Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2009 16:57 - За границите в журналистиката
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 30528 Коментари: 54 Гласове:
16

Последна промяна: 19.11.2009 18:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Току-що прочетох
един постинг и се потресох. Дотук е прочетен от над 2100 души. Става дума за изнасиленото 13-годишно боливийско момиче, заснето от ТВ екип.  Да, наистина е възмутително, шокиращо и отврарително поведението на телевизионерите, дотолкова изкривени професонално, че в това са видяли само възможност за БУМ в националн ефир.

Но не знам защо ми дойде наум за онази снимка за малкото чернокожо детенце, после разбрах че е било момиченце и лешоядът, който го дебне за "закуска".
Тази снимка се появи тук наскоро и даже на два пъти. Фотографът е спечелил Пулицър за тази снимка. След няколко месеца се е самоубил, неизвестно защо.

Ако това сравнение ви се стори пресилено и пероизволно, моля да ме извините. Но поведението на този фотограф заснел това малко изнемощяло детенце, което повече прилича на скелетче, отколкото на дете, не е ли същото като на тези телевизионери? Той помогнал ли е на умиращото от глад дете? Поне да го беше занесъл до седалище на Червен кръст, вместо да го снима. Не, снимал го е и го е оставил на произвола на съдбата, защото журналистите документират, а не се намесват в събитията. И за тази снимка е получил "Пулицър", както споменах. За какво - че е снимал умиращо дете.

Този начин на мислене налага тези критерии и деформира ценностите. Новината на първа страница или в прайм тайма е по-важна явно за журналистите, отколкото съдбите на хората. Това показва и горната новина. Превръщат се в безчувствени изверги, за които изнасилването на момичето е само новина и "горещ материал".

Сори, ако не ви е допаднало сравнението, но ако се позамислите, ще намерите общото в двата случая.




image


P.S. Ако някой още не е разбрал какво съм искала да кажа с този постинг - това е част от мой коментар 2 по-долу. Но явно хората не го виждат или не желаят да го видят, затова го копирам тук, че не ми се обяснява сто пъти едно и също:

"... Но това поражда и други въпроси - докъде могат да стигнат хората, водени от други страсти и загърбващи човечността. Някой ще каже - "Ами не е било работа на фотографа да спасява детето." Това е ключовата дума - НЕ Е НЕГОВА РАБОТА!

Сигурно и телевизионерите са си мислели същото...

Защо единият е награден герой, а онези са мерзавци? Аршинът май не е един и същ."

Както и другото - изкривяванията се появяват в момента, когато хората се възприемат първо като професионалисти, а после като човеци. Важи за всички професии без изключение.






Гласувай:
16



1. theladybird - :)
19.11.2009 17:05
Сравнението си е много логично доже...
В много жалък свят живеем, с толкова хора достойни за съжаление наоколо... (в случая имам предвид репортерите и фотографа)
Усмивки :)))
цитирай
2. cindy - Какво да ти кажа...
19.11.2009 17:12
Написах постинга на прима виста, личи си и по правописа, но не ми се корегират грешките. Нека си остане така спонтанен.
Но това поражда и други въпроси - докъде могат да стигнат хората, водени от други страсти и загърбващи човечността. Някой ще каже - "Ами не е било работа на фотографа да спасява детето." Това е ключовата дума - НЕ Е НЕГОВА РАБОТА!

Сигурно и телевизионерите са си мислели същото...

Защо единият е награден герой, а онези са мерзавци? Аршинът май не е един и същ.

цитирай
3. bizcocho - А тези 2100 "човека"...
19.11.2009 17:18
А тези 2100 "човека"-прочели? Тях в каква графа ги слагаш?/реторичен въпрос/ Хич и не питам какво друго четат!
цитирай
4. diso - Такава журналистика е цинизъм
19.11.2009 17:18
Тези мога да ги вкарам тук:
http://diso.blog.bg/zabavlenie/2009/10/30/zashto-pyk-az.425227
като коментар към 2.
цитирай
5. cindy - bizocho,
19.11.2009 17:23
не коментирам, защото и аз го прочетох. За себе си мога да кажа, че и други работи чета, за останалите - те си знаят.
Но не случайно споменах цифрата, това е което се харчи на пазара.


