Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2010 19:09 - Великден в Македония (фоторазходка)
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 10452 Коментари: 18 Гласове:
19

Последна промяна: 08.04.2010 19:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

 

 

 

Скопие

 

Била съм там преди няколко години командировка за един ден. Имахме работа в тяхното Министерство на здравеопазването, но тогава видях Скопие в съвсем друга светлина. Видя ми се чисто и подредено, с големи широки булеварди. Причината за последните е катастрофалното земетресение от 1963 година. Тогава голяма част от града е разрушена и след това са опнали широките булеварди. След като се срещнахме с нашия дистрибутор в Македония, отидохме във въпросното министерство, после в местна кръчма и накрая си отпътувахме по живо, по здраво.

 

 

Затова сега останах чак изненадана колко е грозен този град! Снимките, които съм подбрала го изкарват приличен на вид, но в действителност е много неприятен, строежи наоколо и имаш чувството, че цари хаос и бъркотия. Най-приятното място в града по скромното ми мнение е крепостта Скопско кале, откъдето има панорама към града. Но там цари някакво спокойствие, което в града напълно липсва. Ако ходите до Скопие, непременно се изкачете до крепостта. На 5 минути е от църквата "Свети Спас", където е саркофагът на Гоце Делчев.



image


Минахме границата, придружени от буреносни облаци


image


Вече сме в Скопие, на това място е била къщата на Майка Тереза


image


Това е търговският център, който е доста голям и придава европейски привкус на града


image


Централният площад на Скопие


image


Каменният мост се е превърнал в символ на града след като е останал непокътнат след страшното земетресение през 1963 г.


image

 
Тук снимам от моста
 


image




image


Тази интересна статуя се намира точно под Каменния мост


image


 
На път към чаршията
 


image


Красотите по чаршията


image


Прави са хората - "нозете немат цена!"


image


Камбанарията на църквата "Свети Спас"


image


Саркофагът на Гоце Делчев в двора на църквата
.

image




image


Това е входът на едно музейче, прислонило се в едно от помещенията

image


Част от експозицията



image




image



Входът на църквата "Свети Спас", вкопана е в земята. Забележителна е с изцяло резбованият си иконостас. Колоните са направени от цели дървета, а не от отделни части. Заслужава си да се види, вътре не дават да се снима
 

image


Затова снимах плаката отпред, за да придобиете някаква представа.


image


Малко над църквата е Скопското кале. Лично на мен тази част от обиколката ми беше най-приятна.


image


Входът на крепосттта


image


В далечината се вижда планината Водно и Милениумският кръст, издигнат в чест на новото хилядолетие.


image


Ето го по-отблизо, тази снимка не е моя, а на Уикито


image


Сега да се върнем в крепостта


image


Оттук има прекрасна панорама към Скопие, само дето нищо прекрасно не се вижда...


image




image




image


Хайде пак по търговската улица


image


Паметникът на Георги Кастриоти Скендербег - национален герой на Албания


image


Историческият музей, бивша турска баня - Даут паша Хамам


image


И накрая един от многото готини надписи на македонски, които за нас звучат дотолкова комично, че заслужават отделен постинг :)

Продължаваме нататък към Охрид, езерото, стария град, Самуиловата крепост, манастира "Свети Наум" и Битола, но за това - друг път.
 





Тагове:   македония,   Великден,


Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vanex - 1
08.04.2010 22:28
беше ми интерестно един път съм бил в Македония, но не и в Скопие- интересно ми е
цитирай
2. cindy - В Охрид е по-интересно,
09.04.2010 08:59
но понеже и тук нащраках доста снимки и реших да ги покажа :)
цитирай
3. djgator - cindy
09.04.2010 11:47
На мен не ми се видя много грозен, а в сравнение с кална София, направо е бижу :)
Да не говорим, че в Бг няма нито една река с чисто речно корито, от което да не стърчат дървета и боклуци, никъде не можеш да видиш гладка речна повърхност!
цитирай
4. cindy - dj,
09.04.2010 17:53
не ти се е видял, защото подбрах такива снимки :) За реката си прав.

