Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2010 10:53 - Има ли дървено желязо?
Автор: cindy Категория: Поезия   
Прочетен: 9766 Коментари: 54 Гласове:
19

Последна промяна: 21.04.2010 17:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


И като няма, следващият въпрос - за чий хикс ви е тази безумна идея за класация за поезия?!?

Написах си мнението при инициатора на идеята, но той в момента не е on-line и коментарът ми чака одобрение. Та докато чакам това одобрение, което не знам дали ще получа, може и да ме изтрие, знам ли, реших и вас да ви попитам.

Това ми е коментарът:


10:32 - Ми добре, аз ще вляза в битка :)

Какъв е смисълът от класация за поезия?
Защо и поезията трябва да се опошлява и принизява с класации?
Малко ли са ви шибаните класации тука, че и такава сте измъдрили?

Ако не сте съгласни с моето становище моля да ми отговорите кратко и ясно - Кой според вас е по-велик поет - Пушкин, Шекспир или Вазов?

Предварително благодаря за компетентния отговор! :)

Коментарът чака одобрение
Постинг:
Месечна класация за Поезия- проект за Регламент #643
Автор на постинга:
pegas08

Редактирай | Изтрий

 


Моля, който се чувства достатъчно сведущ да ми отговори на зададения въпрос.

Ами сега...?

:))


P.S. Настоящият постинг за щастие се превърна в двигател за креативността и вдъхнови творческия полет на двама (за сега) блогъри.

Първият е брилянтната не само като поетеса benra, която възпя Кон/кура с нарочна Ода, която заслепява с блясъка си в коментар 27.

А вторият е агент 777, изваял почетната статуетка за конкура, която с негово разрешение качвам и тук:

 

image



Очакват се нови творчески успехи от вдъхновени блогъри :))


 



Тагове:   желязо,


Гласувай:
19



1. xxxx - и ти си измахнала анонимярките, а, а хъхъхъхъ
20.04.2010 11:06
де го дават така, човек ни мой съ позабавлява както си му иде по вътрешността :p тогиз-сегиз пък, зарад туй, че ми е ограничено правото на анонимейшън няма да ти съ изръся подобаващо по тематиката хъхъ
ейнц-нъц пръц пък да тъ е яд :p
деня ще е приятно мрачен, бляяя, лигаво време, ама ми ходи на подметките хъхъ

ъъъъ баси къв съм кухар, влязах заради заглавието "Има ли дървено желязо" пэк съ забравих да съ изкажа смислено-двусмислено:
- Ами нИзнам... Ама много е яко по желязното на дървото хъхъ.. А, и също тъй, сърдя ти съ пък, за туй чи ни мъ поздравяваш, ама ти прощавам де.. :p
(дано го носиш, хумора)
цитирай
2. benra - ха
20.04.2010 11:39
и такава класация ли спретнаха? Баси колко съм неинформирана...
аз харесвам Вапцаров, Дебелянов и сумати никому неизвестни
цитирай
3. cindy - Не ме засяга особено,
20.04.2010 11:42
щото не пиша поезия. Случайно попаднах на това и ми се стори безумно.
Сега оставя и поетите и поетесите тука да започнат да си ги мерят и на тоя блог вече тури му пепел! :))

А ти как ги класираш тези, които харесваш? :Р
:))))))

