Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2008 11:10 - Виена- кръчми, балети и к’вото дойде
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 30871 Коментари: 28 Гласове:
3

Последна промяна: 21.03.2009 20:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Това за кръчмата в Гринциг бях сигурна, че ще отида още преди да съм тръгнала. Как ще изпусна такава “екзотика” като виенска кръчма?!? Обаче балетът ми дойде съвсем ненадейно до главата. Изобщо не съм си мислила да посещавам Виенската опера, но явно ми е било писано.   Офертата на “банката” беше – вечеря в Гринциг или “Вълшебната флейта” в Операта, при това на правостоящ, защото билетите отдавна са изчерпани. Питам каква е мизата за правостоящите и отговорът “20-30 евро” ме слиса. Да си гледат работата, за тези пари няма да вися краг-маг, я! Оказа се, че екскурзоводката, много мила и приятна иначе дама ни е пуснала кьор-фишек с това инфо, че и датите на представленията объркала. После имахме обиколка с местен гид, пак българин, но “повиенчен” от много години и той съвсем между другото спомена за това, че всеки може да си позволи да иде в Операта, защото се пускат всяка вечер правостоящи 80 минути преди представлението и за 5 евро никой няма оправдание, че не е стъпил там. Имаше предвид виенчани, а не “пътуващи “артисти като нас.   Опаааа, щом е 5 евро и аз съм там! После като поразучих цените в Операта се оказа, че да гледаш от партера си е бая скъпо удоволствие – в зависимост от категорията на спектакъла варират цените между 130 и 240 евро на първите редове. Доста трябва да те бие парата или пък да си голям ценител, за да се бръкнеш за тези пари. Но на партера после видях съвсем непретенциозна публика и деца имаше, което ме наведе на идеята, че и тук има безплатни покани, не за всички разбира се. Ако кажете сега “Нееее, не може да бъде!”, ще ви отговоря, че и аз съм ходила с такива във Франфуртската опера. Даже водих и една приятелка, омъжена в Германия и като ме пита колко ще струват билетите и аз й казах “Нищо”, ми заяви че такива работи в Германия нямало! Айде де, тя ще каже! На нашите билети пишеше цена “0.00” евро, уредихме се с връзки естествено, по цял свят си го има. Но връзки във Виенската опера нямам, поне засега :) и си плащам 4 евро за правостоящ.(Оказа се, че правостоящите цени са 3 евро по балконите и 4 евро за партера, взехме си от “скъпите” разбира се :) Но ако мислите, че там е като в НДК – да си поседнете после на празно местенце, дълбоко се лъжете. Там тази идея от векове явно е отработвана и нема шест-пет, гардове дебнат навсякъде. Всъщност не е кой знае какво да изкарате 2 часа на крак, за да изгледате спектакъл, но ако сте тръгнали от 9 сутринта по Шьонбрюн, после сте “вършали” цял ден по Виена, множко ще ви дойде. Гледахме “Жизел” – един прекрасен балет, който и в София съм гледала, и там си беше прекрасен. Но постановката беше по-различна и ми достави голямо удоволствие. Само краката ми не бяха много съгласни с това заключение, но пък им дадох заслужена почивка през антракта в кафенето на Операта, опитвайки прочутия виенски ябълков щрудел.   Само за инфо – в операта се редуват представленията през вечер – веднъж балет, после опера. Има и сайт за продажба на билети, ако знаете предварително кога ще се във Виена, по-добре си купете седящи места, за да избегнете тези емоция. Най-евтините билети горе в “гълъбарника” по балконите са по 10 евро. Даже се учудих, че сред правостоящите освен нас, корейците и други чуждоземци, имаше и местни. Даже си носеха столчета за опашката, а една жена си плетеше плетка!!! Лично аз следващ пък, ако се наканя да ходя, ще си платя още оттук място, та им се чудя на акъла защо са решили да ги икономисат тези нещастни 10 евро.   Айде стига култура, да не ни призлее и отиваме на кръчма. Уловката там е младото вино. Сервира се в големи чашета с дръжчици – нещо като малки халби по 250 мл. Мен ме позамая това винце, пък и останалите зачервиха бузи след чашката, та не знам каква му е магията. Може и нещо е “ашладисвано”, но пък качва настроението, което е по-важно. Чашата е по 2.70 евро, нищо работа, но пък шницелите са по 16 евро, доста са големи, но пък като го обърнеш в лева – егати шницела :))