цитирай
6. rat - Сравнението не ми допада никак. ...
19.11.2009 17:26
Сравнението не ми допада никак.
Нямаш представа какво става в АФРИКА, замисли се колко такива деца е видял и в какво състояние са били. Там има стотици хиляди такива деца. Какво като го заведе някъде, или го нахрани еднократно, то е хронично недохранено, ще му удължи агонията само.
Снимката заслужава наградата.
Изнасилването е еднократен акт, който е можел да бъде предотвратен от телевизионния екип, но те не са го направили, тук май много хора забравиха за онзи продуцент от южна америка, подсъдим, че сам е поръчвал убийствата, при които винаги екипът му се е озовавал пръв на местопрестъплението.
Определено сравнението не е удачно, направо си е подигравка с труда на фотографа.
цитирай
7. cindy - diso,
19.11.2009 17:29
там му е мястото - вкарай го!
цитирай
8. totoni - Сравнението не ми допада никак. ...
19.11.2009 17:30
rat написа:
Сравнението не ми допада никак.
Нямаш представа какво става в АФРИКА, замисли се колко такива деца е видял и в какво състояние са били. Там има стотици хиляди такива деца. Какво като го заведе някъде, или го нахрани еднократно, то е хронично недохранено, ще му удължи агонията само.
Снимката заслужава наградата.
Изнасилването е еднократен акт, който е можел да бъде предотвратен от телевизионния екип, но те не са го направили, тук май много хора забравиха за онзи продуцент от южна америка, подсъдим, че сам е поръчвал убийствата, при които винаги екипът му се е озовавал пръв на местопрестъплението.
Определено сравнението не е удачно, направо си е подигравка с труда на фотографа.


Съгласна съм с това! Определено сравнението не ми се струва никак удачно. А и фотографията е изкуство, а не зрелище. Това е различно, даже много различно. А снимката е силно въздействаща. Също като емоцията на фотографа, предполагам.
Не бива така първосигнално да слагаме под един знаменател неща, които нямат общо.
Колкото до репортажа - не подлежи на коментар подобен акт...
цитирай
9. cindy - rat,
19.11.2009 17:36
всеки си има право на мнение и предположих, че ще има хора на които няма да им допадне. Даже се извиних предварително.

Значи като са стотици хиляди - да мрат като мухи ли? Била съм в Африка, не точно там, може би ти не си бил. Не ми се спори, остани си на твоето мнение.

Не ги оправдавам за това, че не са се намесили, но мисленето им е изкривено точно по причините, които описах в коментар 2.
цитирай
10. cindy - totoni,
19.11.2009 17:41
в случая става дума за репортажна фотография, а не за художествена.
Нека за теб да е изкуство, но аз виждам само едно умиращо дете и дебнещ лешояд.

Първосигнално в този случай е да се водиш по приетите стереотипи и клишета "фотографията е изкуство", "щом са му дали Пулицър всичко е наред" и така нататък, вместо да се опитваш да мислиш със собствената си глава.
Лека вечер! :)

цитирай
11. анонимен - Аз лично трудно мога да коментирам,
19.11.2009 17:41
при положение, че никога не съм помагал на гладните деца в Африка или на бедните момичета в Боливия.
Несъмнено авторката на този блог ще ни покаже доказателства за благотворителността си към гореспоменатите страдащи, с което ще оправдае ролята си на съдник.
В противен случай си е чиста проба лицемерие.
цитирай
12. cindy - bbbb,
19.11.2009 17:44
защо коментираш изобщо тогава?
Това твоето си е чиста проба заяждане и не смятам да влизам в подобна полемика.

цитирай
13. zaw12929 - Смятат, че всичко им е позволено и да ...
19.11.2009 18:09
Смятат, че всичко им е позволено и да нараняват другите, за да информират, а в същност- манипулират.
В тази снимка с детето- те са ХИЕНИТЕ!
цитирай
14. bizcocho - За теб съм сигурна, че четеш. Позасичала съм те тук таме.
19.11.2009 18:15
cindy написа:
не коментирам, защото и аз го прочетох. За себе си мога да кажа, че и други работи чета, за останалите - те си знаят.
Но не случайно споменах цифрата, това е което се харчи на пазара.