цитирай
4. benra - cindy,
20.04.2010 12:03
ма ко знаеш как мразя класациите, почти толкова, колкото "Какво е искал да каже авторът"
Някои хора имат убийствената нужда да бъдат класирани и класифицирани...
Може би това е някакъв начин на себедоказване...
А поезията понякога си е чисто занаятчийство
цитирай
5. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
20.04.2010 12:07
Ще ти кажа какъв е. Тук, в блога, се вихрят някакви интриги, войни, спорове и повечето от тях /около 90% може би/ се водят измежду юнтюлюгентите пишещи поезия, проза, свинщина и така нататък, зависи кого питаш. Сега като има класация, някой самовлюбен глупак ще бъде още по самовлюбен и още по велик...в собствените си очи естествено.
Хъм...имам и идея как ги класират. Който най- добре върви на 5 чашки вино и салата- той е най- добрият /стих имам предвид/.
цитирай
6. cindy - хххх,
20.04.2010 12:19
чувствай се поздравен! :)
Ако не за друго, за това че си преработи 3 пъти коментара, оценявам старанието ти! Айде, не се сърди :))
цитирай
7. cindy - voinyt,
20.04.2010 12:22
абе верно голем цирк ще стане с тази класация!
Взимам си думите назад, състезавайте се поети!!!!!
Пък ние ще ви гледаме сеира, като се гепите за гушите! :))))
цитирай
8. xxxx - хлъц хъхъ, КОЙ?! АЗ?! Да съ сърдя.. ъъъъ НИКОГАШ, разбийш ли НИ-КО-ГАШ :p
20.04.2010 12:44
Баси ква си.. щоУ мъ издаваш, а, а?! Сига зверски съ изпозасрамих-мамих..
И ако искаш пък да знайш, такъв съм си, старателен..
Стегната си.. Бъди ластик хъхъ
амъ мъ кефиш де, ако не за друго, то от мен да мине :p (намигам ти, за минавката..)
Моят любим поет е ъъъъъъ МЪЖ ... жените не могат да пишат, избива ги на сладникави чувства и на глезотийки като намазани със сладко филийки..
(може и да съ бъзикам, а може и да не се..)
ама поне ти се смея де, готско така :)
цитирай
9. gothic - Аз залагам на белоруския поет Янка ...
20.04.2010 13:04
Аз залагам на белоруския поет Янка Купала....
цитирай
10. cindy - xxxx,
20.04.2010 14:03
не е верно това за жените дето думаш.

Имам едно стихо тука (само ЕДНО! :) , хич не е сладникаво, даже е много серт!
Поразрови се, ако не те мързи. :))

цитирай
11. cindy - Браво, комши, добър избор :)
20.04.2010 14:05
Ето ти едно негово, аз черпя! :))))

МОЯТА МОЛИТВА

web

Където да бъда - в широко поле
и в тясна къщурка, - душата ми литва
към слънцето, вейнало с знатни криле,
или към звездите - с гореща молитва.

На волния вятър се моля, че вее
лети като птица, покоя не дири,
и мрачните бури в небето пасе,
и песни старинни в камините свири.

На огъня моля се - огънят нов,
що сее пожара и страшно наказва,
що плаши децата и старците, но
дойде ли време - и пътя показва.

И моля се още на тази вода,
която се плиска по нивите наши
и денем със сладост налива плода,
а нощем и лодки, и къщи разклаща.

На ясната вис, на земята добра,
дори на вселената наша се моля
за тебе, за твоята бъдна зора,
моя родна земя, Беларусия моя!

1.08.1912

цитирай
12. krassko - Има Желязно дърво :)
20.04.2010 15:00
И хора които си падат да правят класации и такива които участват във всякакви класации.

Луди и безработни колкото щеш в тази държава :)))
цитирай
13. cindy - Щом казваш :)
20.04.2010 15:08
Ударението обаче трябва да е на дЪрво според мен.

Този конкур (без "с"), защото такъв щял да бъде приза, според мен ще засенчи "Златния скункс" на Господари на ефира. Не мога да си предствя, че някой ще се гордее с награда наречена "Конкур" !?! Ама шарен свят, знам ли ... :)))

цитирай
14. sande - Поезията не е спорт
20.04.2010 15:13
cindy написа:
щото не пиша поезия. Случайно попаднах на това и ми се стори безумно.
Сега оставя и поетите и поетесите тука да започнат да си ги мерят и на тоя блог вече тури му пепел! :))

А ти как ги класираш тези, които харесваш? :Р
:))))))

В поезията и литературата, а и въобще в изкуството е важно всеки да има свое място, а не авторите да се подреждат в някакви измислени класации.
Не е ли така?


цитирай
15. benra - от одеве се изкушавам
20.04.2010 15:34
да се заиграя с наименованието Кон/кур
Ще ме прощавате, ама то просто крещи
цитирай
16. phoenix2000 - Все търсим да се сбием, ако ни настъпи някой
20.04.2010 15:35
Според мене някой е решил да събере на едно място всичко което някой (друг) сам си е подбрал са най-подходящо, за да може някой (трети) да прочете всичко най от всеки. Възможно е понякога да се получават съвпадения на на някойте. Живеем в почти свободен свят и всеки е почти свободен да прави каквото поиска, стига да не навлиза твърде много в пространството на другите.
цитирай
17. cindy - Ами нали и аз това казвам :)
20.04.2010 15:36
По какво ще ги класират? По брой гласове. Толкова е субективно, че няма на къде. Сигурно ще се изпокарат и изпонамразят.
То и без това тука бъка от "творческа завист" та си предстваям как най-нежните поетични души започват да си подливат вода и да се обвиняват в плагиатство.
Не че не сме го виждали и това, де... :)))
цитирай
18. cindy - benra,
20.04.2010 15:39
като изтъкната поетеса предлагам на напишеш "Ода за Кон/кура"! То и аз мога да напиша, ама както вика Феникс ще взема да завлезна "много в пространството на другите" ... :)))))
цитирай
19. cindy - феникс,
20.04.2010 15:40
ми като се отприщи конкур-а ще оценим свободата на поезията :)
цитирай
20. анонимен - ....
20.04.2010 15:41
Най-добрият поет е... времето. Ние сме само строфи в безкрайния стих, наречен Вечност....
Поздрави!
цитирай
21. cindy - Кире,
20.04.2010 15:45
ти направо ме утепа с тази поетичност....
Ще вземе да ме избие на поезия :)


