Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2010 11:23 - Охридска магия (с авторски клипчета :)
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 24697 Коментари: 29 Гласове:
22

Последна промяна: 18.04.2010 14:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


 

Охрид е една приказка, наистина е така, не преувеличавам.

 

 

 

 

 

Разбира се върху името Охрид, сега тегне сянката на миналогодишната трагедия. Както ми казаха и туроператорите има отлив от екскурзиите до Охрид именно по тази причина. Предварително от София не се записахме на обиколката с корабчето пак по същата причина, а не от страх. После обаче като бяхме вече в Охрид, екскурзоводът ни каза, че корабчето което ползва тяхната фирма е сравнително ново и надеждно, а е било и едното от двете корабчета притекли се на помощ при трагедията. Капитанът е спасил 18 българи и е получил почетно българско гражданство. Затова решихме да се поразходим и по езерото и да не му портим бизнеса на почетния сънародник. 

 

 

Първо малко история и география назаем от нета:

 

„Град Акрида, наричан на славянски Окрида или Охрид, е (разположен) до езерото наречено Лихнида, на славянски блато Охридско. Построен е от император Юстиниан и е наречен от него Юстиниана Прима – тя (е) негов роден град...Мнозина казват, че е в провинция Македония, Епир и Дардания, но в Свещената география (е поставен) в Източен Илирик...

Градът е разположен до водите на Охридското езеро, естествено тектонично езеро, най-дълбокото в Европа и най-старото в света. То се ражда в резултат от тектонските размествания преди около четири милиона години. 

 

 И сега след този преамбюл да започваме с охридската разходка

 

image


Това е църквата на нашата уличка, но ние посрещнахме Великден в една друга църква, защото тази ни беше под ръка :)



image


Спретнати нови блокчета, даже вариантът "студио" е по-добър от хотел, защото на практика разлогате с малък апартамент с кухненски бокс (не че ни беше изтрябвал в случая, но си е удобство да си имаш хладилник все пак, дори и само заради биричката :) Всичко беше новичко, чистичко и уютно.


image


Това е местният "променад- дез-англе", ако направя аналогия с Ница :)


image


Тази снимка без да се фукам съм я докарала като картичка :)


image


Залез на Охридското езеро


image


Това са корабчетата за разходки по езерото


image


Обиколката ни на Стария град започна от пристанището, откъдето по тесните сокаци се изкачихме до тази църква, до нея е гробът на Григор Пърличев
 

image


Както и един от паметниците на Климент Охридски. Другият е на площада до пристанището


image


Друга забележителност в Стария град е църквата "Св. Богородица Привелепта".

Църквата е построена през 1295 г. от византийския наместник Прогон Згур. Посветена е на Света Богородица. В края на ХV век, когато турците разрушили града, тук са пренесени костите на св. Климент Охридски. Църквата била трета по ранг в архиепископския град Охрид. След като храмът “Св. София” е превърнат в джамия, църквата става седалище на Охридската архиепископия. Това е единствената църква която по толкова подробен начин разказва живота на Света Богородица. Перивлепта означава Всевиждаща.


image




Такаааа.... Както е известно престараването води до обратен резултат. След като започнах да доизкусурявам постинга с чопната от нета образователна информация, снимките се разскачаха и се озоваха на необичайни места...

Така че тук изведнъж цъфна статуята на Св.Наум. Повече няма да ги размествам, това е положението, сглобете си сами пъзела ::))


image


Тази дървена статуя на Свети Наум е направена за 14 дни от един майстор, на който той му се явил на сън, Интересното е, че е направена от цяло дърво, даже корените са си там, било е иазсъхнало обаче. Статуята е грубоватичка, но нейното издигане се приема като знак свише.


image


В двора на манастира "Свети Наум" нахакано се разхождат пауни. Даже този красавец ни направи цяло шоу, което съм заснела на клипче, вижте го по-долу :)





image


Една снимка, щракната тайно в цъквата "Св. Архангел Михаил" на манастира "Св. Наум", понеже и тук не дават да се снима


image


Пред манастира е тази своеобразна водна каскада


image


Праклисът, зад който се намира извор с лековита вода


image


Интересното вътре е, че целият олтар е направен от мрамор
 

 Тук пак се озоваваме в Стария град, вече обясних защо...

image


Поглед от църквата "Св. Богородица Привелепта" към Самуиловата крепост

Цар Самуил основал своето царство през 976 г. и управлявал до 1018 г. Тогава територията на царството била завзета от Византия. Царството на Самуил включвало Македония, Тесалия, Епир, Албания, Сърбия, Травина, Неретва и България.




image


Ето я и самата крепост


image




image


От бойниците на крепостта се открива чудна гледка към езерото


image


Това е новата църква "Свети Панталеймон", но при строежа й са използвани останките от предишната църква на това място. 
 