Факта, че постинга е четен толкова ми говори, че е в избрани. Факта, че е там, ми говори за извратеността на Избиращите. Факта, че това се е случило е ужасен. Факта, че от това се продължава да се правят пари още повече! И за снимката си права.
И при теб кацнал лешояд с дефект в обонянието-четирибуквен.
цитирай
15. cindy - zaw,
19.11.2009 18:48
в заглавието съм го написала - става дума за границите в случая на журналистиката, но по-скоро за границите на етиката като цяло.
Но хората предпочитат да се хванат за конкретиката защото е по-лесно и опростява нещата.

цитирай
16. kass - cindy
19.11.2009 18:49
Синди, нима можем да обвиним всички журналисти по света снимащи войните в различните райони, вместо да се качат на някоя трибуна и да скандират за мир? Нима можем да ги обвиним, че снимат разрухата след земетресение, торнадо или цунами вместо да се втурнат да разравят отломките?
Според мен журналистиката и особено фотографията е важна за да покаже на света какво се случва, защото фотографът не може да спаси гладуващите деца в Африка, но светът може, стига да знае за това...
За случая с изнасиленото момиче не мисля, че става въпрос за сериозна журналистика и да права си можеха да се намесят, аз не намирам аналог в двата случая...
цитирай
17. cindy - bizocho,
19.11.2009 18:50
точно затова цитирах бройката, да се досети който намери за добре.
А за другото - :))))
цитирай
18. анонимен - Значи
19.11.2009 18:55
приемаме, че блогерката синди е чиста лицемерка.
цитирай
19. cindy - bbbb
19.11.2009 19:03
по тази логика можеш да приемеш, че и всички коментирали дотук, включително и ти, също са лицемери, защото никой от тях не е извършвал героичните дела като спасяване на гладуващи судански деца и на боливийски момичета от изнасилване.

Ако някой от присъстващите е извършвал такива деяния, за него не се отнася.
цитирай
20. анонимен - Аз
19.11.2009 19:08
никого не съдя (освен теб). Колкото е работа на журналиста да помага на гладното дете, толкова е и работа на теб, мен, дори и на това недоразумение бизочо да го правим.
В момента, в който станем съдници на нещо, това предполага, че ние реално сме направили нещо по въпроса.
цитирай
21. kass - cindy
19.11.2009 19:08
Само да добавя, ако на някой му е чудно защо Кевин Картър, фотографа заснел умиращото дете и лешоядът, се самоубива на 33 години, месеци след получаването на най-голямото отличие, може да прочете тук:
http://ejjjik.blogspot.com/2006/02/blog-post.html
Статията е много интересна и дава много отговори...
цитирай
22. cindy - kass,
19.11.2009 19:12
без да ми се обиждаш, мисля че преувеличаваш и драматизираш.

А подобна мисъл, цитирам:
"Според мен журналистиката и особено фотографията е важна за да покаже на света какво се случва..."
може и да се е въртяла в главите на боливийските телевизионери докато са снимали с камерата.



цитирай
23. totoni - в случая става дума за репортажна ...
19.11.2009 19:16
cindy написа:
в случая става дума за репортажна фотография, а не за художествена.
Нека за теб да е изкуство, но аз виждам само едно умиращо дете и дебнещ лешояд.

Първосигнално в този случай е да се водиш по приетите стереотипи и клишета "фотографията е изкуство", "щом са му дали Пулицър всичко е наред" и така нататък, вместо да се опитваш да мислиш със собствената си глава.
Лека вечер! :)


Мислех, че постингът цели да провокира различни мнения, но явно съм сбъркала. 1-во: не обичам да ми слагат думи в устата, които не съм изрекла и мисли, които не съм изказала. Това няма нищо общо с "Пулицър"-а или с това какъв тип е снимката (което също не съм коментирала). Става дума за това, че не може да бъде сравнявано поведението на тази банда "журналисти" с фотографа. При репортажа става дума за еднократен акт на насилие, при който единствената човешка реакция е да се втурнеш да помогнеш, което явно не е познато на тези хора. При снимката - става дума за отразяване на една действителност. Касс го е казала много ясно - подобно сравнение означава да заклеймим всички фотографи, запечатили две тъжни детски очи или прегърбени старци, или боклуци по улиците, или изхвърлени умрели делфини, или...само защото не са променили всичко това преди да го снимат. Извинявай, но не мога да се съглася с това.
цитирай
24. cindy - bbbb,
19.11.2009 19:22
сам си противоречиш:

bbbb написа:
никого не съдя (освен теб).
...
В момента, в който станем съдници на нещо, това предполага, че ние реално сме направили нещо по въпроса.


