Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2009 15:57 - За влаковете и хората
Автор: cindy Категория: Забавление   
Прочетен: 9110 Коментари: 32 Гласове:
0

Последна промяна: 08.04.2009 16:27


 

Хората са два вида: локомотиви и вагони – едните теглят напред (може и назад) , а другите биват теглени (може и бутани :).

Това определение го чух преди години от един новоизлюпен бизнесмен, който искаше да изтъкне локомотивните си качества. Не знам после какво му се е случило дали е еволюирал в експрес или е деградирал до пътнически влак. Но всички останали определения по-надолу са мои и са под защита на Закона за авторско право :))   И така – това определение спокойно освен в бизнес смисъл, може спокойно да се приложи и в сферата на личните взаимоотношения, която тук определено се ползва с приоритет и затова тутакси я подхващам. В една връзка, за да е сполучлива трябва да имаме конфигурацията локомотив и вагон. Ако са два локомотива би могло да постигнах хармония поне за известно време ако имат еднакви интереси и релсите им вървят паралелно. Но при два доминиращи характера трудно би се постигнала хармония. Единия ще трябва да приеме подчинената позиция, за да се получат нещата. И в поговорката е казано „Два остри камъка брашно не мелят”, а народът ги разбира тези работи. Допуска се вариантът -единият да е локомотив в една категория, другият – в друга. Виждала съм го на живо – една приятелка омъжена в Германия, мъжът й печелеше парите, а тя ги харчеше. Ще кажете – това и баба знае :) Неее, става дума за това, че тя планираше бюджета и набелязваше стратегическите и всякакви покупки, планираше почивките и т.н., така че си носеше отговорността. Мъжът й – голям симпатяга беше съгласен с всичко и си караше кефа. Що да се мори повече, нали е напечелил мангизите.   Ако имаме насреща съчетанието два вагона, положението си е направо трагично. Там нещата са си в период на полуразпад още от самото начало и краят е неизбежен. Колкото и да се мъчат, ако никой не ще да заеме водещата роля барабар с полагаемата отговорност, нещата ще си стигнат до летален изход за нула време. Тези не са ми интересни, за тях толкова. Да вървят да се прикачат на някой локомотив и това е положението.   Сега стигаме до нормалната конфигурация - локомотив и вагон. Полът не е от значение, в случая надвива по-силният. Или пък по-хитрият се скатава и оставя другият да се гърби с всичко и казва „Да, добре, както прецениш” – много е лесно това, един да е отговорен и да се грижи, пък другият да го носят като раница на гръб. Все пак въпрос на гледна точка. Като бях дете гледах веднъж на плажа една двойка с две малки деца. Бащата се грижеше за всичко, а майката – пълен пас. Веднъж дойде на плажа без него, само с децата. В един момент малкото дете пищи, реве, тя не може да го озапти, голямото нещо и то дивееше – искаше в морето да влиза. Абе пълна лудница настана. Майката отвори чадъра – легна под него и туй-то. Ситуацията не й беше по силите. Добре, че бащата скоро се появи и сложи край на целия цирк.   Друг вариант – вагонът не ще да е вагон, много му се ще да е локомотив, но няма сили и качества за това. Тогава почва непрекъснато да се опитва да си налага мнението, този номер минава докато локомотивът е много влюбен или по природа е кротък и не обича разправии. Ако обаче му писне феса, в един момент ще зачука този вагон и ще си намери някой по-сговорчив. Виждала съм доста такива случки на практика.   Следващ вариант е вагонът да реши, че не е случил на подходящ локомотив – не е достатъчно бърз и вътре не е много комфортно, я виж другите с какви влакове се движат! Тогава решава да потърси някой по-скоростен и по-лъскав, за да му се прикачи. Но ако не гледа посоката, а само бързината и комфорта, може се окаже не за където му се ходи. Тогава ще се наложи да хване друг влак, после може да почне много да ги сменя, но всеки си върви в неговата си посока. И в крайна сметка локомотивите били калпави. Ами ти като не знаеш къде отиваш, кой ти е виновен? На скапан вагон, локомотивът му крив !?! :)   Има и доста други аспекти, но пък нека оставя и вие да допълните нещо по темата, ако случайно ви хрумне :))))))    