Гробът на Свети Климент в новия храм е върху старата гробна конструкция, целият под стъкло, а над него има саркофаг от мрамор в който се намира ковчежето с мощите. В южната страна на гроба са поставени икони на Свети Климент и на Свети Пантелеймон. От другата страна в ниша се намира дървена скулптура на Свети Климент от 13 век, намерена в църквата „Света Богородица Перивлепта“. Във и около новоизградената църква има стъклени подове, за да се виждат останките от стария храм.

Новият храм е паметник на културата, в който са запазени и изложени фреските от долните части на храма. От първоначалния градеж са запазени основите на стълбовете и една костница в централната част на храма. Днес те са покрити с дебело стъкло, за да могат посетителите да разгледат по-голяма част от оригиналната конструкция на църквата. На външния северен дял, нарочно са оставени следи от Султан Мехмедовата (Имарет) джамия, за да има белези и от османския период.



image





image



Баптистерий или помещение за кръщавки. Интересното е, че сред мозайките на пода могат да се видят различни видове кръстове, включително Антониевия и свастика.
 

image




image


Къщата на Григор Пърличев


image


Дворът на църквата "Света София"

Построена е след приемането на християнството като официална религия на България и покръстването на българския народ по времето на княз Борис I. След изместването на столицата на България в Охрид, по времето на цар Самуил в края на 10 - началото на 11 век, църквата е седалищен катедрален храм на Българската патриаршия, както и на наследилата я след 1018 година Охридската архиепископия. По време на османското владичество в българските земи църквата е превърната в джамия.




image



След като се поразходихме по стария град, откъдето имам много повече снимки, но не бих могла да ги кача всичките се отправяме към пристанището и започваме обиколката по езерото. Това са рибарските къщи точно на брега - едно много приятно местенце, до което отидохме по-късно по едни дървени пътечки на понтони във водата 

Клипчето от разходката по езерото е тук.
 

 


image


Църквата "Свети Йоан Канео"

Църквата е една от най-известните в Охрид, разположена на брега на Охридското езеро над рибарската махала Канео, чието име носи.




image


Това е резиденцията на македонския президент, малко по-натам е и на премиера. И двамата са се устроили край езерото, има си хас :))


image


Един от петзвездните хотели, също е на брега на самото езеро.

 Охридското езеро е най-дълбокото езеро на Балканския полуостров - 285 метра. Намира се на 695 м. надморска височина, дълго е 30 км и широко 15 км. Охридското езеро е реликтно. В него са запазени организми от терциера. Езерото, заедно с град Охрид, е обявено за защитена зона на ЮНЕСКО



image


Водата е съвсем чиста и прозрачна


image


И с тези приказни кътчета около езерото приключваме обиколката.
 

image


Надявам се да сте добили някаква представа за това място, а ако вече сте били да си го припомните и пак да го посетите. Защо не? :) Аз лично бих го направила отново... :))






Тагове:   охрид,


Гласувай:
22



1. gothic - Комши, ти всичко докарваш като к...
17.04.2010 12:05
Комши, ти всичко докарваш като картички :)))
цитирай
2. innamorata - Ихааа
17.04.2010 12:11
Охрид е едно от местата, които искам да посетя задължително. Благодаря за хубавата разходка :)
цитирай
3. cindy - Комши,
17.04.2010 14:02
супер си! Волим те! :)))))

цитирай
4. cindy - innamorata,
17.04.2010 14:04
непременно го направи и то в скоро време. Ей го къде къде е, няма смисъл да го отлагаш. Идват 4 дни празници през май, тръгвай! :)

