ми слага гаранционната карта. Сигурен бях 1000%, защото си бях наброил точно 1000 лева в петдесетачки в едно отделение на портфейла, махнах едната банкнота и й дадох останалото да го брои. И докато броеше, "съучастникът"-консултант ми отклони погледа от нея за 5 секунди - достатъчно, за да може тя да каже "давате ми 50 лева по-малко".

И вторият случай, пак там, беше не по-малко груб. Някъде в зората на LCD мониторите (2001 година) купувам два ултрагъзарски 15-инчови (хихи) Самсунг-а за новия офис, който щяхме да откриваме. Цената им беше нещо умопомрачително - примерно 1075 лева на брой. Избрах си един модел, грабнах си две кашончета и се запътих към касите. Там вместо 2150 лева... изненадаааа - 2350 лева. Естествено, аз не паса трева и веднага казах "ама този модел горе пишеше, че струва 1075, не 1175 лева". "Сигурно не сте го видял правилно - отидете и проверете, щом не вярвате". Отидох и проверих. Буква по буква и баркода също - бях си го видял съвсем вярно. Върнах се на касата (защо не взех етикета, се чудя сега!) и казах "да, цената е каквато ви казах". "Не мога да ви го продам на нея, явно не е актуализирана, но в системата си е вярната и тя е тази, която ви казвам". "Е добре де, ама аз съм видял другата, това е официална оферта и аз имам право да си получа стоката на нея". "Няма как да стане". "Извикайте управителя тогава и ще видим какво може да стане и какво - не". Казаха ми да почакам, изпратиха консултатнът да го търси и аз зачаках. 5 минути, 10 минути... помърморих 1-2 пъти, накрая се появи нещо, приличащо на управител. "Какъв е проблемът?" - попита. "Ами горе на етикета на ето тези два монитора пише 1075 лева на брой, тук ми искат по 1175". "Ама да не сте се объркал?". "Ни най-малко, дори се качих обратно горе и проверих - цената беше точно тази, която си мисля". "Защо не дойдете и да ми покажете?". Тръгнах нагоре победоносно с него. Отидохме на мястото и там имаше... съвсем нов етикет (много по-беличък от околните), на който беше написана тяхната цена. 10 минути явно стигаха да се подменят доказателствата.
цитирай
6. cindy - А ти да не ги купи на "новите" цени? :)
24.03.2008 12:11
Теглиш им една ... да вървят еди-къде си и готово. Гадното е, че те правят на идиот, най-мразя простотии от сорта - "Колегите не са актуализирали цената !?!"
Ами майната ви и на вас и на колегите ви - какви ви е друга работата, освен да продавате и да си актуализирате цените!
цитирай
7. thomas - Ами купих ги...
24.03.2008 12:15
Нямах много избор в онзи момент - дори и с по 100 лева отгоре, цената все още беше "хубава" в сравнение с алтернативите. А и след 2-3 дена трябваше да откривам въпросния офис и те му бяха важна част от интериора...

