Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2010 15:46 - Замъкът Линдерхоф
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 18386 Коментари: 27 Гласове:
11

Последна промяна: 04.07.2010 19:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


В средата на суров планински ландшафт самотен в долината Грасвангтал се издига замъкът Линдерхоф, построен от Лудвиг II...

Така започва идилично текста от книжката за Баварските замъци. От време на време ще се допитвам до нея, но според мен са по-важни впечатленията, отколкото фактологията. Не зная защо този замък е останал в сянката на Нойшванщайн след като е едно малко бижу. Лично аз бях доста впечатлена, като се има предвид че съм изгледала бая замъци къде ли не по Европата.

За съжаление като качвах снимките те се лепнаха която където си иска, така че няма как да караме хронологически по обиколката, ами ще прескачаме нон стоп по "обектите" все едно сглобяваме пъзел. :)

Идеята за Линдерхоф е хрумнала на Лудвиг II след посещението му във Версай през 1867 г. и когато се сдобил с тези владения около Линдерхоф през 1869 година решил да издигне замъкa. Това е единственият замък, замислен от него, който е бил завършен докато кралят е бил жив и е бил негово любимо място до трагичната му гибел на 13 юни 1886 в езерото Щарнбергзее. Говори се, че се е удавил при неизвестни обстоятелста, но на мен ми се струва, че някой му е помогнал да приключи със земния си път. Бил е прекалено странен, може би и неразбран, защото го наричат както "приказният крал", също така  и "лудият крал". Най-вероятно е истината да е някъде по средата.... Но пък не може да му се отрече, че с тази му "лудост" и тези великолепни замъци в Бавария осигурява поминъка на пра-пра-внуците на поданиците си и ще продължава да го прави докато свят светува. Казаха ни, че е бил много обичан, сега си мисля, че има причини да е обичан още повече. Тълпите туристи, които видях пред Нойшванщайн и Линдерхоф ми се видяха даже по-многобройни пред тези във Фонтенбло, Версай и замъците по Лоара.

В замъка не дават да се снима, каза ни немската водачка още като влязохме. После ни пуснаха запис на екскурзоводска беседа на български, където се казваше, че са резрешени снимките без светкавица и с камери. Веднага се подготвихме за снимки и щракнах амурчетата на тавана, но дойде момата и рече "Не може!". Ами записът? Стар бил и не го били променили! Значи и по Баварско като по нашенско - нещо се издъниха май баварците с тази недомислица, но за да не сте съвсем капо, ето ви официалният линк на замъка, за да го поразгледате и вътре. Сори, няма как да ви го покажа :)

http://www.schlosslinderhof.de/


Но пък около замъка ще ви поразходя с удоволствие. :))


image



Фонтанът пред замъка е висок 30 метра, извадихме късмет да го видим, защото го пускат само от време на време.



image




image


Фасадата на двореца е наистина впечатляваща


image


Тук съм се изкачила нагоре по стълбите, за да му хвърля един поглед и отвисоко


image


Покрай водната каскада има и спретнати градинчици


image


Фонтанът вече е спрян и можем да видим горе храмът на Венера


image



Тук съм зумнала фасадата и юнака със земното кълбо на плещите, би следвало да е Атлас, но казва ли ти някой... :))



image


Това е мароканската къщичка


image


Снимката е през стъкло затова не е кой знае какво, но да имате представа все пак.


image


Озоваваме се пред Мавританския павилион, тука е още по-екзотично и интериорът е много красив. Но пак има стъкло и завесата на вратата постоянно се отваря от нови любопитковци, така че снимките не се получиха. Но пък идете да го видите на място, със сигурност ще ви хареса :)


image


Ето го и отстрани като се отправяме към ловната хижа. Този павилион преди това е украсявал замъка Збиро в Бохемия, а през 1876 г. Лудвиг II се е сдобил с него и на следващата година реставриран и разширен е станал част от красотите на Линдерхоф.