Та ти откъде-накъде и за какво ще ме съдиш, освен за да си чешаш тролската краста.
Не ми се занимава повече с теб да ме прощаваш, не ми е интересно повтарянето на едно и също до безкрайност.
цитирай
25. cindy - totoni,
19.11.2009 19:28
постингът не цели да провокира нищо. Това ми хрумна веднага след като прочетох онзи постинг, не съм мислела че ще цъфне в Препоръките и сума народ ще почне да търси под вола теле.
Защото, ако не беше препоръчан едва ли на някой щеше да му дреме моето мнение по въпроса.

И ти драматизираш като kass - не съм тръгнала да заклеймявам като цяло фотографията, журналистиката и пр.
От къде пък това го измисли? :)
цитирай
26. kass - cindy
19.11.2009 19:29
Не Синди не се обиждам, но не мога да се съглася, че става въпрос за едно и също. Аз не защитавам боливийските телевизионери. Какво е минало през главите на им аз не мога да знам, но не смятам че равнодушното отразяване на едно престъпление с цел печалба и отразяването на тежка хуманитарна криза, засягаща много хора са неща, които с лекота можем да сложим под един знаменател...
цитирай
27. анонимен - Които не мисли като синди
19.11.2009 19:32
или си чеше тролската краста или драматизира.
цитирай
28. totoni - постингът не цели да провокира н...
19.11.2009 19:36
cindy написа:
постингът не цели да провокира нищо. Това ми хрумна веднага след като прочетох онзи постинг, не съм мислела че ще цъфне в Препоръките и сума народ ще почне да търси под вола теле.
Защото, ако не беше препоръчан едва ли на някой щеше да му дреме моето мнение по въпроса.

И ти драматизираш като kass - не съм тръгнала да заклеймявам като цяло фотографията, журналистиката и пр.
От къде пък това го измисли? :)

Е аналогията ти ме накара да го измисля! Аз не виждам разлика между тази снимка и безброй други подобни. Нали ти не искаше да се фокусираме върху конкретиката.
цитирай
29. totoni - Касс, абсолютно съвпадат мненията ...
19.11.2009 19:38
Касс, абсолютно съвпадат мненията ни. Явно аз не успявам ясно да се изразя, струва ми се, че ти се справяш по-добре от мен:)))
цитирай
30. basst - Аз мисля, че Касс е права. Не можем да ...
19.11.2009 19:42
Аз мисля, че Касс е права. Не можем да кажем, че тези хора са безчувствени...Това са журналисти, благодарение на тях, ние виждаме това, което се случава. Разбира се, има го и човешкия фактор... но можеш ли да помогнеш на всички? Тогава няма да си журналист, а ще работиш към ООН, Червения кръст, полумесец,ще си Синя каска и какво ли още не, но не и журналист...Четвъртата власт, бяха, нали? Когато виждаш такива снимки или кадри - отзвукът е много по-голям...
Не мога и да оправдая тв екипът....това е престъпление.....
цитирай
31. cindy - Честно казано,
19.11.2009 19:46
не виждам смисъл постоянно да се повтаря едно и също.
Казала съм моето мнение, още докато го пишех допуснах, че ще има и несъгласни и не съм се излъгала.
Всеки си има право на мнение и нека си остане на него. Желанието да убедиш непременно някого в правотата си е липса на толерантност.
Благодаря за интереса и лека вечер на всички, нямам намерение да дежуря на компа! :)
цитирай
32. prado - Сравнението не ми допада никак. ...
19.11.2009 20:29
rat написа:
Сравнението не ми допада никак.
Нямаш представа какво става в АФРИКА, замисли се колко такива деца е видял и в какво състояние са били. Там има стотици хиляди такива деца. Какво като го заведе някъде, или го нахрани еднократно, то е хронично недохранено, ще му удължи агонията само.
Снимката заслужава наградата.
Изнасилването е еднократен акт, който е можел да бъде предотвратен от телевизионния екип, но те не са го направили, тук май много хора забравиха за онзи продуцент от южна америка, подсъдим, че сам е поръчвал убийствата, при които винаги екипът му се е озовавал пръв на местопрестъплението.
Определено сравнението не е удачно, направо си е подигравка с труда на фотографа.