Вече ме изби........

На времето в стиха се крия,
положила глава на лист на цвете...
А венчелистчетата са
корона на косите ми.... :РРРРРРРР

:))))))
цитирай
22. xxxx - шъ си думам квот си искъм пък хъхъ
20.04.2010 15:48
..а ти няма ми съ ръсиш да л` е вярно или не е :) щот мноу ясно, че не ме е `бе,
бъзикче да е.. ни съ сърди - ти..
Разрових съ, амъ ударих на камък, хелпирай ме, шъ ми е приятно да си разходя погледа и да прочета ОNE, наистина, не се скръндзи, изхвърли се по мен, а аз само шъ съ насладя.. хърби ли е?!
И още нещо, както аз съм свободен да си чаткам паткам тук квит си искам глупости (докът не мъ одрежиш де), така и всяка група е свободна да си прави квит си иска класации.. и ъъъъъъъ яко е да има интриги, иначе шъ е многу скучно..
изтрий мъ ако не тъ кефи, дреме ми, ама ми е смешно :)
цитирай
23. phoenix2000 - Ами идеята е доста сложна и аз едвам успях да я разбера,
20.04.2010 15:52
отначало помислих, че става въпрос за научна фантастика, но според мен никой няма да оценява никой, ако не би пак да не сум нещо разбрал, то винаги така става с мене

Ама квото и да е важното е участниците накрая да се напием и после да се сбием
цитирай
24. benra - синди,
20.04.2010 15:57
http://benra.blog.bg/zabavlenie/2010/04/20/.531646
специално за теб
цитирай
25. cindy - xxxx,
20.04.2010 16:15
ни мойш се оплачеш, че ти накърнявам свободата, ето оставила съм те да си дърдориш на воля :) Ама гледай да не прекалиш... :))
цитирай
26. cindy - феникс,
20.04.2010 16:17
май нещо не си разбрал, да ме прощаваш. Пише, че се излъчва месечен победител и после всички месечни се борят за годишния приз. Иначе за какво ще го връчват тоз Кон/кур? :)
цитирай
27. cindy - benra,
20.04.2010 16:17
идвам да се насладя :))

P.S. Вече се насладих и домъкнах насладата със себе си, щото не съм скръндзава :)))

15:56 - Ода за Кон/кура - поръчково произведение
Автор: benra Категория: Забавление
Прочетен: 11 Коментари: 2 Гласове: 1
Последна промяна: 16:01



О!Да! КонКур! Пред тебе се прекланям
и твойте богове в сърцето си зова
Оставила съм всяка проза под сайвана
възторжено рима след рима редя.

Ще бъда след първите, ще грабна медала,
със заветната слава гърди ще накича
и тази комисия КонКура раздала
ще прегърна нежно като първо кокиче.

О, Слава! О, почест! О дни на признание
след битката кървава на думи мастити
Ще викна победно, като дойда в съзнание:
С Кон/Кура в ръка днес съм честита!

Знам, че не вярвате на моята устремност
и тихо хихикате там под мустак.
Но аз съм белязана със победната утрешност-
Боговете ми пратиха сигурен знак.

О! Да! Кон!Кур!Пред теб съм на колене
и устните ми... рима след рима редят
На заколение като на заколение -
КонКура баща е, приятел и брат!

20.04.2010

цитирай
28. wonder - Напълно споделям! :)))
20.04.2010 16:51
И категорично отказах да участвам в подобности, обяснявайки на "организатора", че е мой Поетичен принцип да не участвам никога в конкурси. Всякакви.
По повод въпросите за епохалните автори, които цитираш, мога само да повторя дълбоката си убеденост, че Творецът е Един - там Горе, а всички ние - тук долу, сме негови различни проявления!
Правдива позиция, Синди! Поздравявам...
цитирай
29. cindy - wonder,
20.04.2010 16:53
thanks! :)
цитирай
30. wonder - А на това се смях от сърце! ;)))))))))))))))))))))))
20.04.2010 17:04
"за какво ще го връчват тоз Кон/кур?"