цитирай
5. mamas - Хубави снимки!
17.04.2010 19:48
Като в приказка е...
цитирай
6. kaprizna - Разкошни снимки!
17.04.2010 21:38
Поздравления!
цитирай
7. cindy - mamas,
17.04.2010 21:41
така си е... има една много приятна атмосфера. Аз много пътувам и местата, които са ми уютни са ми много ценни, това е едно от тях :)

цитирай
8. cindy - kaprizna,
17.04.2010 21:42
благодаря! Щом и ти си ги оценила предвид ника... :)))))


цитирай
9. malkiatprintz - Синди, направо трябва да се зами...
18.04.2010 02:30
Синди, направо трябва да се замислиш за кариера на фотограф. Поздрави :)
цитирай
10. sande - Поздравления за приказната разходка!
18.04.2010 04:42
Всичко е много стилно и изискано. Снимките са почти професионални, стават за картички. Защо отсъстват хората, обаче? Къде са?
цитирай
11. cindy - malkiatprinz,
18.04.2010 11:10
благодарско :)
Поздрави и на теб! :))
цитирай
12. cindy - sande,
18.04.2010 11:11
нарочно ги няма, като снимам гледам да не ми се пречкат наоколо. Въпрос на вкус. :)
Мерси за оценката.:)))
цитирай
13. an200 - Прекрасен постинг!
18.04.2010 14:51
Благодаря ти!Наистина е приказно!)
цитирай
14. cindy - Ей, an,
18.04.2010 14:56
ти си човек с финес, така че оценката ти много ме радва :)
цитирай
15. djgator - cindy
18.04.2010 16:11
Благодаря за виртуалната разходка, заповядай при мен, да те поразходя из Мадрид :)
Така можем да пътуваме бързо и евтино по целия свят :))
цитирай
16. cindy - dj,
18.04.2010 16:54
вече бях с теб в Марид! :) И коментарче оставих.

От мене в следващите месеци имаш Лондон и Милано, натам съм се запътила. А и малко Северна България по майските празници. Ти какво ще предложиш или както се вика - Какви са бъдещите ти творчески планове? :)))

Но пък имам страшно много снимки от други места, които не съм пускала - така че обещавам още Франция, Италия, Гърция и Турция. :)
цитирай
17. djgator - cindy
18.04.2010 17:02
Мога да отвърна на поканата ти с Чехия и Израел, може и Алжир :))) Екзотичните дестинации са най-интересни според мен :) Бил съм в 16 държави, а в някои от тях - по десетки пъти ( за затвърждаване) :)))
цитирай
18. cindy - dj,
18.04.2010 20:21
верно бе и аз бях в Чехия лани :) Пропуснах я без да искам, въпреки че Прага ми е много любима. :))

Израел не знам защо нещо не ме влече... Една приятелка е ходила миналата есен и ми обясняваше как след това посещение си била променила мирогледа. Може и така да е, но не ми е от близките планове.
Дай Алжир по-добре, ще ми е интересно, въпреки че аз за доста страни, включително и Алжир, Мароко, Тунис и още много други имам инфо от първа ръка, майка ми е отявлена пътешественичка и съм отрасла с нейните албуми със снимки от света още от 7 годишна.

Имам и доста снимки от Германия, но са правени с лентов апарат и не ми отговарят на критериите за качество :)
Не бях броила държавите, сега заради тебе го направих - излязоха кръгло 20 парчета до момента. :) Но пък другия месец ще разваля кръглата цифра.

И аз ходя по няколко пъти в различни държави, в Италия съм била 3 пъти, но само Венеция досега ми се е повторила, нямам нищо против и десетина пъти да ида там, много ми е хубаво. През Милано съм минавала транизит и видях катедралата, но не спряхме там. Затова сега ще ида за 4-ти път в Италия, за да го разгледам по-добре и да погледам и послушам опера в Скалата.