какво се случва после, след снимката, не е изяснено, рат е прав, кой разбрал, кой не, емигрирайте, щото климата се затопля и лешоядите са до кърджали, после - и насам,към софийско
цитирай
33. cefulesteven - За фотографа, доста мислих. Не се ...
19.11.2009 21:36
За фотографа, доста мислих. Не се знае, да не бързаме да го обвиняваме, защото най-вероятно заради подобни прибързани обвинения се е самоубил. Просто не знаем в какво положение е бил, самия той.

Опитвам се да мисля логично, не ми е работа да го защитавам.

Ако не е имал пречки в спасяването, то такъв изрод, едва ли щеше да покаже снимката, защото с тази снимка той доказва свое престъпление. Щеше да си я пази скатана и да я разглежда тайно, за да задоволи някакво извратено чувство.

Най-вероятно, не е можел да спаси момичето. Би изложил своя живот на крайна опасност, а изгуби ли живота си няма как да помогне и на момичето.

Не се знае, дали изобщо е имало някакъв начин.

Просто Пулицър не се дава за това да заснемеш сам престъплението си. Този човек е направил снимката въпреки себе си, въпреки ужаса си.
цитирай
34. injir - Странно. Вече награждават за пр...
19.11.2009 23:30
Странно. Вече награждават за престъпление? Във Африка се намират най-богатите находища на диаманти. А има умиращи от глад деца. И това е странно.
цитирай
35. cefulesteven - Странно. Вече награждават за пр...
20.11.2009 08:38
injir написа:
Странно. Вече награждават за престъпление? Във Африка се намират най-богатите находища на диаманти. А има умиращи от глад деца. И това е странно.