Как се връзват обаче доста пишещи хора и хукват да си раздават сътвореното за този Кон/кур и аз още се чудя! ;)))

Братя Гонкур също биха се похилили с нас.
цитирай
31. gothic - Ето ти едно негово, аз черпя! :))...
20.04.2010 17:16
cindy написа:
Ето ти едно негово, аз черпя! :))))

МОЯТА МОЛИТВА

web



Тенкю, Комши :))))
Където да бъда - в широко поле
и в тясна къщурка, - душата ми литва
към слънцето, вейнало с знатни криле,
или към звездите - с гореща молитва.

На волния вятър се моля, че вее
лети като птица, покоя не дири,
и мрачните бури в небето пасе,
и песни старинни в камините свири.

На огъня моля се - огънят нов,
що сее пожара и страшно наказва,
що плаши децата и старците, но
дойде ли време - и пътя показва.

И моля се още на тази вода,
която се плиска по нивите наши
и денем със сладост налива плода,
а нощем и лодки, и къщи разклаща.

На ясната вис, на земята добра,
дори на вселената наша се моля
за тебе, за твоята бъдна зора,
моя родна земя, Беларусия моя!

1.08.1912


цитирай
32. 777 - Направо ме вдъхнови и мисля да се цаня за мастер для статует ала приз. ;)
20.04.2010 17:17
КонСкур лесно ще се измайстори.
А да видим кой ще му кацне. ))
цитирай
33. cindy - wonder,
20.04.2010 17:20
ще чакам раздаването на наградите със затаен дъх... :)))

Това за Кон/кура щеше да е вица на деня, ако не беше на сериозно :))
цитирай
34. cindy - Комши,
20.04.2010 17:21
имаш вкус :) Не го бях чувала този поет, признавам си, но ми хареса :))
цитирай
35. cindy - 777,
20.04.2010 17:23
ех, само тебе да съм те вдъхновила... Я виж benra каква Ода изтипоса след като я вдъхнових. :)

Давай сега статуетката да видим :))
цитирай
36. phoenix2000 - То...
20.04.2010 17:33
Тогава няма да учавствам щом е КонКур е само за жени. Пък и не искам да ме избирате за най-големия. Ще трябва да подкупя журито да не ме избира:), но ако са жени не знам. Оттеглям се
цитирай
37. 777 - Отивам да се погрижа и аз. ;)
20.04.2010 17:36
Ще мина през Бенра сега.
цитирай
38. zaw12929 - Поети, благословени сте всички, обичам Ви.
20.04.2010 17:43
С най голямо уважение чета поетите на блога.
Благодаря че показвате таланта си тук и украсявате с унукалността си блога!
цитирай
39. mamas - Забавлявайте се!
20.04.2010 17:52
Какво толкова е станало!

Ей това е добре казано:
"16. phoenix2000 - Все търсим да се сбием, ако ни настъпи някой
15:35 Според мене някой е решил да събере на едно място всичко което някой (друг) сам си е подбрал са най-подходящо, за да може някой (трети) да прочете всичко най от всеки. Възможно е понякога да се получават съвпадения на на някойте. Живеем в почти свободен свят и всеки е почти свободен да прави каквото поиска, стига да не навлиза твърде много в пространството на другите."
цитирай
40. 777 - Всеобщо вдъхновение настана. )
20.04.2010 17:53
http://777.blog.bg/technology/2010/04/20/.531714
цитирай
41. gothic - имаш вкус :) Не го бях чувала този ...
20.04.2010 18:46
cindy написа:
имаш вкус :) Не го бях чувала този поет, признавам си, но ми хареса :))



Бива го....случайно му попаднах в една стихосбирка, поразрових се из нета и му открих и аз разни нещица. Добър си е! А статуетката е еден път! :))))
цитирай
42. анонимен - :))))
20.04.2010 19:03
Спорът за поезия ВЪРВИ най-добре с "Джони Уокър". Проблемът после е KEEP WALKING ! :))))
цитирай
43. tili - Ох, искрено се
20.04.2010 22:02
позабавлявах! Браво, Синди, браво на всички ;-))) 777, чакаме статуетката, хахах !!!
цитирай
44. cindy - Мерси за коментарите,
20.04.2010 23:07
дописах постинга с новите творчески постижения! :)

цитирай
45. pontis - Така и не разбирам какво ви дразни, че има конкурс.
21.04.2010 10:56
Който не иска, да не участва, на който не му харесва - не разбирам защо го коментира. Никой конкурс не е съвършен- името му било грозно, наградата била грозна, и какво от това?