Хайде сега малко снимки, че доста се разприказвах :)



image

Това е операта - страничен изглед


image

От същата страна


image


Влизаме вътре, ето ги гардовете с пелерините


image


Поглеждаме нагоре към красивия таван


image


Оглеждаме се наоколо


image


... има какво да се види


image


Тези украшения са в една стъклена витрина във фоайето - цените им варират мевду 1200 и 1600 евро


image


Най-красивото нещо в зрителната зала е полилеят


image


Самата зала е доста скромна


image


даже малко нещо пуританска ми се видя, Софийската опера е по-уютна


image


А и за сравнение - жизнерадостният ресторант на нашия хотел, където закусвахме


image


Даже и балконите по си ги бива


image


Но защо да не ви го покажа отпред и by night


image


Ето и вътре ... къде без Сиси Австрийска, още повече че се намира до двореца Шьонбрюн и така се казва "Парк Хотел Шьонбрюн"


image

Фоайето

image


А ето ни отново при Жизел в операта, по време на спектакъла не са разрешени снимки, това е когато обира аплаузите, снимката не струва, но пък Жизел много си я биваше, затова я показвам


image


След като се разделхме с Жизел, да отидем на кръчма в Гринциг, отвън не изглежда голяма,


image

Но вътре е огромна - зали, зали ...


image


много зали...


image


една след друга наредени


image


Този глиган изпълнява и ролята на полилей


image


Тук и конски пренадлежности


image


Ето я и нашата зала накрая, посядваме, за да се познимаем с младото вино...
А и шницела да не забравя :)))






Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Във Виена бех и аз.
28.12.2008 11:39
Малко кичозно ми се виде.
цитирай
2. net - разкошни снимки Но с много и...
28.12.2008 11:46
разкошни снимки

Но с много ирония. А бижутата няма как- Сваровски
цитирай
3. bemberski - Супер. Ще го имам предвид това с о...
28.12.2008 11:48
Супер.
Ще го имам предвид това с операта при следващо отскокване до "Вената" :)))

Хубаво посрещане на Новата Година!
цитирай
4. emil60 - Много добре ми дойде!
28.12.2008 12:20
Вкусен репортаж - и материално, и духовно. Тъкмо четох рано, рано за Йохан Щраус, вдъхновен от предишния постинг за Виена... Всъщност изключително полезна информация...Благодаря!
цитирай
5. krotalka - Хубава разходка си си направила!
28.12.2008 15:41
Не знам какъв е бил твоя шницел, но този, който съм яла във Виена излизаше извън чинията, толкова беше голям! Иначе най-добрия специалитет е в "Швйце хаус" в Пратера - печен свински джолан.
цитирай
6. cindy - Супер си беше разходката :)
28.12.2008 16:19
Пък и още сума неща видях - това е само върхът на айсберга.
Шницелът си беше голям колкото чинията, а тя определено беше доста голяма. :)
Това за джолана го чух и от местния екскурзовод - но ние бяхме в Пратера предния ден, така че джолана ще почака до другия път. Той даже каза, че колкото и да сме гладни да си вземем по 1 джолан на двама души - толкова били големи. Вярно ли е?

А за операта и за много други неща получих информация на място. Ако имаше преди да тръгна да ми ги каже някой, щеше да е по-добре. Но и така си беше чудесно! :)
цитирай
7. krotalka - Верно си е!
28.12.2008 17:23
Не знам каква порода са тия прасета, но един джолан тежи към 2 кг. и повече. Трима души бяхме и не успяхме да се справим с един...
Иначе всеки път, когато съм във Виена, не пропускам да посетя Шьон брюн, влюбена съм в парка му! Виждала съм го през различни годишни времена, и всеки път ме е очаровал! Самата Виена не ми харесва. Хаотичен и доста мръсен град.
цитирай
8. cindy - Няма да го пропусна
28.12.2008 17:35
тоя джолан в никакъв случай след тази реклама :)

Ами както знаеш заради Шьонбрюн най-вече тръгнах до Виена. Даже, ако си намеря реферата мога да го кача тук, за да оцениш брилянтния ми немски :)))
Паркът действително е много хубав, имам снимки оттам, но не се катерих до Глориета, защото духаше много силен вятър. А ти в музея на каретите влизала ли си?

На мен пък Виена ми хареса, пък и не ми се видя мръсна. Париж е къде-къде по-мръсен, а и Франкфурт не изглежда много чист. Пък и аз идвам от София, не от Германия, та да му търся кусури точно за чистотата :))

Спомням си като бях в Прага след Германия, ми се видя занемарена, а е толкова хубав град. Просто в Германия е доста чисто, подредено и реновирано, това е.
цитирай
9. krotalka - За Франкфурт съм съгласна!
28.12.2008 18:18
Но той е изключение. То и Берлин не е много по-чист в центъра...
Не съм била в този музей, предпочитам парка, мога часове да се разхождам в него. Лятно време градината с розите ме омагьосва, а зимата се крия при палмите и пеперудите.
цитирай
10. cindy - Паркът - ама лятото, не зимата :)
28.12.2008 18:23
При палмите не се крих, защото нямах време, а и във Франкфурт съм гледала тяхната Palmengarten и тази ми се видя много малка.