image


Вече сме пред ловната хижа Хундинг, възстановена чак през 1989 година. Построена е по заповед на краля през 1876 г. около могъщо ясеново дърво.


image



image



image


Това е пещарата на Венера - изкуствено създадена, за да може кралят да слуша любимия си Вагнер в подходяща обстановка :)



image


Тези лебеди ни посрещнаха по пътя към замъка, те са като дресирани кучета :) Като видят, че се задават хора мигом хукват съвсем прагматично - чакат храна, не подозирахме за тяхното съществуване и не носехме нищо. Но пък за сметка на това следобяда хранихме лебедите в езерото при Нойшванщайн. Тези тука бяха една странна тройка и единият май беше нещо низвергнат от влюбената двойка, но нямахме време да се задълбочим във взаимоотношенията им. :)



image


Въпреки бързането щракнах и пейзажа наоколо


image


Тези пожарникарки срещнахме пак по пътя до замъка, не съм виждала български колежки на ББ и ми се видя интересно :)


image


Пак поглед към храма на Венера, сума погледи му хвърлих и на отиване, и на връщане...


image


Това е единствената снимка, която направих в замъка, преди момата да ме зърне


image


Градината около замъка


image



image


На тази гледка се е любувал кралят от прозореца на спалнята си. Каскадата е огледален образ на първата, завършваща с храма на Венера. Водата тук се стича по 30 мраморни стъпала в басейн с фонтан, украсен със скулптурна група на Нептун.


image


Рзахождаме се около замъка...


image



image



image


Тези снимки са от плакати пред пещерата на Венера, която ви показах по-горе


image



image


Карта на замъка и величествения парк около него


image


Хотелът в блозост до замъка



image


Ето това са затърчаните лебеди, идващи да ни посрещнат :)


image


И накрая още една снимка на Линдерхоф, който ми стана един от любимите замъци :) Пожелавам ви да го разгледате не само на снимки, заслужава си - вътре е още по-красив! :))


Друг красив замък тук -  Нойшванщайн.


А сега специално за tili - 

една снимчица от интериора,
която открих с триста зора :))



image



Гласувай:
11



1. irka66 - Страхотно Синди! :)))
03.07.2010 15:59
Красиви снимки! Невероятна красота си уловила и запазила за нас!
Благодаря за споделянето! Дано ида и аз някога там! Вече си го пожелах!
Усмихнати поздрави!
цитирай
2. cindy - Благодаря, irka :)
03.07.2010 16:04
За да отидеш, просто трябва да тръгнеш... никак не е сложно :)
Има между другото екскурзия на Бохемия за там и е много изгодна като цена. Нашата беше два пъти по-скъпа, защото ходихме и на много други места. Ако ми остане време и оттам ще кача снимки полека-лека.
Виж сайта на Бохемия и тръгвай, колко му е! :)))
цитирай
3. monaliza121 - Благодаря за хубавата разходка, Синди!
03.07.2010 18:07
Снимките са чудесни.Видях, че имаш и други на блогрола и ще ги разгледам постепенно. Привет!
цитирай
4. cindy - Радвам се,
03.07.2010 20:37
че ти харесват :)
Разгледай блогрола на спокойствие, има и други разходки, които не са там, но карай полека да не ти стане байгън от много снимки :)
цитирай
5. priqtel12 - Чудесно е!
03.07.2010 22:21
Харесаха ми снимките ти!
цитирай
6. cindy - 10x!
04.07.2010 08:58
:)
цитирай
7. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.07.2010 15:37
Определено цената е добра. Дали има вариант да си резервирам местенце за през зимата, ако го правят и тогава...Мхм, трябва да се поинтересувам.
Снимките са страхотни. ЖАлко само, че за много кратко време, няма как да се разходиш из горите наоколо.
цитирай
8. cindy - Да, цената е добра, но те разглеждат само Залцбург, Мюнхен и замъците,
04.07.2010 15:53
докато ние изръшкахме още 5-6 града по трасето.
Мисля, че го правят и зимъска, но по-добре иди през пролетта. Зимните екскурзии не са за разглеждане, а по-скоро за мотаене. Денят е много кратък и в 4 вече се е стъмнило. Бях така по една коледа във Виена и не мисля, че е удачно време за разглеждане, а по-скоро да се мотаеш по магазините за подаръци, да си пиеш глю-вайн и такива ми ти работи :)