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gothic - Два локомотива е най-весело. . . ...
08.04.2009 16:05
Два локомотива е най-весело...обаче теглещи противоположно :))))
цитирай
2. cindy - И докъде
08.04.2009 16:06
ще я докарат така?
Сигурно на едно място ще си стоят и ще се дърлят? :))
цитирай
3. gothic - А,
08.04.2009 16:11
това е сигурно...обаче екшъна е голям...Пуфтене, дърпане :))))
цитирай
4. cindy - Голям екшън,
08.04.2009 16:21
но за сеирджиите :)
Иначе ще опищят орталъка и накрая ще има раздяла поради "несходство в характерите".
А вие с мадам как я карате, простете за любпитството :) ? Като те "гледам" май сте на варианта на онази дружка от Германия. Познах ли? :))
цитирай
5. gothic - Не,
08.04.2009 16:27
няма нищо общо....
цитирай
6. cindy - Ти сега пък да не се разсърди :)
08.04.2009 16:38
Пошегувах се, но предполагам че и тя има локомотивни функции. Даже май е по-дейната от двамата.
Сега пак ли не познах? :)
цитирай
7. gothic - Два локомотива
08.04.2009 16:41
в една посока. Така става ли? 7)
цитирай
8. cindy - Ти ще кажеш :)
08.04.2009 16:52
Всъщност в България, ако не всяка, то почти всяка жена е длъжна да бъде и локомотив, дори и да не иска. Като се нагърби с печеленето на пари, гледането на деца, домакинска работа и т.н. - ако в един момент онзи е само вагон и се вози на гювеч, като нищо може да го разкара. Проблемът е, че после в повечето случаи ще си остане самостоятелен локомотив до живот. Изхвърила е "баласта" от борда, когато корабът е тръгнал да потъва, защо пак да качва още народ?
Мдаааа... сложни са работите с влаковете и корабите :)))))
цитирай
9. gothic - Не, не са
08.04.2009 16:54
въпрос на добро познаване на другия, договорености и спазването им. и тогава ситуацията е не вагон и локомотив, а мотриса....сещаш се какво имам пред вид, нали? ;)
цитирай
10. krotalka - Хвана ме на тясно!
08.04.2009 16:57
Не знам вагонче ли съм или локомотивче?! В различни моменти въм в различни роли. Не става така. Не е подходящо сравнението.
цитирай
11. cindy - Ooooooo,
08.04.2009 16:58
това е вече твоят авторски принос към поста :)
Виж за мотрисите не бях се сетила. Добро попадение. Бинго! :)))))
цитирай
12. gothic - Бинго я!!!
08.04.2009 17:02
Не че и при мотрисите няма челни сбъсъци понякога, ама то е за калибровка ная ситуацията :))))))
цитирай
13. cindy - Kroti,
08.04.2009 17:03
сравнението е супер подходящо даже :)
Въпросът е да обобщиш нещата. Не ги ли знаеш онези тестове, по които те определят какъв "тип" си? Това са си твоите личностни характеристики, ако отговаряш честно се получава правдива картина. Естествено, че в различни ситуации ще постъпваш по различен начин. Но "изотвътре" не се променяш. Както знаеш има хора с лидерски качества и такива без. Това не се учи, заложено е в човека.
Сега как ти се вижда картинката?
Разбира се, че съм я скицирала, а не изрисувала :))))
цитирай
14. cindy - gothic,
08.04.2009 17:07
ти пък веднага се възгордя :)
Това си беше четка, трябваше да се наведеш, за да не те фрасне дървената част по главата и да изпаднеш в еуфория :))))
Всъщност аз не те разбрах май. Обърках се с дрезина. Взимам си думите назад :))
Сещаш ли се какво е дрезина?
цитирай
15. krotalka - Не вярвам на тестове
08.04.2009 17:12
и не съм се тествала. Дявол знае кам кой тип попадам. Декември ще станат 35 години брачен живот, значи сме се разбрали. Късно е да се определяме.
Аз знам друго. Мъжът е главата на семейството, а жената вратът. Главата гледа на там, на където вратът се обърне.
цитирай
16. tili - Това правило важи за всякакви
08.04.2009 17:14
