Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2008 10:21 - Какво се случва при изневяра
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 18037 Коментари: 32 Гласове:
1

Последна промяна: 16.02.2010 22:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Де да знам и понятие си нямам … Причината да пиша това е, че много хора взимат темата твърде на сериозно, а не бива. Поне според мен. Ако за изневяра се смята, че ако си с един човек и си кръшнал от “правия път”, после пак си се върнал при първия, значи не съм изневерявала. Просто няма да се върна. Ами като се решила да съм с някой друг, просто съм приключила темата и няма защо да се връщам. Възможности за изневеряване съм имала прекалено много, за да ми е интересна самата случка. Не съм го направила, защото не съм искала. Ако бях искала, щях да го направя. Според мен въпросът не е дали си верен на някого, който е до теб в дадения момент. Въпросът е да си верен на самия себе си. И когато желаеш нещо, да го направиш.   А дали на мен са ми изневерявали – нито знам, нито се интересувам. Не ми е в природата да дебна, да ровя по джобове или по GSM-и. Според мен няма по-сигурен начин да отблъснеш някого от ревността или по-скоро чувството за притежание. Защото не смятам, че ревността произтича от любов, по-скоро си е частно-собственическо чувство. Но пък от друга страна, ако установя, че човекът до мен ми е изневерил, ще му бия шута на минутата. Не за друго – ами чисто и просто от егоизъм – нищо с никого не деля.   Не може да се слагат спирачки на човешката природа, колкото повече забрани има, толкова повече начини има да се заобиколят или избегнат. Нали знаете за “пояса на целомъдрието”, който рицарите слагали на жените си като тръгвали на война. Даже и картинка някъде съм виждала – наистина изглежда като уред за инквизиция. Но пък дали това е възпряло въпросната дама от еротични помисли – много се съмнявам. Сигурно въображението й страхотно се е развихрило и ако е имала под ръка някой възлюбен лакей или коняр вероятно са намерили други начини да си задоволяват страстите.   А пък в една книжка наскоро прочетох един куриоз за харемите – оказва се, че евнусите, които са били кастрирани именно, за да не са конкуренция на султана при изпълнение на мъжките му обязаности, били много изобретателни любовници. И изобщо в харемите явно голямо забавление е падало, защото при толкова много съпруги и наложници, шансът за ощастливяване на всяка от тях от страна на султана идвал веднъж годишно, в най-добрия случай. А какво да правят горкинките, освен да изпукват от скука, да се тъпчат със сладкиши, да пушат опиум и тютюн. Тези двете последни занимания също ме изненадаха, не знаех, че ханъмите са били толкова запалени по опиума особено. И както казах по-горе да се отдават на забавления помежду си и с евнусите.   Даже ще отида още по-нататък. Също някъде четох една интересна концепция за браковете, моногамията и пр. За съжаление не си спомням къде, иначе щях да направя copy-paste и да я видите в оригинал. А сега трябва да се мъча да си я спомня и преразкажа. Ставаше въпрос за това, как в древни времена вождовете, жреците и шаманите – тоест “висшия мениджмънт” стигнали дружно до идеята, че не може хората ей така волно да си задоволяват заложените в природата им естествени инстинкти за размножение и да проявяват доброжелателство и добронамереност при всеки отдал им се сгоден случай. Причината била чисто икономическа – трудно се намирала храна в онези прастари времена. И ако хората безразборно се “чифтосват”, къде ще му отиде края. Много гърла за хранене, пък и “върховното командване” нямало да може да се радва на просперитет поради недоимък на ресурси. 