Паркът на замъка е много голям, така че ходейки до ловната хижа и мавританския павилион доста се поразходихме из горите наоколо :))
цитирай
9. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.07.2010 16:08
Пролетта ми е практически невъзможно. Все пак работя с туристи, а тук сезона започва от малко по отрано...
Замислям се, дали няма да има възможност за нещо друго, по южно така, но...да видим как ще се развият събитията.
цитирай
10. cindy - Абе от много работа - файда нема...
04.07.2010 16:28
Животът е твърде кратък - докато се усмихнеш и вече си се озъбил! :)
Затова аз правя всичко на мах и на момента, така ми е по-гот! :))))
цитирай
11. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.07.2010 16:57
Абе така е, ама като заработвам по 2 до 4 хиляди евро на месец лятото, гледам да си седя мирно на задника, че после зимата ми остава само да си смуча палеца.
цитирай
12. cindy - Ами зимата ходи на Хаваите и релаксирай...
04.07.2010 17:34
За какво ти е да студуваш по Бавария? :)
Купих си от Мюнхен 3 диска - за Мексико, Таити и Австралия, щото си викам, че дотам може и да не стигна, та поне на филмчета да ги погледкам :)
цитирай
13. tili - Браво, cindy!
04.07.2010 18:23
Напълни ми очите и душата с хубави снимки и текст! Истинско бижу е този замък или дворец. Да, сериозно се замислям, сигурно през есента е много красиво. Ако се съчетае с един октоберфест... Мдаам, инш аллах :)))
цитирай
14. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.07.2010 18:29
Щот мен студа не ме плаши. Пък и в снега и студа има едно скрито очарование...
А пък Бавария ми е цел от малък...Всъщност голяма част от Германия, не само Бавария.
А за Мексико...Стискай палци шефа да има нужда зимата работна ръка в Мексико. Че да се изтрелям натам за някой друг месец. /Ако успея да го излъжа, че баш аз съм му нужен де,/
цитирай
15. cindy - tili,
04.07.2010 18:29
виждам, че си ценителка и заради теб ще намеря снимки и от красивия интериор на замъка. Ако не открия по нета, ще скенирам утре от книжката малко снимки, ама ти си помисли какво ще ме черпиш после по този случай! :)))))
цитирай
16. cindy - Ами щом не те плаши - тръгвай зимъска,
04.07.2010 18:35
докато се качиш и ще се мръкне :)
Германия и на мен ми харесва, имам един пост за Грамиш Партенкирхен, минава се оттам за замъците. Много е бонбонест.
Ние бяхме в едно градче Оберау - също много сладурско и с едно приказно хотелче. И оттам ще кача снимки, но по-нататък, че нямам време. Другата седмица заминавам за Милано и като се върна, живот и здраве :)

Стискам ти палци за Мексико, аз съм намислила една друга екзотична дестинация за наесен, но да не избързвам...
Сега ще намеря линка за Гармиш:

http://cindy.blog.bg/turizam/2010/01/14/garmish-partenkirhen.472465

Там има един коментар, че било кич. На мен ми се вижда много готинко и уютничко и на живо си е пак така.
Тука щото нема кич сме затънали в мърсотия и грозотия, но въпрос на вкус. :)
цитирай
17. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.07.2010 19:05
Мен ми се ходи и в Шварцвалд- признавам си тук вината е на Веско, който беше каичл в блога едноседмичната си разходка оттам. Много ми хареса.
Иначе отдавна искам да посетя Кьолн и катедралата му. Бих искал да посетя и Франкфурт на Майн, Нюрнберг, Дрезден, Берлин...Това са част от градовете, които са ме впечатлили по една или друга причина през годините. Бих искал да посетя и Алпите, независимо дали баварските или швейцарските, почти съм влюбен в тамошната архитектура. Абе доста местенца.
А за Гармиш Партенкирхен четох още преди в твоя блог. Щом за някои е кич- нека е кич. За мен е произведение на изкуството.
За екзотични дестинации имам други идеи, но ако Мексико ми дойде покрай работата- ще ми излезе по йофтено. Все пак шефа ще плати квартирата и пътните.{:
цитирай
18. cindy - Веско се разхожда по различен начин от мен :)
04.07.2010 19:22
Но въпреки това съм била във всички градове, които си изброил, без Дрезден. Кьолн - наистина катедралата ти спира дъха, а и градът е много приятен, във Франкфурт бях 3 месеца и си мисля, че добре го познавам, сега ходихме до Нюрнберг и посетихме къщата на Албрехт Дюрер - един гениален художник, даже си "направих собственоръчно" литография на неговата преса !!! Ще я снимам и ще ти я покажа :) Това си е атракция за туристите, но друго си е да се докоснеш до нещо, пипано от гений преди теб :))
Сега посетихме също Инголщат, където са заводите на Ауди, Аугсбург и Мюнхен.
Отделно бяхме в Инсбрук, Любляна и Загреб и навсякъде имаше много красиви сгради и невероятна атмосфера.
А преди в Германия съм била и в Берлин, Брауншвайг, където се дипломирах, Касел, Фелмор и разни други градченца.
Много добре се чувствам в Германия, едно ми е такова спокойно и подредено.
Но определено Лондон с неговия забързан ритъм повече ми допадна някак, просто така се почувствах.

Щом си толкова запален по Германия ще пусна снимки и от другите градове, в които бяхме сега.
Понеже засега не ми излизат пътешествия покрай работата, изобщо не разчитам на това - плащам си и пътувам. Ако чакам някой да ме изпрати някъде, най-вероятно ще си остана само с чакането :))
цитирай
19. swanlake - Прелестно !
05.07.2010 00:52
Прелестно !
цитирай
20. malkiatprintz - Много хубава разходка, Синди. Н...
05.07.2010 03:02
Много хубава разходка, Синди. Наистина е пищен замък. Сега се боря с един плъгин, който ми го изисква сайтът на замъка за да мога да видя панорамните снимки от вътрешността, ако не - в нета не може да няма достатъчно.

Войн: провери за зимата, защото доколкото съм чувал, замъкът Нойшванщайн е затворен през януари, та може и за този да има нещо такова.
цитирай
21. benra - ето
05.07.2010 09:45
това е идеален начин да ми започне седмицата. Да ме разхождаш из замъци и градини - супер! А и на време сте случили като гледам снимките какво е ясно и слънчево. Разкош!
цитирай
22. cindy - swanlake,
05.07.2010 11:10
наистина е прелестно, ще се опитам да скенирам малко от интериора после :)
цитирай
23. cindy - malkiatprinz,
05.07.2010 11:12
няма в нета освен 1-2 и едната не пожела да се качи! :)
Що не ми вярваш ? :)))
цитирай
24. cindy - benra,
05.07.2010 11:14
времето беше супер! :) Точно като за замъци! :))
цитирай
25. benra - синди,
05.07.2010 13:36
много ти се радвам! честно!
цитирай
26. cindy - benra,
05.07.2010 13:49
благодаря! :)
цитирай
27. germantiger - ПРЕКРАСЕН ПОСТИНГ - Благодаря!
24.09.2012 15:42
Гласувам ЗА, популяризирам го в моята група към вибокс7 и предлагам от мен авторско:

German Architecture, Deutsche Architektur, Германската архитектура

http://www.youtube.com/watch?v=lQVc7gpk4yA&feature=plcp
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4116828
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031