съвместни действия - винаги има локомотиви и вагони. Важното е кой ще композира влака и кой ще го управлява след това. ;-)
В моя живот - мъжът ми беше мощен локомотив /овен/, а аз- нещо като непослушното трамвайче на Джани Родари - излиза от маршрута, спира да си набере цветя, не спазва разписанието. Е, сега съм мотриса и не е така забавно. Поздрав!
цитирай
17. cindy - Kroti,
08.04.2009 17:20
радвам се за теб :)
Но не виждам защо не си съгласна с влаковата терминология.Това за главата и вратът пак е за локомотив и вагон с извоювано право на мнение и разширени функции :)))))
цитирай
18. gothic - Да, сещам се. . . зняеш ли ква веселба ...
08.04.2009 17:21
Да, сещам се...зняеш ли ква веселба е да караш дрезина? Ама това е друга история и ядох бой след нея :)))))
цитирай
19. cindy - tili,
08.04.2009 17:32
така си е :)
Даже се сещам за перефразираните поговорки от сорта на
"Сговорна дружина - просо сънува" или "Колективна отговорност = пълна безотговорност".
Няма начин да стане без локомотиви. На вагоните иначе им казват и "електорат" , но в друг контекст :)
цитирай
20. cindy - Gothic,
08.04.2009 17:36
нали ръчна дрезина е дето двама души все едно се "люлеят на люлка" с ръце и я движат?
За това се сетих като каза "мотриса". И в такъв случай наистина биха им вървели отношенията, ако и двамата карат "влака", демек дрезината :)
цитирай
21. gothic - Точно...
08.04.2009 17:42
с един приятел като хлапета гепихме една да се возим, хванаха ни, милиция, бащи, бой и тъй нататък, сещаш се....Но има и моторни дрезини :)))))
цитирай
22. cindy - Имах предвид ръчна дрезина
08.04.2009 17:44
Моторната не ми пасва на сравнението :)
цитирай
23. gothic - определено
08.04.2009 17:52
ама ръчната е голям кеф, въпреки боя. Обаче ако и семейството е такова, майко мила :)))))
цитирай
24. cindy - Нали? :)
08.04.2009 20:27
Страхотен тандем! Плюят си на дланите - и айдееее, напред към светлото бъдеще :))
цитирай
25. thedarkangel1977 - aз съм вагона. . . все ме теглят на...
08.04.2009 21:02
aз съм вагона... все ме теглят нанякъде... колкото и да ми се иска и да опитвам, не мога да стана локомотив...
цитирай
26. cindy - Щом си го осъзнала,
08.04.2009 21:03
значи си търси свестен локомотив.
Успех! :)
цитирай
27. thedarkangel1977 - namerila sam go, po-skoro lokom...
09.04.2009 02:41
namerila sam go, po-skoro lokomotiwka :)
ili tq me nameri...
sporen wapros...
no ot 5 godini sme si zaedno... w dobri i lo6i momenti
цитирай
28. cindy - E, значи да не те мисля тогава...
09.04.2009 09:25
Приятно пътуване! :))
цитирай
29. johnniewalker - Много хубаво сравнение!
09.04.2009 11:56
Не ги бях поглеждал взаимоотношенията от този ъгъл. Чудесни са размислите за това кой на къде и как тегли, е аз май съм дрезина. Нито тегля кой знае колко и съм много активен, нито може някой да ме тегли на някъде, та го карам на самотек и в моя си посока. Свободата ми е най-важна. Поздравления за поста!
цитирай
30. cindy - Thanks, Johnnie!
09.04.2009 12:51
Май само ти ме разбра както трябва :), но и това не е хич малко.
Писала съм тук какво ли не и много хора са чели разни работи. "За изневерите" са го прочели към 2 хиляди души. Но всъщност това за влаковете май е най-умното нещо, което съм написала. Но не трябва да се възприема буквално.
Мерси за поздравленията! :)
цитирай
31. johnniewalker - прочетох и изневерите!
09.04.2009 14:57
Определено ми харесва как пишеш и разсъждаваш! Дай боже повече такива хора! Поздрави!
цитирай
32. cindy - Johnnie,
09.04.2009 15:14
прочети повече постове тогава, приятно ми е да ме хвалиш! :)))))
И за теб поздрави! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4116916
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031