И тогава решили да заклеймят тази разюзданост като нещо срамно и достойно за осъждане. Измислили и брачната институция, за да не се прекалява със смяна на партньорите. Оттам вече идва и понятието “изневяра” – като нещо неприемливо. А пък моногамията не е заложена в човешката природа, както е заложена при жеравите примерно. Гледах един наистина трогателен научно-популярен филм за двойка жерави. Единият беше пострадал, заради него и другият не излетя с ятото на юг, останаха зимата на едно езеро, мисля че беше в Чехия, мъжкият загина, жеравката остана сама и изобщо – много тъжна история.
  Та ако искаше Господ и хората да са като жеравите, щеше такива да ги създаде. А всъщност какво се получава – изневерите, секса, кой с кого и защо са най-интересните теми, точно заради тези изкуствено наложени забрани. Кой иначе щеше да се вълнува от подобни неща, това си е нещо естествено като храненето, пиенето и пр. Пък и това не е възпряло хората, които са искали да го направят. Екатерина Велика примерно е била доста разюздана в това отношение и то чак до кончината й на 67 годишна възраст. Пък и се е сдобила с престола точно с помощта на любовниците й – братя Орлови, които са се погрижили първо да я направят вдовица, а в последствие и императрица. Това обаче не и пречи да остане в историята, като една от най-великите владетелки. Май само Елизабет Първа може да дели мегдан с нея или пък Кралица Виктория.   И стигам до извода, че в повечето случаи хората страдат от изневерите най-вече заради нараненото им его. Или пък съпоставката – този/тази с какво е по-добър/а от мен? Защо е бил предпочетен/а? Аз с какво съм по-долу? Това според мен е обяснението – а не приказки от сорта на предателство и т.н. Могат да те предадат и по много други начини, дори и без да ти изневеряват. Затова си мисля, че в това отношение нещата се преекспонират. И хората излишно страдат от това, че са им изневерили. По-скоро страдат от това, че са ги пренебрегнали. С това писание не искам да кажа “Изневерявайте” или пък “Не изневерявайте”, а просто бъдете такива каквито сте и бъдете в мир със себе си.   Ето и един виц по този случай да поразведрим темата:

Нане среща Вуте и му казва:
- Вуте, Пена оди и ти слага рога!
Той му отговаря:
- На хубава глава всичко отива!

:)





Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. adelinkaaaaa - Ох,да..
01.04.2008 10:54
:) Колкото повече едно нещо ни се забранява,толкова повече го искаме.
А иначе спор няма,повечето хора са на принципа:"моето си е мое,чуждото е общо"!
цитирай
2. luben - Ами така си е...
01.04.2008 10:59
причините са всъщност исторически, религиозни. Просто моделът, създаден от наложилите се религии е моногамен. Т.е. трябва да си с 1 човек до края. Било то за сигурност, било то по други причини...Който пък модел е в разрез с природния - там е нормално да бъдеш с различни индивиди.

Вярно е, че изневярата (всъщност тук е забавен един друг момент - за изневяра се счита, когато партньорът ти е имал секс с друг - никой не пита "абе влюби ли се", а всеки пита "спа ли с него/нея") боли, защото е въпрос от една страна на наранено его. Ала от друга е и въпрос на наранена "собственост" - да- хората имат развито чувство за "собственост" и изневярата е вид загуба на това...

Доста сложна тема, ала ми хареса. По нея е писано и още ще се пише, но тук беше кратко и ясно. А много ми хареса и ведрия край :))) Браво!
цитирай
3. cindy - Няма какво повече да коментирам
01.04.2008 11:15
даже отначало заглавието беше с добавка "... по първоаприлски", но го махнах, че стана много дълго.
Може би трябва да добавя - "Забранено за хора без чувство за хумор".
А що се отнася до блондинката - много благодаря! Цял животът съм си мечтала да съм блондинка и ето днес навръх "професионалния" празник - мечтата ми се сбъдна. :)))))))
И на останалите съмишленици благодаря естествено, желая ви много усмивки днес и да не ви изпързалят гадно! :)
цитирай
4. angella - браво поздрави!
01.04.2008 11:17
Прекрасен текст и мислене!
как не са те атакували "радетелите на морала" още?!!
цитирай
5. val - "Чули сте, че било казано "Не прелюбодействай!..."
01.04.2008 11:22
"Чули сте, че било казано "Не прелюбодействай!", но аз ви казвам, че всеки, който гледа жена, за да я пожелае вече е прелюбодействал с нея в сърцето си." - Господ Исус Христос.

Не, че изневярата е хубаво или лошо нещо - съгласна съм с теб, тя е най-вече нещо, което човек върши срещу себе си. Истината е, че резултатът всъщност е много сериозен (лина гледна точка) "Ако дясното ти око те съблазнява, извади го и хвърли го; защото по-добре е за тебе да погине една от телесните ти части, а не цялото ти тяло да бъде хвърлено в пъкъла. И ако дясната ти ръка те съблазнява, отсечи я и хвърли я; защото по-добре е за тебе да погине една от телесните ти части, а не цялото ти тяло да отиде в пъкъла. " - Евангелие на Матея, 5 глава.