В блога има много хора, които се изразяват в стихове. Това е още една възможност те да бъдат прочетени.
цитирай
46. ka4ak - Мисля,че още миналата година отговорих,на този въпрос!
21.04.2010 11:03
ka4ak - Благодаря Ви приятели,днес получих 5000 глас на одобрение!
27.05 18:08
Ще Ви задам един въпрос с повишена трудност!
Как да направим така че нашата книга да носи посланието към Бъдещето!
Поезията,този флагман на изкуствата е синоним на свободата на мисълта и свободния дух на човека!Може ли наред с гениите на поезията,обикновенния простосмъртен да полети с
безграничните и да изпита радостта от свободата и че може да лети и имаме ли право да не му помогнем в полета или ще му кажем ти си сакат ти си инвалид ти си различен ти нямаш право на живот!Ако по една случайност го оставиме жив,мястото ти е в гетото и а си посмял да мечтаеш,ще бъдеш ликвидиран!

А Книгата и Списанието "СВОБОДНИ ПОЕТИ "и двете корици,са отговорът!
Усмихнат ден!:)))
цитирай
47. cindy - pontis,
21.04.2010 11:21
що пък реши, че ме дразни? :)
Както всеки е свободен да прави конкурси, така и аз съм свободна да си изразя мнението по този повод.

Или казано в твоя стил: Така и не разбирам какво те дразни, че ми е такова мнението за конкурса...
:))
цитирай
48. cindy - ка4ак,
21.04.2010 11:35
това, което ти направи миналата година е съвсем друго, а и нямаше конкурсен характер. Едва ли някой ти е повярвал, че ще се стане, когато го каза отначало. Според мен ти показа на хората, че мечтите им могат да се сбъдват не само на сън! :))

Усмхнат и на теб!:)
цитирай
49. tomich - А бре хора,
21.04.2010 14:00
помислете за малко:
КОН/КУР-а е "слаба ракия"за шеметната класификация. По ще отива СЛОН/КУР, хем голямо, хем тежко, има много символика и най-важно звучи по българофонски! :)))
цитирай
50. cindy - tomich,
21.04.2010 14:12
обърни се с това предложение към организатора на конкура, сигурна съм че много ще ти се израдва :))))))
цитирай
51. henzelski - Понеже
04.05.2010 13:53
чак сега прочетох този ти постинг, Сindy, позволи ми да отговоря на твоя въпрос, тъй като се чувствам сведущ...;)
Не знам кой е по-велик измежду Пушкин, Шекспир и Вазов, мимоходом отбелязвайки, че те не са само поети, а и не ми е известно някой да ги е сравнявал по величие. За разлика от авторите обаче, техните произведения определено подлежат на сравнение и оценка. С това се занимава литературната критика.
Съжалявам, че не ти отговорих кратко, но пък се надявам да ти е станало ясно...;)
А що се отнася до литературните конкурси и съответстващите на тях класации, те се правят навсякъде по света и това не е от вчера. Ти имаш ли нещо против Нобеловите награди, Сindy? Те също се присъждат въз основа на конкурсното начало и това не мисля че опошлява труда на нобелистите по какъвто и да било начин.
Хубав ден, Сindy!
цитирай
52. cindy - henzelski,
04.05.2010 15:00
Нобеловите награди, специално за литература са твърде много субективни. Понеже се правиш на много сведущ би ли ми казал защо няма Нобелова награда по математика? Знаеш ли, защото аз знам.

Също така знаеш ли, че специално при литературата има изискване произведението да е "романтично", защото такава е била волята на Нобел, а който плаща той поръчва музиката.
Накратко - сравнението ти с Нобеловите награди не беше особено удачно.
Сори! :)
цитирай
53. henzelski - Всички награди са
05.05.2010 16:26
повече или по-малко субективни, Сindy, също както и твоето мнение, изказано в постинга ти, но това не значи, че трябва да ги няма, нали...;)))
цитирай
54. cindy - Разбира се, че са субективни :)
05.05.2010 17:03
Нищо не казваш обаче за Нобеловата награда по математика или по-скоро липсата й :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4115073
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031