Не е можел да спаси детето. Вероятно са били десетки или стотици, всяко се нуждае от много квалифицирана медицинска намеса, апаратури, едва ли е можело да понесе пътя. Фотографът е снимал една смърт и е насочил вниманието към проблема. Без тази снимка, много които прекарват между риалитито вечер и работното си место нямаше да знаят за какво иде реч, а тъй като средния човек е мощта, макар и не разума на света, най-вероятно снимката е спасила хиляди животи като този. Само, че е трябвало да се разбере за ужаса. И този човек да си отиде. Според мен е герой.
цитирай
36. lubopitstvo - Напълно верен пост.
20.11.2009 11:24
И друго има, което ми се върти смътно в главата от сутринта...- много си падаме по негативното. Журналистите се ровят в боклука и дори съзнателно и сензационно го изваждат и ни го поднасят, защото то се харчи повече.
Не знам, ако имах повече време и по - събрани мисли, трябва и пост да напиша.
Всъщност, току що го написах, редактирам коментара сега.
цитирай
37. rpatel - Знаеш ли не съм склонна да оневиня ...
20.11.2009 13:28
Знаеш ли не съм склонна да оневиня нито фотографа снимал това дете, нито репортерите, които не са помогнали на момичето. И единия и другия са забравили нещо, че преди да станат професионалисти СА ПРЕДИ ВСИЧКО ХОРА! Ок, това е новина за първа страница и за най-гледаното време, но толкова ли струва човешкия живот?! Няколко дни слава? Защото тази снимка са я публикували няколко пъти и след време тази новина е била заместеа с нещо друго! Същото е станало и с репортажа за това момиче! Толкова ли сме жестоки хората, че в имато на собствената ни печалба и слава сме готово да подминем страданието и да не помогне когато можем да го направим. Е, да ама ако репортерите се бяха намесили... верно, момичето щеше да е спасено, обаче нямаше да има гореша новина! А нима не е по-важно да спасиш едно дете от тази травма, която ще й остане до живот?! За умиращото дете в Африка няма какво да коментирам. Това е още по-отвратително! И май след време, самият фотограф е осъзнал какво е направил. Все си мисля, че всяка нощ е сънувал това дете докато не е издържал и се е самоубил. Вярно е, не е можел да направи много, защото дори и да го нахрани еднократно това няма да реши проблема, но, можел е да го заведе до пункта на червения кръст, можел е по някакъв начин да реагира, да реагира като човек, а не като машина, която само регистрира случващото се! Хората точно за това сме хора, а не роботи. Защото имаме чувства и можем да погледнем на света по различен ъгъл! Можем да пречупим събитията през призмата на сърцето си. А не просто да регистрираме, че еди си колко милиона умират от глад в Африка и да добавим снимки! Да, вярно е, този фотограф не е можел да спаси всички умиращ от глад деца, но... все си мисля, че би могъл да направи нещо повече от тези снимки. Вярно е и те имат своето значение, защото буквално са разтърсили света и са накарали хората от тъй нар. развити държави да се замислят и да вземат някакви мерки. Но все пак, вътре в мен остава един гадничък въпрос, добре де, след като го снима, т.е. свърши си работата за която си изпратен там, не можеше ли да направиш нещо поне за това конкретно дете? Сигурно не е лесно да се отговори на този въпрос. И определено ми е много лесно да си стоя пред компютъра, добре нахранена и облечена и да давам съвети, защото не съм там сред умиращите деца. Нека хората, които са по-умни от мен да го съдят, аз мога да напиша само собственото си мнение.
цитирай
38. ikonomikazamasite - Ама Cindy нали сме "модерн...
20.11.2009 13:51
Ама Cindy нали сме "модерни" хора и като такива знаем вече (т.е. отворени сме), че няма Господ и тези които разчитат на духовносста като източник на етика са меко казано "назадничави" хора.
Ако в едно общество хората от малки са възпитавани да са добронамерени и да помагат на този който е в беда, тогава порнографии като описаните от теб няма да са част от всекидневието ни.
цитирай
39. lubopitstvo - Извинявам се, но
20.11.2009 15:16
цял ден, работейки разсъждавам върху темата. Замислих се за този фотограф и колко черен изглежда сега пред нас/вас..
Лесно е да се съди отстрани, на топло, далеч от Африка, с нахранен стомах и чиста съвест. Съвестта е чиста, защото няма такъв проблем за нас.
Но я си представи, че ти, да точно ти, си на мястото на фотографа. Виждаш, че детето умира - то бере душа - вижда се на снимката и лешоядът не случайно е там, той усеща по неговия безпогрешен начин, че това дете умира. Какво да сториш с него? Да го нахраниш на място? Та, то не е помирисвало храна от дни, стомахът му чисто медицински го казвам, не може да поеме храна - ще я повърне най - вероятно. Да го занесе в най-близкия пункт на Червения кръст. А вие сигурни ли сте, че не го е сторил?
Самоубил се е, казвате и мислите от гузна съвест го е сторил. А ако го е сторил, защото не може да понесе мисълта колко мъка е видял по този свят и колко безпомощен е бил пред нея?
Съжалявам за противоположната си позция, но нещата винаги имат поне две страни и те обикновено са противоположни.
цитирай
40. cindy - lubopitstvo,
20.11.2009 15:23
да, сигурна съм, не го е занесъл никъде. Сам казва в интервю, че не знае после какво е станало с детето.
От мене толкова по темата.
цитирай
41. rat - цял ден, работейки разсъждавам ...
20.11.2009 17:00
lubopitstvo написа:
цял ден, работейки разсъждавам върху темата. Замислих се за този фотограф и колко черен изглежда сега пред нас/вас..
Лесно е да се съди отстрани, на топло, далеч от Африка, с нахранен стомах и чиста съвест. Съвестта е чиста, защото няма такъв проблем за нас.
Но я си представи, че ти, да точно ти, си на мястото на фотографа. Виждаш, че детето умира - то бере душа - вижда се на снимката и лешоядът не случайно е там, той усеща по неговия безпогрешен начин, че това дете умира. Какво да сториш с него? Да го нахраниш на място? Та, то не е помирисвало храна от дни, стомахът му чисто медицински го казвам, не може да поеме храна - ще я повърне най - вероятно. Да го занесе в най-близкия пункт на Червения кръст. А вие сигурни ли сте, че не го е сторил?
Самоубил се е, казвате и мислите от гузна съвест го е сторил. А ако го е сторил, защото не може да понесе мисълта колко мъка е видял по този свят и колко безпомощен е бил пред нея?
Съжалявам за противоположната си позция, но нещата винаги имат поне две страни и те обикновено са противоположни.