Приятни дни за всички!
Дано по-малко егоизъм има във всички ни!
цитирай
6. cindy - Много сериозно стана :)
01.04.2008 11:27
Хора, я гледайте по-свежо на нещата - все пак е прекрасен, слънчев Първи април! :)))))))
цитирай
7. luben - :))))
01.04.2008 12:55
Е - хубаво пожелание от твоя страна беше :)))
цитирай
8. minavam - за евнусите:-)
01.04.2008 12:55
евнусите, които са били кастрирани именно, за да не са конкуренция на султана при изпълнение на мъжките му обязаности, били много изобретателни любовници." - те са били кастрирани за да не правят копелета, та да няма съмнения чие котило се отглежда:-))
цитирай
9. cindy - Ами то това е ясно,
01.04.2008 12:58
но благодаря за уточнението :)
цитирай
10. watchtowerman - Желателно е да си отговорим на следния въпрос:
01.04.2008 13:32
защо общественото мнение се оброботва да възприема все по-охотно сексуалната изневяра като приятно и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО преживяване, а изневярата спрямо държавата, клана, фирмата, политическата партия подлежи строги санкции? Да изневериш на партньра си, което означава, че го лъжеш в минало, настоящо и бъдеще време - може, но да изневериш на Съда като го лъжеш - затвор ! Е, това не го разбирам ? Лъжата си е лъжа, изневярата си е изневяра, независимо дали става спрямо държавата или към човека, с когото си делил и делиш хляба и леглото. От връткане и шикаклкавене с Принципа имат интерес хитреците. Хитрецът навсъкъде е хитрец, не само пред партьора си, но и сред държавата, и сред фирмата, и сред партията, и сред компанията. Не допускай хитреци до себе си, защото на хитрецът не му е чуждо да стане и крадец, и мошеник, и предател. За него няма морални пречки да изнасили тебе, жена на приятеля , дъщеря му, оставеното безпризорно дете, за него пречката е Страха, че може да бъде разкрит. Хитрецът се прави на морален пред Съда и обществото, но когато смята, че не е под наблюдение и педофилията не му е чужда. България е на хала си, именно защото се навъдиха много подобни хитреци, жалки душички. Затова смятам,че да се "помпа" сексуалото хитруване е безотговорно, защото дава така нужното оправдание на хитреците да са именно такива, като същевременно генерира нови поколения.
Репликирам №3. При висшите примати - шимпазе, горила, павиан. не се наблюдават сексуални хитреци. Когато мъжкарят отиде за храна, погледът на женската е все по посока на заминаването, откъдето го очаква да се върне при нея. Ако човекът се бие в гърдите, че е по-висш от маймуните, да не допуска нарушаване на Природни и Божествени Принципи, защото слиза под нивото им. Което означава, или заличаването му като вид или ще заеме подобавощото си място в биологичната стълбица на животинския свят.
цитирай
11. verde - сещам се за една публична изневярна!
01.04.2008 13:34
Така де, и Филип от Островът на изкушението разправяше, че не бил изневерил на Милена, щото не бил осъществил полово сношение със Златка с големите... "очи" :-))) Всички дружно му повярвахме...ха-ха-ха! Ти го каза, cindy, и си напълно права - по-важно е да си верен на себе си. Решавай с разум, тяло и сърце какво и кого искаш, и действай, така най-малко ще нараниш другите хора. Ако Филип беше казал директно от началото: "Искам Златка, приключвам с Милена!"даже и баба ми нямаше да го плюе пред телевизора, че бил безсрамник и е излъгал доброто момиче :-))) Само че от Нова го изненадаха и той се оправда, че имал "златни ръце"!!!!!!!
цитирай
12. stone - синди, не позна съвсем
01.04.2008 14:23
истинската причина да мразим изневярата е малко по-друга. и е различна за мъжете и жените: мъжете много внимават жена им да не забременее от друг, защото детето дълги години го хрантутят, пък то накрая да излезе, че е от друг! та преди да има кондоми и хапчета, начинът да се предпазиш е бил да ревнуваш жена си.
за жените пък е било важно мъжът да носи храна и ресурси в къщи, което той е правил в замяна на редовен секс. та за жената е било много неприятно мъжът й да вземе да получава този редовен секс на друго място, щото тогава ще вземе да носи и храната там.

това е то, заложено е в инстиктите ни. пък другите размишления за това морално ли е или не, може да си ги приказваме колкото искаме, особено религиозният маниак #11, ама това няма да промени нищо.
цитирай
13. luben - айде сега...
01.04.2008 14:25
да вземем и докажем, че висшите примати са моногамни...Били гледали и били очаквали...

