Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2010 14:32 - Фоторазходка из Загреб
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 18818 Коментари: 22 Гласове:
21

Последна промяна: 25.10.2010 14:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


 

 

Този пост е „по поръчка” на Kushel, който ме изненада много приятно с артвизитката, която съм си качила вече и в профила.

 

Обещах му пост за любимата му европейска страна и тя се оказа Хърватия. Била съм там 2 пъти. Първият път преди две години минахме оттам на път за Италия и Франция. Още тогава ми направи впечатление чистотата, подредеността и спокойствието там. Тази година като ходих по Баварските замъци, на връщане пак минахме оттам, но този път имахме време да разгледаме и Загреб.

 

Затова сега ви предлагам да се поразходим из Загреб, едно много приятно място със своя специфична атмосфера.



image



Да започнем с една карта на Загреб, фактически ние се позавъртяхме из историческия център. Нямахме много време, но все пак успяхме да поразгледаме

Историческият център на града се състои от три части – Каптол – център на католическата църква в Хърватия, Градец, където се намира хърватският парламент - Сабор, и Долни град – бизнессърцето на съвременния Загреб. На Каптол е построена най-голямата катедрала в Хърватия с кули, високи 105 м. Тя, заедно с Епископския дворец около нея, е строена между XIII и XVIII в. в романски стил, но след земетресението през 1880 г. я престрояват като нова неоготическа базилика.


image



Това е централният площад



image


image


Паметникът на Ban Josip Jelacic на площада


image


После се отправяме към Горний град, където са правителствените сгради


image

Тук има една железничка, подобна на тези в Залцбург и Прага


image


Вече сме горе на хълма и хвърляме един поглед над покривите


image



Сега сме по пътя към една много интересна сграда с шарен покрив, май няма друга такава, може да се приеме за нещо като символ на Загреб - това е църквата Св. Марк


 
image



 
image


 
image


Ето ни пред покрива с гербовете, беше затворено, така че вътре не успяхме да влезем
 

image


На площада наоколо са рзположени правителствените сгради - президентската резиденция, парламента и др.



image

Вратата на църквата

 
image



image


 

image


Това е друга местна забележителност
 

image




image


Вече се спускаме към долната част на града
 

image


Катедралата


image




image


В катедралата
 

image



image



image



image



Този красив паметник на Дева Мария се намира точно срещу катедралата.




image

 

 


image



Последен поглед към катедралата и отпътуваме :)

Има още доста неща за разглеждане в Загреб, но за около час толкова успяхме да видим.

Ето ви линк към официалния сайт, ако искате да си доразгледате:

http://www.zagreb-touristinfo.hr/














Тагове:   Фоторазходка,


Гласувай:
22



1. pitagorid - За снимките
25.10.2010 16:03
Много са добри. Имам обаче една малка забележка. Одеве ме попита за техните характеристики. Забелязах, че всичките ти снимки са правени през 2011 година ?!?! Това може да означава, че не си настроила вярно датата във фотоапарата.
Коригирай я. Този коментар може да не го пускаш в публичното пространство, а да го изтриеш :))
С усмивки Иван Иванов
цитирай
2. cindy - Много динамично живея, затова са правени през 2011 :)))
25.10.2010 16:13
Апаратът е на майка ми, не съм го настройвала. Сигурно и тя не е.
Мани го, божа работа :))
Още не съм си взела друг апарат и като тръгвам за някъде взимам нейния Canon.
Крайно време е обаче да си купя друг.
цитирай
3. abanos - Още една разходка,която ме размаза от кеф!
25.10.2010 16:39
Благодаря ти!
цитирай
4. cindy - А предната от Турция видя ли я?
25.10.2010 16:54
Ако не си - иди се доразмажи :)))))
цитирай
5. abanos - Благодаря!
25.10.2010 17:26
С удоволствие се доразмазах!Кефски...
цитирай
6. cindy - :)
25.10.2010 17:40
10x!
цитирай
7. demidin - Чудесни снимки, приятна разходка, ...
25.10.2010 17:45
Чудесни снимки,приятна разходка,хубав град,европейска визия!
И с езика няма проблем,макар да е изкуствено създаден,за да се отличава от сръбския...
Пример-на българската дума колан,на сръбски (и турски) -каиш ,хърватите казват-
околотърбушнипанталононосач :)))))
цитирай
8. tili - Сърдечно
25.10.2010 18:19
благодаря!!!:)
цитирай
9. анонимен - Много уважавам точните хора.
25.10.2010 19:50
Благодаря зя хубавата разходка.
цитирай
10. cindy - demidin,
25.10.2010 20:55
много приятен град, но без да искам сравнения да правя Любляна повече ми хареса.
За езика не разбрах какъв е точно, понеже в чужбина се оправям на английски по навик и не съм пробвала българско-десетопръстната метода :))
Това за колана сигурно е майтап, иначе - много дълга дума, докато я изречеш и ти минала обедната почивка примерно :)
Напомня ми "драсни-пални-клечицата" :)
цитирай
11. cindy - tili,
25.10.2010 20:56
ти пък защо благодариш? :)
Да не съм ти улучила любимия град?
цитирай
12. cindy - kushel,
25.10.2010 20:58
моля, моля - напълно си заслужи поста.
Както виждаш и артвизитката съм качила, на профила е доста мънЕчка, иначе е по-хубава в цял размер :)
цитирай
13. monna1 - Много приятна разходка!
25.10.2010 21:43
Такава "дантелена църква" видях в Брюксел и понеже беше срещу Великден, отвътре целите колони бяха обкичени с истински орхидеи, свежи и бели - красиво, много красиво...
Благодаря за фоторазходката, не съм била в Загреб и ми беше интересно. :)))
цитирай
14. cindy - Пак заповядай :)
25.10.2010 21:48
Пък аз не съм била в Брюксел, но ще му дойде и на него реда някой ден... :))
цитирай
15. hristo27 - Прекрасна разходка и много красиви ...
26.10.2010 10:23
Прекрасна разходка и много красиви снимки!
Благодаря ти!
цитирай
16. cindy - Благодаря, че се отби :)
26.10.2010 10:28
Ти имаш ли си любима държава или град?
За мен последно такъв е Лондон. Но като отида до Барселона може и да си сменя "обекта на чувствата" :))
Прага също ми е много любима, изобщо на много места се чувствам прекрасно. Сдухвам се само на връщане, като мина границата :))))) Не бе, шегувам се, но като пътува човек и само мисли какво да види и колко да похарчи, му е широко около врата. А тука - бачкане, сметки, такива ми ти работи.
Затова пътувам постоянно, много ме зарежда :)
цитирай
17. hristo27 - Ти имаш ли си любима държава или г...
26.10.2010 11:23
cindy написа:
Ти имаш ли си любима държава или град?
За мен последно такъв е Лондон. Но като отида до Барселона може и да си сменя "обекта на чувствата" :))
Прага също ми е много любима, изобщо на много места се чувствам прекрасно. Сдухвам се само на връщане, като мина границата :))))) Не бе, шегувам се, но като пътува човек и само мисли какво да види и колко да похарчи, му е широко около врата. А тука - бачкане, сметки, такива ми ти работи.
Затова пътувам постоянно, много ме зарежда :)



Ще бъде за мен най-голямото удоволствие да посетя Виена, ако имам възможност.А ако отворя повече очите си - погледът ми е към Карибите :))))
Хубаво е човек да си мечтае!
цитирай
18. cindy - Ами значи имаш късмет! :)
26.10.2010 11:40
Написала съм 3 поста за Виена, бях там по Коледа преди две години. Има ги в блогрола. Поразходи се виртуално поне засега, иначе има разни промоции и със самолет, та защо да не я посетиш?
Стискам ти палци! :))
За Карибите - не мога да се изкажа, не съм била там... засега... :)
Апропо - аз нямам навика много да си мечтая, ами просто ги правя нещата. Животът е твърде кратък за много мечтаене! :))))
цитирай
19. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
13.11.2010 03:28
Абе какво ви е прихванала тази грозна мания с автоматично зареждащите се клипчета...като гръмнат тез колони в 2 през ноща не мога сваря ги изключвам. :РРР
Обаче градчето е готино, доста съм чел и преди за него, пък някой ден ще се насладя наживо на красотите от снимките ти.
Пък шефа вече ми лази по нервите с неговото "всеки момент" заминаване от месец насам. Ама ако не ме излъже, ще ви разправям и за карибите.:Р
цитирай
20. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
13.11.2010 03:30
cindy написа:

Апропо - аз нямам навика много да си мечтая, ами просто ги правя нещата. Животът е твърде кратък за много мечтаене! :))))

Аз затова престанах и си взех мотор. Да видим по- нататък с него какво ще успеем да свършим. Чакат ме 30 години мечтани мечти за изпълнение. Уга буга!
цитирай
21. cindy - voinyt,
13.11.2010 09:12
не ме дразни, защото ще ги пускам със забавяне 15-20 секунди и като хич не очакваш тогава да гръмнат! :))))
Ами аз понеже не разчитам някой някъде да ме праща и ми е по-сигурно. Сама си се пращам и не се лъжа. :)

Мъжете като цяло сте по-лесни, ти можеш да си яхнеш мотора и сам да си обикаляш. Докато при жените е по-сложно. Въпреки, че има жени дето и те сами си яхват моторите, но са рядкост, а пък и аз Как Сийке, не съм от тях няма що да се лъжем. На мен самолет ми дай, мотор не ща! :))
цитирай
22. tazz - Супер
18.10.2012 23:08
Много приятен град.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4117823
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031