Със сигурност пак ще се озова във Виена и ще гледам да е лятото :)
цитирай
11. cindy - Ей, Кроти,
28.12.2008 18:28
а ти къде другаде бродиш по Виената, щом толкова често я навестяваш?
цитирай
12. krotalka - От доста време не съм била във Виена.
28.12.2008 18:57
Преди, когато благоверния ходеше често в командировки до там го придружавах.
Скитах без цел и посока, поне градския транспорт там е много добре уреден.
Зимния парк си има своето очарование, виждаш голите клони на дърветата и се възхищаваш на умелото им подкастряне, направо е изкуство. През лятото това не може да се забележи.
цитирай
13. cindy - Майтапиш се :)
28.12.2008 19:05
Това за подкастрянето много добре си личи и през лятото. В Париж примерно дърветата са като кубове окастрени, там е такава модата :))
Имам точно такава снимка от Люксембургската градина. А и оттам имам и една снимка, която много напомня "Закуска на тревата" на Мане.

Добре, че ме подсети, мога да се поразровя да ги намеря, защото като се върнах лятото от Франция веднага ме емна работата и нямах време да си подредя впечатленията.

Е как без цел и посока? Да те чуят японците :)) дето не могат да проумеят как се скита без цел и посока :))))
Изръчка ли ги всички музеи и галерии или не си падаш по такива работи?
цитирай
14. анонимен - По принцип
28.12.2008 19:29
Европата е пълно менте за туризъм. Защо си давате парите на вятъра?!
цитирай
15. cindy - Щото ги имаме в повече :Р
28.12.2008 19:35
По-близо е и ми харесва, напролет заминавам за Рим. И той ли е менте?

Защо си изтри онези постове за Азията? Другаде качил ли си ги, че не успях да ги прочета.
цитирай
16. анонимен - И Рим е менте.
28.12.2008 19:38
Всичко от Украйна до Ирландия и от Норвегия до Малта е пълно менте.
цитирай
17. krotalka - Много не си падам по музеите но...
28.12.2008 19:53
Виж галериите са друго нещо, при едно от посещенията си, имах късмет да попадна на изложба на съвременни модернисти. Посетих и известната сладкарница. Имах си и гид, дъщерята на едни приятели живее от години там и доста се постара...
В повечето случаи, поглеждах сутрин картата, набелязвах си един бецирк(нали така наричат районите) и се опътвах натам. Така си запълвах времето през деня.
цитирай
18. cindy - Защо пък?
28.12.2008 20:05
Има много интересни музеи - примерно Императорската съкровищница в Хофбурга фигурира в една книга за Съкровищата на света. Там короната на Рудолф II я "броят" за голяма ценност. Е как мога да ида до Виена и да не я зърна на живо??? Имаше и много други интересни неща там. Виждала ли си картини, направени от пера на папагали и колибри? Ами там и това има :)

И какво ли още не ... :)
цитирай
19. cindy - @ bale
28.12.2008 20:06
щом казваш, че и Рим е менте, сигурно ще ми хареса :))
цитирай
20. hera - Поздрави за постинга! Весели ...
28.12.2008 21:37
Поздрави за постинга!
Весели празници :)
цитирай
21. cindy - Мерси! :)
28.12.2008 21:55
Весели и на теб! :))
цитирай
22. gothic - Страхотно! Ще пусна линк на сестра ...
28.12.2008 23:06
Страхотно! Ще пусна линк на сестра ми, тя е прекарала доста време във Виена и ще го оцени по достойнство! Весели празници, Синди :))))
цитирай
23. cindy - Весели и на теб, gothic :)
28.12.2008 23:13
Пусни и за предния пост - и той е Виенски. Тя да не е учила там?
Минах покрай Техническия им университет на Karlsplatz и се сетих, че много българи за учили там. Между другото знаеш ли, че идеята за безплатното образование е на Мария Терезия? Както и много други добри идеи, които им вършат работа на австрийците и до ден днешен.
Бивало си я е жената и 18 деца народила - изобщо се е отчела отвсякъде :)))))
цитирай
24. gothic - Яко се е отчела :)))) Не, сестра ми не ...
28.12.2008 23:18
Яко се е отчела :)))) Не, сестра ми не е учила, беше по-миналата година ако не се лъжа там на нещо като специализация по договор. Иначе и тя надонесе една камара снимки, но ако не се лъжа, операта не я беше снимала отвътре....
цитирай
25. cindy - Ами може и да не е ходила там :)
29.12.2008 18:09
Майтапът е, че има обиколки из операта за към 6 евро да позяпаш фоайетата, а да гледаш спектакъл на крак - 4 евро. Не е ли парадокс? :)))
цитирай
26. jesusbg - Ако можеш отиди и в Будапеща - по-...
31.12.2008 10:34
Ако можеш отиди и в Будапеща - по-красивият от двата града.
цитирай
27. cindy - Aaaaa, бяхме и в Будапеща, преди Виена
31.12.2008 15:52
поразгледахме го и него, но за кратко.
Била съм там преди доста време и пак трябва да отида за по-подробно разглеждане :)
цитирай
28. abanos - Хубавото...
15.09.2010 08:45
Хубавото си е хубаво!Прекрасна разходка!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4115052
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031