Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2009 09:22 - Кака Захаринка
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 2607 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 14.03.2009 21:29


  Чърчил бил казал, че Европа свършва там, където почва да се яде шкембе чорба, визирайки точно нашето кьоше на континента. Пък аз бих допълнила „ и където се обръщат на каки, лели, батета и чичовци към хора, които не са им роднини”. Даже не знам на друг някой език да има еквивалент на „кака” и „бате”. Имам предвид „цивилизованите” езици, иначе комшиите може и да имат нещо подобно, но така или иначе с тях сме „зад бариерата”, вдигната от шкембе чорбата.   Всъщност кака Захаринка, не ми е кака, а дама в чаровна възраст, за чието съществуване разбрах снощи на йогата. Знам, че не се интересувате от спорт, здраве и прочее глупотевини, но пък на мен ми е интересно и ще продължа да си пиша по тази тема. Пък който ще, да чете. Нашият инструктор е един от най-добрите в България, не му казвам името, че не му трябва реклама. А и вчера бяхме почти един връз друг в салона, така че капацитетът е запълнен до дупка и отгоре. И той по едно време обяснявайки ни за различните школи по йога и как се преценявало нивото им – по това как изглеждат най-възрастните хора, които се занимават там. „За един млад човек е лесно да усвои и направи дори и по-сложните асани – казва ни мъдро той - но при по-възрастните хора е по-различно.” Представи ни първо едно младо момиче, което е републиканка шампионка по йога и така се засука, че се учудих, като успя да се „разсуче”. Ръкопляскаме. После ни представя „кака” Захаринка. Преди това бяхме упражнявали асана „скакалец”. За да не го бъркате със „скакауец” ето ви и оргиналното му звучене :”салабхасана”. Асаната не е трудна, но после има „висш пилотаж” за напреднали. В първия вариант се вдига човек на ръце като се опира на глава, а още по-напредналото е само на ръце. Трудно е да си го представите, ако не сте запознати, затова ето ви картинка.  
 

image



Ръцете се подгъват напред и цялата тежест на тялото пада върху тях.Това на този етап още не мога да го правя. Но кака Захаринка може и в двата варианта – направи го жената и всички в залата занемяхме. После заслужени ръкопляскания. Понеже е дама, няма да ви разкривам годините й, да е жива и здрава, но доста „стаж” е натрупала под небето. А с йога се занимавала от девет години и отишла в клуба барабар с куп заболявания в доста лошо здравословно състояние. Сега във фигурата прилича на момиченце, само бялата коса я издава в гръб. Като си тръгвах се засекохме на изхода и все пак я попитах дали се е отървала от болежките, с които е дошла. „Да – каза тя – наистина се оправих”. Въпросът ми беше по-скоро реторичен, защото само като й гледах пъргавата походка ми беше ясно, че се чувства добре в тялото си. Не знам колко хора на нейните години се чувстват по този начин, но като гледам по улиците не са твърде много и във всички възрасти. Жалко, но както се казва човек, каквото си направи, друг не може да му го направи. Универсална поговорка –за всичко важи! :))

П.С. Сега забелязах, че в клипа на Висоцки, който съм качила тук
той прави точно това, което ни демонстрира "кака" Захаринка. Обърнете внимание на "стойката", която вдига на масата. За това става дума само че без масата, прави се същото на земята. И другата разлика е, че  кака Захаринка е два пъти по-възрастна от Висоцки в клипа. Пък и е жена - малки разлики, но съществени :)






Тагове:   Кака,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Изкефи ме,
14.03.2009 11:52
с това как си успяла в един подтинг да смесиш , история, езикопознаване, спорт и да уставиш поуката даси я направим ние.Въпреки,че йогата не есамо спорт.

Поздрави.
цитирай
2. cindy - Kroti
14.03.2009 12:41
и ти ме изкефи с този коментар, значи не съм го написaла напразно :)
Разбира се, че йогата не е само спорт. Преди всичко е философия, но ако задълбая в тази посока кой ли ще го прочете... ? :))))

Всъщност мога и да пробвам, но хората които се опитват нещо да "пропагандират" на мен ми приличат на фанатици и не бих искала и аз там да се бутам. А и в предния пост казах - всеки може да се занимва с това, което най-много му допада. Примерно на мен "бягащата пътечка" във фитнеса ми е дълбоко противна, не съм се качвала там и нямам намерение. Ако ми се тича, ще отида да тичам в парка, а не на такава измишльотина. Но има при нас мацки, които много си обичат пътечката. Въпрос на вкус! :)
цитирай
3. gothic - То това, с пътечката, не е ли нещо от ...
15.03.2009 18:45
То това, с пътечката, не е ли нещо от сорта като да си с гумена лейди? Почте истинско, ама не съвсем :))))
цитирай
4. cindy - Не знам,
15.03.2009 19:55
ти явно повече ги разбираш тези работи :)
Според мен по-скоро прилича на това да се печеш през стъкло :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4117254
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031