Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2009 10:00 - Кратък евровизионен обзор
Автор: cindy Категория: Музика   
Прочетен: 4847 Коментари: 20 Гласове:
1



    Гледам победителят в тазгодишната евровизия и ми хареса – симпатяга е момчето, много лъчезарно, силно пее и много хъс влага – сладур отвсякъде, браво! Радвам се, че спечели, нищо не съм гледала по телевизията, само прехвърлих няколко клипа в Тюбето. Включително и нашия, който ме потресе – такава какафония отдавана не съм чувала, особено накрая ситуацията излезе съвсем извън контрол. Но това се обсъжда надълго и нашироко, няма какво повече да го дъвча.   Думата ми е за друго – покрай норвежо-белорусчето, реших да прегледам и предишните победители, така и така цяла лента ми излиза отдясно и са ми под ръка. Виждали ли сте песента на миналогодишния победител Дима Билан? Ами тя е не по-малко „нежно-женска” от тази на нашия човек. С тази разлика,че Дима е бос, лази и се въргаля по пода през повечето време. Превъртях клипа, че ми призля и го гледам накрая с още двама пича на колене застанали, единият свири на Стравивариус – чета по надписите долу, Дима е успял вече да се разкопчае и показва гола гръд. Сигурно девушките пищят от възторг. Само присъствието на Страдивариуса показва бегъл досег на тази песновка с изкуство.   Както съм тръгнала продължавам да връщам лентата назад и установявам следното: песните - победители в Евровизия по правило са доста скапани. С малко изключения – Руслана, онази кръшната гъркиня Елена Папаризу, Селин Дион. После видях, че и Тото Котуньо е печелил през 1990, сигурно добре се е представил, поне умее да пее.   Понеже обзорът е кратък ще завърша с това, че нивото на този конкурс е доста ниско по незнайни причини. Всъщност като гледам как ние си подбираме участниците започвам да се досещам защо там е пълно с посредствени песни. Струва ми се, че най-вече ABBA могат да оправдаят изобщо съществуването на този конкурс, защото тяхното „Ватерлоо” през 1974 година се оказва начало на звездната им кариера. Колкото и да са били комерсиални, имат страхотно шлагери. Но след тази паметна година, не се е появявало нещо на небосклона на Евровизия, което да оправдае цялата тази евро-тупурдия. Дано пък се появи … :)  


 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - да бе
21.05.2009 10:35
и аз все съм се чудела защо аджеба тоя конкурс е някак си мижав откъм качество
цитирай
2. cindy - benra,
21.05.2009 10:47
понеже писах кратък обзор не се разпрострях върху фактите. Но виж долния списък, колко от тези певци изобщо ги знаеш или си ги чувала. Много малко сигурно.