Всичко друго е ... на търкалета - нека не си измисляме как е в Природата, а да наблюдаваме как е там.
цитирай
14. anlov - Аз съм за
01.04.2008 14:28
откровеност и пълно доверие във взаимоотношенията с избрания от теб човек.
Може би съм жерав в хуманоидно тяло:)))
цитирай
15. cindy - @ stone
01.04.2008 14:36
направо ме развесели :)
"мъжете много внимават жена им да не забременее от друг" - да де, писах за "девствения пояс". В такъв случай обаче, ако не забременне от друг, а само се разнообразява - всичко е наред. Носи си рогата гордо и му е все тая, така ли?

А пък това "начинът да се предпазиш е бил да ревнуваш жена си", направо ме разби. Ревнувай си колкото искаш, тя ако е решила ще ти "залеси" челото, даже само напук.

Примерно изисканите англичани представят семейството си така: "Това е съпругата ми, а това са нейните деца." Друго са си джентълмените все пак! :))))
цитирай
16. cindy - @ anlov
01.04.2008 14:38
и това съм го написала - бъди, какъвто си! :)
цитирай
17. stone - @17
01.04.2008 14:47
синди, човешкият характер се е оформял в продължение на десетки, че и стотици хиляди години. през цялото това време да спиш с друг мъж е означавало голяма вероятност да забременееш от него. инстиктът не може да направи разграничение.
и "да ревнуваш жена си" имам предвид да я пазиш да не спи с други мъже и да се сбиеш с тях, ако я задирят. което много мъже правят и до ден днешен, по инстинкт, нищо че вече не е адекватно.

ако въпросът ти беше "защо ревнуваме" аз ти отговорих защо - еволюционно развит инстикт е. тези, които не са ревнували, жените им са забременели от други мъже, и гените им не са се предали на поколенията. сегашните живи хора носят гените на ревнивите си прародители. затова ревнуваме и ние, макар и вече реалностите в обществото да са други.
цитирай
18. cindy - Не ми се спори,
01.04.2008 14:54
но за какво е еволюирал милиони години, като си е все на същото дередже? Емоционално искам да кажа.
Всъщност знам защо - причината е най-вече в инстинкта за притежание. Е това и милиарди години еволюция не може да го промени.

Мисля, че я разнищихме всячески темата, така че -всичко добро! :)
цитирай
19. vivaforever - всеки път се чудя
01.04.2008 15:17
всеки път се чудя дали ще мога да изкарам с един мъж дълго време.ще мога стига да искам
но ако пък се случи така че да кръшна,ще гледам да не разбира.
цитирай
20. watchtowerman - Stone,
01.04.2008 17:27
като ме наричаш религиозен маниак, това го приемам като комлимент, защото е изречено от сексуален маниак. Религиозните маниаци строят църкви,манастири, където хората влизат с цветя и уважение, сексуалните - строят бардаци, където изнасилват девойки и жени за да ги превърнат в секс робини. Религиозните маниаци пишат "История славянабългарска", сексуалните - за километража на вагината. Религиозните маниаци търсят правата на бедните, сексуалните - търсят правото на секс на гейове, педераси, травестити. Религиозните маниаци раздават храна и дрехи в детските приюти, сексулните - им раздават презервативи. Религиозните маниаци се борят на направят робите свободни, сексуалните - да направят свободните роби на разврата. Земният път на религиозният маниак завършва на бесилото, на сексуалния - в болница заразен от сифилис, СПИН или в затвора, заради блудство, изнасилване.
цитирай
21. анонимен - watchtowerman
01.04.2008 18:59
не така за стоун де...
ако той е такъв направо не ми се мисли какъв съм аз)))
момчето е в графа "целомъдрени" /да несе обиди, не казвам,че е девствен, напротив/, даже твърде загрижен е за обществения морал. прочети какви забележки ми прави и ще разбереш ))))
относно изброяванията ти за сексуалните и религиозните маниаци - айде, да се включа малко
- религиозните маниаци умират от кеф да измъчват някого или поне да го поизгорят на кладата - я прочети малко за добрата стара инквизиция
- сексуалните маниаци създават прекрасни неща като Гаргантюа и Пантагрюел;
-религиозните маниаци не приемат жената за човек
- сексуалните маниаци я уважават