Нещо повече, и след това съм продължил да пазарувам от ТехноМаркет, въпреки че направих може би 3-годишна пауза, обиден от тази случка. Силно се съмнявам, че нещо спечелиха, като ми взеха 200 лева повече - за тези 3 години можеха да ги изкарат от мен неколкократно под формата на печалба от следващи покупки.
цитирай
8. cindy - В "Техномаркет" много са ми смешни тези пълчища
24.03.2008 12:20
от "консултанти", на които основната им работа е да се събират по 3-4 ма да си лафят и винаги са много заети и забързани като ги питаш нещо. Да се чудиш и маеш какво консултират. Сигурно отвличат вниманието като плащаш - като в твоя случай.
цитирай
9. varg1 - ами мене като не ме
24.03.2008 12:31
пуснаха един път в ''технополис'' защото не съм бил подходящо облечен.с костюм за сватба ли да ходя там бе.
цитирай
10. thomas - Абе не е така...
24.03.2008 12:34
Даже са си много необходими, защото човек е съвсем нормално да има въпроси, когато избира техника и сравнява модели. Лошото е, че първо никога, когато ти трябват, ги няма наблизо, и второ, че когато все пак ги намериш, ти отговарят с нещо, което рядко ти върши някаква работа :-) А има и трето - че понякога от елементарно незнание ти казват, че нещо го няма, а ти след малко упоритост успяваш да си го намериш сам...
цитирай
11. cindy - Хем си бил облечен, хем не са те пуснали ????
24.03.2008 12:35
Разбирам да беше гол, та да те спрат :)
Ега ти безобразието :)
А с какво беше облечен, ако не е тайна, та си им нарушил "дрес - кода" на магазина ? :)
цитирай
12. cindy - Thomas,
24.03.2008 12:38
само в заглавието казваш - "абе не е така ". После в експозето се оказва, че си е баш така.:) Като събереш първо, второ и трето и се оказва, че за нищо не стават.
Иначе чисто теоретично има смисъл да се мотаят наоколо, но на практика не стоят така нещата :)
цитирай
13. varg1 - ами
24.03.2008 12:44
с анцуг с фанелка няква и дънково яке ама те знаят ли че в джоба ми може да има примерно 800 лева а
цитирай
14. cindy - Верно много претенциозни тези в "Технополис" -
24.03.2008 12:48
какво пък не ти харесаха на анцуга ??? В Операта така да беше отишъл облечен нямаше да те спрат, ама да не се отплесваме на културни теми :)
цитирай
15. thomas - :-)
24.03.2008 12:50
"Не е така"-то беше за това, че няма защо да се чудиш защо са ги сложили там, защото са си много необходими. А това, че не са особено полезни, е типичната българска особеност. Нали се сещаш за оная гатанка?

Какво е това нещо - голямо, черно, тежко, грозно, шумно, тресе се ужасно, хвърля масло на всички страни, харчи много и не може да те ритне отзад?
цитирай
16. gothic - Като се преместих в новия си апар...
24.03.2008 13:03
Като се преместих в новия си апартамент пазарувахме в една квартална бакалийка и един "олдскуул" денонощен магазин. За има-няма две години се нароиха една Европа, един 345, едно Фантастико, че за капак и един Хранскомерс. Затриха малките магазинчета, където ни познаваха поименно и проблемите започнаха...
цитирай
17. verde - към gothic
24.03.2008 16:50
Родителите ми имат такъв магазин за хранителни стока, познават почти всеки клиент с неговите вкусове и едва ли не личните му кахъри. Част от клиентите ни са наши семейни приятели вече. Но в момента, в който се появи Метро, после Била и от този род големи магазини с лошо обслужване и "ниски промоционални" цени, голяма част от уж постоянните ни клиенти, най-вече съседите, хукнаха като луди да пазаруват в Метро, сякаш там всичко е без пари. А това ни се отрази негативно. Е, оцеляхме, даже сега голяма част от клиентите ни се върнаха, пак с претенциите си, на които родителите ми неуморно угаждат, само и само да ги запазят като клиенти.
цитирай
18. gothic - verde,
24.03.2008 17:16
Дано имат такъв късмет и занапред. Защото веригите се множат...
цитирай
19. artanis - cindy
24.03.2008 22:54
Ще знам да не пазарувам никога от този магазин. Иначе не е новост в София всеки да се опитва да те измами с нещо. На мен по-скоро не ми минават тези номера, освен с такситата, но там на всеки се е случвало поне веднъж.

приятна вечер:
цитирай
20. jesusbg - Благодаря
25.03.2008 15:51
за съвета. От мен съвет - стой далеч от Mtel
цитирай
21. thomas - От мен пък друг съвет...
25.03.2008 16:23
От МТел по-добро няма, стига да не си дребна риба...
цитирай
22. anlov - Мърлящина + Гадно отношение
26.03.2008 16:09
= Издевателство с клиента, издигнато наистина в ранг на официална фирмена политика.

Много има да се учим още и единия от начините е чрез горчивия опит на нашите посестрими и събратя по неволя:)

cindy, ще го имам предвид.
цитирай
23. cindy - @ anlov,
27.03.2008 09:31
Viva la revolucion! Venceremos! .. :))))))))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 2831432
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20302
Календар
«  Юли, 2017  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31