Година Държава Изпълнител(-и) Песен
2008 Русия Дима Билан Believe
2007 Сърбия Мария Шерифович Molitva
2006 Финландия LORDI Hard Rock Hallelujah
2005 Гърция Елена Папаризу My Number One
2004 Украйна Руслана Wild Dances
2003 Турция Сертаб Еренер Everyway That I Can
2002 Латвия Мари Ен I Wanna
2001 Естония Танел Падар, Дейв Бентън & 2XL Everybody
2000 Дания OLSEN BROTHERS Fly On The Wings of Love
1999 Швеция Шарлот Нилсон Take Me To Your Heaven
1998 Израел Dana International Diva
1997 Великобритания Катрина & THE WAVES Love Shine A Light
1996 Ирландия Аймър Куин The Voice
1995 Норвегия SECRET GARDEN Nocturne
1994 Ирландия Пол Харингтън & Чарли Макгетигън Rock ‘N Roll Kids
1993 Ирландия Ниъм Кавана In Your Eyes
1992 Ирландия Линда Мартин Why Me?
1991 Швеция Карола Fångad Av En Stormvind
1990 Италия Тото Кутуньо Insieme:1992
1989 Югославия RIVA Rock Me
1988 Швейцария Селин Дион Ne Partez Pas Sans Moi
1987 Ирландия Джони Логан Hold Me Now
1986 Белгия Сандра Ким J’Aime La Vie
1985 Норвегия BOBBYSOCKS La Det Swinge
1984 Швеция THE HERREYS Diggi Loo-Diggi Ley
1983 Люксембург Корин Хермес Si La Vie Est Cadeau
1982 Германия Никол Ein Bisschen Frieden
1981 Великобритания BUCKS FIZZ Making Your Mind Up
1980 Ирландия Джони Логан What’s Another Year
1979 Израел MILK & HONEY Hallelujah
1978 Израел Ицхар Коен & APHABETA A Ba Ni Bi
1977 Франция Мари Мириам L’Oiseau Et L’Enfant
1976 Великобритания BROTHERHOOD OF MAN Save Your Kisses For Me
1975 Холандия TEACH-IN Ding Dinge Dong
1974 Швеция ABBA Waterloo
1973 Люксембург Ан-Мари Давид Tu Te Reconnaitras
1972 Люксембург Вики Леандрос Apres Toi
1971 Монако Северин Un Banc, Un Arbre, Une Rue
1970 Ирландия Дана All Kinds Of Everything
1969 Испания
Великобритания
Холандия
Франция Саломе
Лулу
Лени Кар
Фрида Бокара Vivo Cantando
Boom Bang-A-Bang
De Troubadour
Un Jour, Un Enfant
1968 Испания Масиел La La La
1967 Великобритания Санди Шоу Puppet On A String
1966 Австрия Удо Юргенс Merci Cherie
1965 Люксембург Франс Гал Poupee De Cire, Poupee De Son
1964 Италия Джилиола Чинкуети No No L’Eta
1963 Дания Грете & Йорген Ингман Dansevise
1962 Франция Изабел Обре Un Premier Amour
1961 Люксембург Жан-Клод Паскал Nous Les Amoureux
1960 Франция Жаклин Боайе Tom Pillibi
1959 Холандия Теди Шолтен Een Beetje
1958 Франция Андре Клаво Dors Mon Amour
1957 Холандия Кори Брокен Net Als Toen
1956 Швейцария Лис Асиа Refrain
цитирай
3. gothic - cindy,
21.05.2009 10:47
АББА са го печелили нали се сещаш коя година? Огттогава нещата са се променили. Нали помниш какво казваше мацката на главния герой в "Трейнспотинг" за времето, наркотиците и музиката? Този фестивал просто е демоде. В момента ситуацията на него е по-зле и от последните издихания на Златния Орфей. С влизането в него на страните от Източна Европа, той се превърна от музикален форум в място на избиване на национални комплекси. И съответно музиката представяна на него е адекватно зле. Поглеудни победителите - или копи пейст евтин евроденс с етно елементи от съответната страна (Руслана, Сертаб, гръцкото Ленче), или кахърнодраматични балади тип "ред сълзи ред сополи" (Мария Шарифович). Затова и преди няколко години Лорди избиха рибата. Не че и те не правят в музикално отношение поизтъркан хард рок от края на 70-те и началото на 80-те, леко ъпдейтнат, но визията и шоуто им бяха така нужния камък, в гранясалото и зле миришещо блато на Евровизия. Но за жалост си остана само един, и конкурса, ако в скоро време не го закрият, ще продължи да е арена на лборичкане на второ- и третостепенните европейски музикални сили и място където победителите да си мерят възможностите да спретнат по-кичозно и пищно домакинство....
цитирай
4. cindy - gothic,
21.05.2009 10:53
какво да се сещам, писала съм го - 1974 година. Но не е до годината. Защо тези преди, след тях и около тях повече не си ги чул? Виж списъка горе, от създаването на конкурса е. Нали си меломан, кажи ми колко от тези после са направили нещо съществено. Изключвам онези, които априори са си били достатъчно известни.
LORDI нарочно не ги споменах, мисля че са били избрани от публиката само защото са като камък хвърлен в блато, не за друго. Иначе лично мен не ме кефят особено, много са бутафорни. :)
цитирай
5. gothic - cindy,
21.05.2009 11:14
Удо Юргенс (1966), SECRET GARDEN (1995), Катрина & THE WAVES (1997)
цитирай
6. cindy - gothic,
21.05.2009 11:20
изключенията само потвърждават правилото :)
Това прави 4 изключения заедно с АББА за 52 години, ако не броим настоящата, пък и Рибак може и да се прочуе много, ще видим, въпреки че много не ми се вярва.
Това прави 7,7% - твърде слабо, не мислиш ли? :)

цитирай
7. cindy - А тук един куриоз:
21.05.2009 11:28
"Норвегия държи рекорда по класиране на последно място - представители на скандинавската страна ‘успяват’ да се класират на последно място цели 10 пъти! Въпреки поредицата неуспехи, Норвегия печели конкурса два пъти, за разлика от много други държави, които никога не триумфирали на Евровизия."