Странни са ми хора, които се извиняват или пък съжаляват за "противоположната си позиция". Това граничи с абсурдна дипломатичност.
цитирай
42. lubopitstvo - rat
20.11.2009 17:06
Не, това не показва абсурдна дипломатичност, а осъзнаване, че истината никога не е само една. Също и желание да се поставиш на мястото на другия, защото за да постъпи или да не постъпи по определен начин, да каже или да не каже нещо, да помисли или да не помисли нещо, то винаги си има негова причина, която по някакъв начин обяснява нещата за него.
Старая се да не съдя. Не ми е лесно, повярвай, но като съдя после се укорявам.
Опитвам се да търся мотиви за постъпките на хората и откривайки ги, осъзнавам, че аз може и да греша.
На мен пък са ми странни хората, които си мислят, че са безгрешни и тяхното мнение е единствено правилно.
цитирай
43. rat - Чакай, чакай. Не съм разбран пра...
20.11.2009 17:10
Чакай, чакай. Не съм разбран правилно явно. Не говоря за позицията ти. Ставаше дума, че ти се извиняваш на автора на постинга, че имаш различно мнение от него. Това имах предвид..
цитирай
44. lubopitstvo - Ами виж първият ми коментар - номер 36
20.11.2009 17:15
и след това следващия - номер 39 - аз сама си противореча..та затова.
Просто истината ми се видя различна двата пъти. Та, рекох, да се извиня.
То аз лесно се извинявам, много съм възпитана :)
цитирай
45. ka4ak - това са постове!Провокират мисъл и морал!Пулицър се дава,за това колко хора ще го разберат правилно и няма да са престъпници!
21.11.2009 00:43
19.02 02:32 - да спасиш живот!

Знам ,че ще се чудите!Явно очаквате да Ви кажа колко наркомани съм спасил и как съм ги върнал към живота!И за това ще Ви разкажа,но тука искам да говоря,за хората които нямат проблемите на наркомана,а са едни от нас и просто са изпаднали в"дупка" и нищо не може да ги върне на пистата на живота!Не трябва да си наркоман,за да се отчаяш и да смяташ,че си в безизходна ситуация!Ние сме родени и сме живи,защото в нас е заложено,да се борим,за да сме живи!Мисълта и разума ни прави по различни от всички твари на земята!И точно мисълта е тази,която ни кара да правиме глупости!
Имаме нагласата,това е така!Но се стремиме,да не се съгласиме с канона,те са го измислили преди нас!Максиомата"Всичко ново е добре познато старо",просто е показател,че не искаме да мислим!Когато имаш свободата да си ти,престъпление е да не се възползваш,престъпление е да оставиш,човека до теб,да се самоущожи,престъпление е да знаеш,че може да помогнеш и да не го направиш!Ние сме силни,не защото сме сами,а защото сме заедно!Независимо,че "ще си запаля къщата ,за да му изгори плевника"аз Ви призовавам,не само да злословите за комшиите,а да ги погледнете с други очи и да бъдете,добронамерени,за да може взаимно да си помогнете и около Вас,да се получи една положителна атмосфера,която да помогне и на Вас и на комшията!Помогнете,ще се почуствате по добреМоже в един момент и те да Ви помогнат,да си повярвате,че можете!