стига ти толкова, че ще започнеш да ме търсиш и да ме анатемосваш.
още повече, че христианството не ми е понятно като религия и не искам да навлизам в подборности.не, не съм мюсюлманин, нито съм юдеист, не се притеснявай...
цитирай
22. анонимен - Дълбоко одобрявам изневярата.
01.04.2008 20:35
Чудесен начин за демонстрация на превъзходство :-)
цитирай
23. mitternacht - aаабе де да знам...
01.04.2008 21:36
ама те, тукашните красиви жени-омъжени.Незнам как е по вашия край.
Тъй че-изневерявайте смело :)
цитирай
24. lelya - При всички случаи в живота на всеки ...
02.04.2008 00:03
При всички случаи в живота на всеки се случва да се сблъска с изневярата . Лично аз ненавиждам собственическото чувство в любовта, но мразя, ненавиждам лъжите. Смятам, че да се избегне лъжата много хигиенично е просто да напуснеш партньора и да отидеш при новия. Така се избягва тъпата ситуация на носенето на две дини под една мишница, лъжите и други гадни усложнения. Може и без изневяра на този свят.
цитирай
25. ismarti - Признавам си...
02.04.2008 01:32
Признавам си, че не съм прочел цялата статия, а само първия абзац. Изневярата е когато жената кръшка с друг мъж (Важи и обратното). Това е много грозно нещо. За да отидеш при друг значи нещо ти липсва, а любовникът ти го дава! Ако се разделиш с половинката си и отидеш при друг- това вече е раздяла и нова връзка, но ако мъжа ти не знае, а вие сте заедно- това вече е изневяра!
цитирай
26. stone - @25 lelya
03.04.2008 12:43
лельо, ама и ти даде една идея... как всеки път ще напускаш партньора си и ще ходиш при новия? аз спя с нова жена веднъж на месец средно, пък има хора, като алекси например, дето може и седмично да им се случва, според постовете им. ти представяш ли си всеки път да местим багажа и да купуваме нов пръстен за новата жена?
изневярата най-често е еднократна, и след това се прибираш при постоянния си парньор, ни лук ял, ни лук мирисал. виж, ако си изгубиш акъла (т.е. да се вклюбиш) в обекта, тогава вече може и да помислиш за постоянна смяна на партньора. ама колко често се случва това - почти никога.
цитирай
27. fenris - еййй туй изневярата сьорьозно нещо било
03.04.2008 15:03
тц, тц, тц! Искам да питам, защо изобщо се занимавате с нея бе хора? Мотиви има за има и против! От там нататък мисленето върху това е безпредметно!
цитирай
28. cindy - Чешаме си езиците, затова :)
03.04.2008 15:06
Иначе какво ще се чете тук по блоговете?
За всичко има мотиви за и против.
А пък мисленето по принцип си е безпредметно, затова не мислим, а само пишем, та да има какво да чете някой, който си няма друга работа в момента :))))))))))
цитирай
29. lelya - stone
03.04.2008 17:09
Страхотно. Но нали съм леля. Виж, хайде да се опитаме да дефинираме изневярата малко по-точно. Това, че имаш някаква връзка и спиш с някой без да си му обащавал глупости и в същото време си бил с друга не го смятам за изневяра. Обаче ако лъжеш момиче, че то единствено и за нещастие то ти повярва, а после ....Е това е гадничко. Въпроса според мен е в коректността на взаимоотношенията. Пак казвам, че изневярата ми е трудна и безинтересна и много, много не се опитвам да я разбирам, не ме вълнува. Проблема е в лъжата. Имам хубави спомени от връзки, при които е било ясно, че това е просто секс или нещо мимолетно, временно, и да ти кажа въпреки, че са приключвали по един или друг начин, края на връзката не може да се асоциира с изневяра. А теб те подкрепям в това, да живее свободната любов, просто не лъжи децата, че са единствени. Успех.
цитирай
30. azsymtoi - ***
04.04.2008 09:27
Да изневериш значи да плюеш в лицето на тоя дето те понася вече толкова време със всичките ти други недостатъци.
цитирай
31. stone - @30
04.04.2008 11:35
а какво става, ако не сте повдигали въпроса за ексклузивността? в америка е решен елегантно - докато и двамата не си обещаят, че ще са единствени един за друг, се счита че са просто гаджета (dating) и могат да спят и с други хора.
пък тук в бг-то... спиш с някое момиче и вече се брои, че ходите сериозно, и тя очаква да спиш само с нея. според мен, докато не дадеш пръстена, не може да се ограничаваш така.
цитирай
32. tutankhamon661 - всички
05.12.2009 01:49
мир, братя и сестри ......... в началото бе словото /индиана джоунс/.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4115069
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031