Като сложим и тази година - значи 3 пъти са го печелили!
Това е пътят към щастието - упоритост и слаба памет! :)))
цитирай
8. benra - тазгодишната
21.05.2009 12:11
песен ми харесва.НЕ следа конкурса, освен по-миналата година, когато участваха Елица и Стоян, тогава гледах от-до.
Но тазгодишната песен я чух още далеч преди полуфинала, прати ми я приятел, на когото беше направила впечатление.
А що се отнася до списъка- 4-5 са имената, които са ми познати и са оставили някаква следа...толкоз
цитирай
9. gothic - Абсолютно е така -
21.05.2009 12:38
обаче колко ли човека знаят, че Норвегия е световна сила в екстремния метъл? Или изпълнители като А-ха, Ройксоп и други, на които и през ум не им е минавало да се явават на Евровизия.
цитирай
10. luben - Така е
21.05.2009 13:24
от друга страна оня ден се замислих, че и уж много по-интересното и популярно Айдъл (то не е само у нас) рядко изкарва нещо читаво. Какво стана от нашите 2 първи айдъли - до тук май едно нищо (без особено да следя муз. живот, разбира се, но според мен и Невена и ...каксеказваше този с дългата коса не са се наложили като нови звезди в българския поп/естрада/рок/квотоетам).
цитирай
11. cindy - benra,
21.05.2009 14:25
песничката е много симпатична, но далеч не е някакъв световен мега хит. Момчето също е симпатяга, свири и на цигулка, но малко някак "самодейно" ми звучи. Като цяло и на мен ми харесва, но след като това е най-доброто, добре че нищо друго не съм гледала :)
цитирай
12. cindy - gothic,
21.05.2009 14:29
твоето мнение ми е особено ценно, защото си "специализирал" в тази област. Но защо сега набъркваш тука екстремния метъл? Прочете ли допълнението 7 - норвежците въпреки всичко и без екстремен метъл са печелили 3 пъти Евровизията, което не е никак зле. :)

цитирай
13. cindy - luben,
21.05.2009 14:36
даже и аз се замислих... :)
Спред мен, защото се опитват да създадат звезди в лабораторни условия. А така не става!
Понеже се интересувам от цветя (преди повече, сега по-малко) съм забелязала, че цветята купени от магазина не виреят добре, с малки изключения. Най-деянливи са тези, които са ми дали разни приятели и съм ги захванала, и присадила. Виреят като луди! Което иде да покаже, че природата си знае работата и което е изкуствено създадено, си е изкуствено. Вари го, печи го, това е положението.

Не знам дали примерът е много удачен, но поне става ясна основната идея :)
цитирай
14. luben - И на мен това
21.05.2009 16:07
ми бе идеята,но щот не знам дали няма някой крейзи на тема Мюз Айд, та ...

Иначе с цветята е различно - зависи много от грижи, а и почви-мочви. Истина си е, че най-лесно се хващат цветя от приятели (и на тях). Но си има примери за изкуствените хванати - просто им трябват бая грижи.

Така да се каже - основната идея, освен ясна е доразвита и преразвита ;)
цитирай
15. gothic - Имах пред вид че норвежците са от ...
21.05.2009 16:32
Имах пред вид че норвежците са от изявените музикални нации в Европа...Екстрема е само едно от израженията на това...Естествено, че такива групи нямат място на Евровизия. И слава богу...
цитирай
16. cindy - luben
21.05.2009 17:26
и да има - какво? Ще направим още един обзор :)))
цитирай
17. cindy - gothic,
21.05.2009 17:28
наистина не бях обърнала внимание колко е ниско нивото на Евровизия, докато не прегледах 10-15 победители един след друг и после се отказах.
Идеята не е лоша, но май вече й е минало времето.
цитирай
18. gothic - Точно
21.05.2009 20:37
и аз това исках да кажа. Стискаме си ръцете :)
цитирай
19. cindy - Щом казваш -
21.05.2009 20:41
ами да ги стиснем :)
цитирай
20. gothic - Гепи тогава :))))
22.05.2009 09:47
Гепи тогава :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4126842
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930