Не знам как е при тебе, но аз само веднъж съм пътувала командировка в чужбина, всичко останало си го плащам от джоба. Пък и съм на мнение, че като пътува човек командировка не му остава време да разгледа. И като някой ми каже бил съм еди къде си го питам "Ами хубаво, бил си, но какво си видял?" Освен летището и хотела имам предвид :)
Не че ще се опъна, ако някой рече да ма прати в "командирка'', но изобщо не разчитам на това. Ходя по света и си карам кефа! Това ми е най-голямото удоволствие! :))
Айде - чакам Алжирската разходка :)
цитирай
19. anetaka - Много съм доволна от снимките, клипчето, коментара! Браво!
19.04.2010 12:16
Имам молба, предстои ми да си купя фотоапарат. Този, с който Вие сте снимала, е страхотен. Имам нужда от информация, критерий за избор, марка, цена, откъде да го купя. Чета постингите Ви и ги препрочитам. А специално за Охрид - имах желания да чуя коментара Ви тъй като майка ми и баща ми са родени там, баща ми е починал (лека му пръст), но майка ми е жива и е на 91 години. Аз често ходех в Охрид като дете и после след студентските ми години, но роднините ни измряха, а братовчедите (благодарение на далновидните си родители) живеят в Скопие. Правихме няколко опита да си говорим по GSM или да си пишем e-mail-и, но не ни обичат. Ние сме "бугари", а не македонци. Но не искам да избивам на политическа тема (за което се извинявам!). Имотите, които са имали родителите ни са или подарени, или дела, който ни се полагаше беше на стойността на два хубави персийски килими - единият съм си го постлала аз - у дома, а другият е при брат ми. Но, сърце да е широко. Радвам се, че съм българка. Иван Вазов навремето е писал стихотворение за Охрид без да е ходил там. То започва така: "Какво ме тласка днес и кой ме глас зове, към твоя лъскав шир и китни брегове, о езеро прекрасно!" и т.н. Невероятно красив е Охрид! Мога да кажа още много неща, но някога при друг случай. Благодаря още веднъж за удоволствието да видя всичко това! Поздравления!!!
цитирай
20. cindy - anetaka,
19.04.2010 13:10
радвам се, че постингът ти е допаднал.
Препоръчвам ти да си вземеш апарат Canon, поне аз смятам така да направя, защото мисля да си купя нов апарат. Като отидеш в магазина се поинтересувай от Canon-ите и избери това, което те устройва като съотношение качество-цена.
Охрид много ми хареса, но не се учудвам на отношението към "бугарите", което си почувствала. Ние там като туристи не сме усетили такова, защото се очаква пари да оставим, а интереса клати феса! :)
цитирай
21. anlov - Благодаря на екскурзоводката!
19.04.2010 15:28
Имаш таланта да развеждаш надлъж и нашир по света, както Вергилий е развеждал Данте из ада. :)))))))))
цитирай
22. cindy - anlov,
19.04.2010 15:48
радвам се, че се отби! :)
Ама защо из Ада, все пак??? :)

Стискай палци да не избухват повече разни вулкани и да скапват летателното пространство, че ще ми се прецакат заплануваните воаяжи. Само това ме успокоява, че има още време да се урегулира ситуацията.
цитирай
23. gothic - супер си! Волим те! :))))) ...
19.04.2010 18:17
cindy написа:
супер си! Волим те! :)))))




Супер си ти :))))
цитирай
24. cindy - Комши,
19.04.2010 19:11
знам си :)
Ама да не чуе мадам... :))
цитирай
25. kasnaprolet9999 - Страхотни снимки и пътепис,
20.04.2010 17:09
ходила съм там, но ми бе приятно да си го припомня, защото от тогава минаха 10 г. Включих постинга ти в моята блогвълна "човекът е човек, когато е на път". Поздрави!!!
цитирай
26. 777 - Клипчето завършва смертелно. ;)
20.04.2010 23:52
Това ти ли си или някоя дружка, дето при трептежите на пауна пита "той въшки ли гони?" ;)
Той е в любовен период и ако гони нещо, то ще да е паунката. Образ! )
цитирай
27. cindy - Хе-хе :)
20.04.2010 23:59
Добре че ме светна, дори и не съм чула това за въшките :))
Нито там, нито като гледах клипчето. :)
Нищо не е гонил и паунка включително, просто се фуклявеше. Много беше готино и сума време продължи, после тръгна да сваля "гарда" и спрях апарата.
Сега ще го пусна да чуя тази умност за въшките :)
цитирай
28. cindy - prolet,
21.04.2010 00:07
много ми хареса и на мен! :)
цитирай
29. abanos - Интересен...
27.10.2010 17:41
постинг!Искам пак в Охрид!Наистина си заслужава да се види на живо!Красота!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4115062
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031