Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2009 15:11 - Разновидностите на кафето
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 6054 Коментари: 26 Гласове:
1





Признавам си, че не съм голяма фенка на кафето, може би трябва да добавя – на традиционното кафе. Изобщо нямам спомен някога вкъщи да слагала сутрин кафеварка за събуждане. Ако пия кафе го правя навън и при това все по-рядко. Предпочитам го във вид на капучино най-вече.   Правя тези уточнения, защото другите видове кафе, по-скоро във вид на кафе-коктейли, ако мога така да се изразя, значително повече ми допадат. Особено, ако са направени майсторски. Преди броени дни отвори врати кафе-бар в Гранд хотел „София” и там опитах едни от най-интересните кафета, които съм пила. Едното беше Ирландско кафе, а другото кафе „Мафиозо”. Нямам за цел да правя реклама на новия кафе-бар, има си други хора за тази работа, пък е и отразено вече в мрежата. Правя го само защото ценя професионализма и хубавите неща, а когато нещо е направено както трябва, следва да се отбележи. По едно време работата ми беше свързана с много командировки, доста места съм обиколила и съм посещавала, съответно и всякакви видове заведения – ресторанти, кафета и пр. Установих, че са много малко местата тук или в чужбина, които могат да те впечатлят с добра кухня или сладкарски произведения. Независимо колко са напудрени, натруфени или скъпарски. Както и във Виена не се шашнах от шницела или ябълковия щрудел, нито пък в Париж от палачинките с кестени. Много шум за нищо!   Така че нещата, за които ви говоря съм опитала, наистина си заслужават. Кафетата се приготвят от специално обучени баристи, които ни демонстрираха тънкостите на занаята. Примерно, когато се приготвя ирландското кафе – уискито се фламбира в чашата и после се сипва кафето. А в „Мафиозото” яйчения и шоколадовия ликьор се сипват точно както при коктейлите – на пластове. И освен ефектни на вид са доста вкусни, пък и сгряващи в студеното време.:)   А също и сладкишите с кафе си ги бива – опитах ги всичките, нямат грешка, но аз съм любителка на Терамису-то, така че му останах „вярна”. Още повече, че е доста по-различно от обичайното – много по-леко и не толкова „бишкотесто”. Останалите десерти са: мини торта с ганаш от шоколад и еспресо, мини торта с бразилски орехи и кафе и крем Гранд кафе. Може и други да има, но тези вече са ми познати. Ако искате и вие да опитате тези благини – заслужава си, то в тази криза какво друго му остава на човек, освен да се порадва на живота.:)

 Ето и малко снимки, за да придобиете визуална представа:

image

Това е пастичка с бразилски орехи и кафе, а в чашката - крем Гранд кафе. Той е доста сладък и ако не си падате по прекалено сладки неща, по-добре го пропуснете. А това, кето виждате до лъжичката прилича на истинско кафеено зърно, но е направено от шоколад


image

Тук баристът приготвя кафе "Мафиозо", виждат се добре пластовете


image


Това са кафе лате и ирландско кафе


image

Обстановката


image


Баристът продължава упорито да се труди


image


Кафе "Мафиозо" отблизо



image

И ето всички десерти, за които стана дума. Да ви е сладко :)








Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Аз съм любителка на еспресото!
07.02.2009 15:24
Истинско силно еспресо.Сутрин не мога да се събудя без чашка силно кафе. Иначе правенето на хубаво кафе, си е цяло изкуство. Истинско хубаво капучино, съм пила в едно италианско кафе в центъра на Дюселдорф.
Тирамисуто предпочитам да си го правя в къщи, няма по-хубаво от домашно приготвеното.
цитирай
2. cindy - Kroti,
07.02.2009 15:32
ей сега ще ти опонирам, защото там и лекция за кафетата ни изнесоха. Еспресо е кафето, което се прави на кафе-машините по заведения. Ако си го приготвяш вкъщи с кафеварка, няма как да е еспресо! Не вярвам да си оборудвала бар у вас :))
С онези италиански кафеварки се приготвя кафе мока.
Понеже не ми се спори излишно намерих и "подкрепящ" материал, да видиш, че съм права.

