Прочетен: 2893 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 23.11.2009 09:33
Ако не знаете какво е фишинг атак (фалшиво писмо целящо измама и злоупотреба с данни) по-надолу има нагледен пример.
Мейлът е на официална бланка на Борика, но тук не излезе логото при копирането.
Така че, умната! :)
Съобщение от БОРИКА (Банкова Организация за Разплащания с Използване на Карти)
Уведомление №18-307/A - до засегнати клиенти, притежаващи дебитни и кредитни карти, издадени от български или международни банки, използвани на територията на Република България.
Уважаеми Г-не / Г-жо,
Получавате това съобщение най-вероятно поради това, че Ваши банкови карти са попаднали в зоната на наскоро проведена профилактика по комуникационните и съхранителни мрежи на БОРИКА, по които се извършват всички картови операции на територията на страната.
В тази връзка, има голяма вероятност данни за Ваши банкови карти да са непълни или изцяло липсващи от нашата система.
За да избегне евентуални проблеми за своите клиенти, БОРИКА провежда акция по информиране за възникналия проблем и събиране на липсващата банкова информация.
В случай, че не получим отговор от Вас в рамките на 2 работни дни (вкл. Събота и Неделя без официалните празници), наш служител ще се свърже с Вас и ще Ви уреди посещение в най-близкия клон на банката-издател на засегнатата карта за лично сравняване на данните.
За улеснение на засегнатите клиенти, беше създадена страница в сайта на БОРИКА, на която в рамките на няколко минути можете да приключите процеса на попълване на личните Ви данни в системата, и да си спестите неудобството от лично посещение на банков клон, където служител да извърши операцията вместо Вас.
Ако изберете да приключите попълването на данните чрез сайта на БОРИКА, се уверете, че попълвате коректно всички полета във формата, и натиснете бутона "Изпрати", като повторите целия процес отначало за всяка различна карта, която притежавате. Ще получите писмо, когато сме сравнили данните Ви успешно и процедурата е приключена за Вашия конкретен случай.
Вие можете да продължите да използвате Вашите банкови карти както обикновено. Възможния проблем засяга единствено регистрите на банката-издател и по никакъв начин не може да попречи на нормалното функциониране на Вашите карти!
Можете да получите достъп до страницата за въвеждане на данни и оттук:
БОРИКА - Въвеждане на данни
Молим да приемете нашите извинения за причиненото неудобство.
С уважение,
екипа на БОРИКА
(Банкова Организация за Разплащания с Използване на Карти)
Нищо чудно и да се вържат разни хора и да въведат данни, които обаче отиват съвсем другаде, а не при Борика.
В такъв случай човек може поне едно телефонче да врътне в банката-издател и да попита. Това е най-малкото като предохранителна мярка.
Но след като пичовете са достатъчно умни, за да направят далаверата, колко му е да спретнат писмо с подходяща терминология. По-скоро е плод на съвместни интелектуални усилия ми се струва :)
2. Два погледа ...
3. Мъдростите на ...
4. Запазена марка :)
5. На барикадите
6. Най-скапаният ...
7. Върхът
8. Ами маите ...?
9. Направо мръсна дума
10. Хмм, баровци
11. Жените !!!
12. Мъжете ???
13. Учителите ?!?
14. МОНАКО
15. НИЦА
16. ГРАДИНИТЕ НА ВЕРСАЙ
17. Рим I
18. Рим II
19. КАК СЕ КАЧВАТ СНИМКИ В БЛОГА
20. Алманах
21. Winners
22. Залцбург
23. Виена 3
24. Виена 2
25. Виена 1
26. Екшън!
27. Бисери
28. Фантастическа сатира
29. НОВАТА МИ ЛЮБОВ
30. НОВО МЕСТЕНЦЕ