Охрид си е бижу, него ти го препоръчвам, ако не си ходил.
Ще кача и снимчици, но сега нямам време.
Весел уикенд! :)


цитирай
5. erato7 - Благодаря ти за виртуалната раз...
09.04.2010 21:03
Благодаря ти за виртуалната разходка!
цитирай
6. cindy - erato,
10.04.2010 22:54
пак заповядай ! :)

Ще пусна постинг и за Охрид, там е интересното, но ще видя кога.
Между другото имам снимки от много други интересни места и си мисля да направя поредица от постинги - повече снимки, по-малко текст, на който му стане интерсно може да си пусне търсачки, но дано не си остане само в сферата на добрите намерения. :))
цитирай
7. bven - Беше ми приятна тази разходка,
11.04.2010 17:50
още повече, че в Скопие съм била малко след земетресението и после - по-късно.Това, което е на тези снимки , е много хубаво в сравнение с това, което беше градът в миналите години. Хубав спомен!
цитирай
8. cindy - Радвам се,
11.04.2010 20:13
че ти е било приятно. :)
Въпреки че на мен първото ми впечатление беше по-позитивно.
Както и да е, целта беше Охрид, а той не ме разочарова. :))
цитирай
9. malkiatprintz - Нямаш спирка :) Джони Уокър пасти да ...
12.04.2010 04:05
Нямаш спирка :) Джони Уокър пасти да яде :) Хубави снимки и хубава екскурзия, Синди :)
цитирай
10. venercheto - супер :)
12.04.2010 04:33
и ние мислим да ходим скоро там- ето сега имаме малък пътеводител!

благодаря :)
цитирай
11. cindy - malkiatprinz,
12.04.2010 10:05
нямаш представа колко си прав! :)
Имам още 3 планирани екскурзии до юли, за после ще видя. Хитът за юли е, че отивам на опера в Миланската скала. Адски снобарско, м? :)
Като се върна ще пусна разни снимчици на ползу роду! :)))
цитирай
12. cindy - venerche,
12.04.2010 10:08
после става интересното, ще гледам скоро да кача охридските снимки, за да видиш защо си заслужава да се отиде там :)
цитирай
13. anetaka - всичко ми харесва
13.04.2010 15:56
Чакам снимките и коментарите от и за Охрид
цитирай
14. cindy - anetaka
13.04.2010 18:35
и това ще стане :)
Много съм заета, но ще гледам да е до края на седмицата.
Лека вечер. :)
цитирай
15. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
20.04.2010 21:43
?Бях там преди...може би десетина години. Не на екскурзия, по работа. Но ми се наложи доста да походяиз града. Впечатленията ми са същите- грозен град, постоянни строежи...прекалено, ама прекалено много албанци и джамии..Ама имаше един мост на реката- беше прекрасен...и коритото едно такова чисто... Като знам как е милата Марица...
цитирай
16. cindy - voinyt,
20.04.2010 23:15
ако говориш за Каменния мост, показала съм го.
Най-много ми хареса Калето, ако се беше качил, щеше да си пооправиш впечатлението, както направих и аз. :)
цитирай
17. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
20.04.2010 23:57
Мнеее, беше някакъв мост някъде в центъра на града, беше доста оживен. Един такъв хубавичък, чистичък...красота.
А за калето нямах никакво време, но ми рпави добро впечатление от снимките ти.
Между другото там за пръв път пих портокалов чай, това чудо в Бг още го нямаше тогава /е в София може и да е имало, няам идея/ и страшно много ми хареса. Но много ми дотежа дет успях да видя само 2 църкви, едната от които доста малка, а навсякъде минарета...Тягостно ми стана такова.
цитирай
18. cindy - Ние минахме по Каменния, имаше по-нагоре и други,
21.04.2010 00:06
но не ги знам.
На Калето беше много приятно, заслужаваше си. Не съм пила портокалов чай, но си взех някакъв тост за 30 денара, това е левче и момчето ми сложи всичко, що сакам :) И салати два вида, вкусен беше.
Миналият оът като бях в Скопие всичко беше в марки и ми се видя много скъпо. Сега е по-евтино от България, ерго - при нас е станало много скъпо.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4115170
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031