Автор: ka4ak Категория: Политика
Прочетен: 5558
цитирай
46. bloghead - Поздравления за статията,
21.11.2009 09:56
отдавна се канех да напиша подобна. Най-бруталната снимка, която аз съм виждал, е направена през началото на 80-те. На някакъв вулканичен остров или полуостров, то е снимано от хеликоптер как попада в прегръдките на лавата. Този поглед трудно се забравя :(
цитирай
47. darkman - ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!
24.11.2009 08:36
Аз самият се занимавам вече 20 години с журналистика. Тръгнахме още като студенти в едни пловдивски издания и... така нататък. Много пъти съм се възмущавал на т.нар. ударни заглавия, или пък на перфидното удоволствие, с което някои от пишещите братя обезкостяват някого. Така е обаче, за съжаление. Всъщност и ние (нека сложим ръка на сърце и си признаем честно) честичко сме бездушни. Например към просяците. Е, вярно, има някаква циганска просяшка мафия, но не всички са свързани с нея. Или към бездомниците, да речем. Особено към онези от домовете, изоставените от родителите си, към човешките същества с вродени недостатъци или пък умствено изостанали. Да, те са в нашите очи ненормални. А някога някой запитвал ли се е как изглеждаме ние в техните очи. А иначе - "Пулицър" е много престижно, да. А защо се е самоубил фотографът - имаше някъде някакви подробности. Така е, уви. Петте минути слава ни обезчовечават...
За да не съм голословен, припомням само едно заглавие - трагедията в ТЕЦ- Гълъбово преди години, когато гръмна един котел и имаше доста жертви, беше отразена на първа страница на един тогава "най-тиражен" и "национално отговорен" вестник така: "ДЕВЕТ СВАРЕНИ В ГЪЛЪБОВО". С огромни букви... Без коментар.
цитирай
48. malinka23 - ами ти сама си знаеш, че сравнението ...
26.11.2009 17:46
ами ти сама си знаеш, че сравнението на телевизионния "репортаж" с второто е неуместно... не си ли гледала как се захранва дехидратиран и дълго гладуващ човек? трудно е даже в модерна болница, какво да говорим за фотограф, екипиран с ... фотоапарат. помисли какви опасности дебнат около фотограф, който обикаля из такъв вид дестинации - всякакви умрели от глад хора наоколо няма да му "простят", само да го спипат неподготвен
цитирай
49. cindy - malinka,
28.11.2009 22:23
за какво захранване говориш? Къде съм писла, че е трябвало да го храни???
Написала съм го в постинга - става дума за база на Червен кръст, не може да е нямало такива.
цитирай
50. malinka23 - права си, в обсег от 200 квадратни ...
01.12.2009 17:39
права си, в обсег от 200 квадратни километра няма как да няма.
ако си обърнала внимание какво пише на самата снимка /в превод/:"милион суданци са изправени пред глад" - по-скоро гладна смърт - а там по възраст и пол...
също не знам дали си попадала на такъв репортаж/ документален филм: заснето е как десетки полу-бебета лежат наредени в пясъка, а медицинско лице от хуманитарна организация решава кое от тях да лекува и кое да остави да умре. представи си ги, примерно, дузина деца като това на снимката - колкото обектива може да побере така че да се виждат ясно. или две дузини в по-далечен план.
намерило се е кой да си изцапа ръцете и да снима все пак. и те взели, че го наградили.

а той /казваш?/ взел, че се самоубил....
цитирай
51. cindy - malinke,
01.12.2009 18:28
какво искаш да ми докажеш?
Виж коментар 31 и мирясай.
Лека вечер! :)
цитирай
52. malinka23 - ами искам да кажа, че ти и фотографът ...
02.12.2009 17:15
ами искам да кажа, че ти и фотографът се интересувате от такива снимки по различна причина.
... като че ли. но че интерес има /и у тебе също/. също мисля, че и ти, и той правите нещо по въпроса - всеки по своя начин. и третото, което мисля е, че и в двата случая /и в твоя случай/ това става публично и с помощта на снимки.
цитирай
53. cindy - Както
02.12.2009 22:47
и ти също...
цитирай
54. malinka23 - :))
04.12.2009 09:28
предлагам да продължим да търсим приликите; например в следващи твои постинги с фото на деформирани тела и други визуално необичайни явления
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4117446
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031