http://www.inrne.bas.bg/wop/ARCHIVE/wop_1_2002/09-Coffe.htm

А за терамисуто - ами покани ме да го опитам, за да видя дали е най-хубавото :))))
цитирай
3. gothic - Кафе с райбер...:))))
07.02.2009 15:38
Кафе с райбер...:))))
цитирай
4. cindy - gothic, gothiiiic...
07.02.2009 15:44
Все това ти е в акъла :))
Но, ако поканиш някоя девойка там да се омагьоса с онея алкохолени кафета, понеже във всички има някакъв алкохолец. Да похапне от онези сладкишчета, докато я омайваш със сластен глас, като нищо и до "райбера" ще стигнеш....
Пък после ще ми благодариш за идеята :)))))
цитирай
5. krotalka - Имам си машина за кафе!
07.02.2009 16:03
Такава като в заведенията. Е по-малка, е но пак е на същия принцип. Преди година синчето ми подари и една от тези кафемашини, дето си мелят сами кафето и правят хубаво еспресо. Така че пия истинско еспресо!
А за тирамисуто, няма проблем, кажи кога ще наминиш насам.
цитирай
6. gothic - Ама аз съм семеен....
07.02.2009 16:06
Ама аз съм семеен....
цитирай
7. cindy - Е, kroti, sorry :)
07.02.2009 16:13
Мислех, че за онези джиджавки за котлон става дума. Ама откъде да знам, че имаш такова грижовно синче :)
А за терамисуто - щом няма проблем, приемам че си права, пък и без това не знам къде да намина :)))
цитирай
8. cindy - gothic,
07.02.2009 16:15
това че си семеен си го разтръбил из целия блог. Тогава как разни райбери ти се привиждат? Не вярвам жена ти да ти бяга по тъча... :))
цитирай
9. gothic - ни тя ни аз. . . просто се сетих за л...
07.02.2009 16:17
ни тя ни аз...просто се сетих за лафа, този за райбера, де :))
цитирай
10. krotalka - Кажи кога имаш пътуване към Германия,
07.02.2009 16:18
ще се разберем за адреса.
цитирай
11. cindy - Aaaaaaa,
07.02.2009 16:22
просто носталгия по отминали "райберови" времена навярно :)))
Е добре де, заведи жената на едно кафе "Мафиозо" тогава - за 14 февруари примерно, не се стискай :)
цитирай
12. cindy - Kroti,
07.02.2009 16:24
сега ми предстои пътуване до Рим. За Германия съм планирала едни Баварски замъци, но ще видя кога. Но ако не си в Бавария, май ще пропусна тирамисуто :)))))
цитирай
13. gothic - Замислил съм програма за тогава, но ...
07.02.2009 16:27
Замислил съм програма за тогава, но защо пък не? Тенкс за идеята! Все ще го сместим някак си ;)
цитирай
14. cindy - gothic,
07.02.2009 16:32
в един по преден пост се измайтапих, че си идеален мъж и то най-вече заради зодията. Но след като си планирал програма за 14-ти, май наистина нещо към идеал клониш :)))))
Чак не ми се вярва! Чета и не вярвам на ушите си!! :)
Ти да не си нещо извънземен ? :)
цитирай
15. krotalka - Жалко!
07.02.2009 16:37
Далеч съм от Баварско!
цитирай
16. cindy - Много жалко!
07.02.2009 16:40
Но пък знае ли човек, животът е пълен с изненади, ако имам път към Германия, ще си поръчам терамисуто овреме :))
цитирай
17. gothic - Не бе, землянин. . . Европа, Бълг...
08.02.2009 21:41
Не бе, землянин...Европа, България, София...закърмен в Дружба, живял в Орландовци, битуващ в Света Троица. А за програмата - шшшшшшт, да не разбере мадам ;)
цитирай
18. cindy - Само
08.02.2009 22:17
между нас ще си остане :)
цитирай
19. gothic - Между нас и още 3 до 5 хиляди човека. . ...
08.02.2009 23:03
Между нас и още 3 до 5 хиляди човека...Ей на туй му викам аз тайна :)))))
цитирай
20. cindy - Ти пък :)
09.02.2009 09:01
Едва ли толкова народ ще го прочете тук. Вярно стоя си често в онази четивната класация на "Други", но пък не се изтрепват чак толкова. Така че тайната е подсигурена :)))))))
цитирай
21. gothic - Здраве да е - майната й на тайната ...
11.02.2009 10:58
Здраве да е - майната й на тайната :))))
цитирай
22. cindy - Или казано другояче -
11.02.2009 11:59
тайна, майна ... :))))))))))
цитирай
23. gothic - Йес, йес...:)))
11.02.2009 12:17
Йес, йес...:)))
цитирай
24. cindy - Само да не забравиш
11.02.2009 15:12
да я заведеш, че нещо се отплеснахме от темата :)
цитирай
25. swords1010 - Мммм, всичко изглежда страхотно. . ...
31.07.2009 21:16
Мммм, всичко изглежда страхотно... :))) Всъщност да ти кажа, мисля, че никога не съм пил кафе в чиста форма - твърде сухо и дори неприятно ми е. Но пък винаги съм бил велик фен на майсторски приготвените напитки от рода на латето, на което, както вече разбра съм голям почитател. ;]
цитирай
26. cindy - Мхъм,
27.08.2009 23:37
разбрах за латето. Но тук има по-интересни работи, трупай жизнен опит!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4117108
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031