Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2009 21:11 - Вие много ли работите?
Автор: cindy Категория: Бизнес   
Прочетен: 11214 Коментари: 49 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

 

Като гледам как се заплесвате по блога през работно време, май не. То и аз се заплесвам from time to time, но гледам да е в някакви приемливи граници и особено, ако бушоните ми са на път да гръмнат. Давам малко страничен отскок, ей така за релакс, за да не излезе ситуацията извън контрол. Това го пиша в извънработно време, за да не ме друсат някакви угризения на съвестта.

 

Фирмата ме е наела, за да си върша работата и затова ми плаща, при това добре в общи линии. Може и по-добре, но нали криза ни е налегнала, затова си натискаме парцалките и „оцеляваме”. Бе то ние все си оцеляваме и с криза, и без, просто ни е навик.

 

Поради кризата се налага да съвместяваме по няколко дейности и аз не правя изключение. Понеже още от самото начало ме надушиха, че съм мултифукнционална и пасвам като дялан камък на много места, това не ми се размина и преди кризата даже.

 

Затова малко съвети към начинаещите, изпитала съм ги на собствен гръб:

 

  1. Не се правете, че много знаете и държите да се докажете от раз. Това означава само, че ще ви натоварят допълнително. Което обаче няма общо със заплащането. В сериозните и големи фирми такива сесии се провеждат два пъти годишно. Ако сте в малка или средна частна фирма с едноличен собственик може и бързо да получите и повишение на статуса и заплатата, но това е по-скоро изключение, отколкото правило.

 

  1. Забелязала съм, че хората, даже и шефовете са някак съчувствени към недостатъците. Наели са някого за нещо, по-често с протекции и тоя или тая много-много не ги бива. Но в резултат на служебния процес са се поопознали и сърце (или пък заради препоръките) не им дава ей така да го изритат. Тогава се почва кампанията: „Вие трябва да му/й помагате”.  Колкото по-малко го бива човек, толкова повече трябва да му се помага. Обаче той/тя си взима заплатата, която е съизмерима с вашата и не им дреме. Що на мен някой не ми помага?????  Това в трета точка:

 

  1. „Докато бебето не зареве, майката не го взима на ръце!” – старо, златно правило, приложимо навсякъде. Ако не го спазвате може да се изгърбите от работа, докато онези наоколо си щракат с пръсти и се хилят. На Руски паметник пише „Не нам...” и по тази логика и „Не мне..” Вдигате пушилка и си казвате изискванията, ако наистина ви бива, ще ги уважат. Ако не – по-добре си трайте. Поне аз не си трая!

 

4        Когато нещата са непреодолими и спешни, а работите на разценка, използвайте следния номер, виждала съм го на живо работи безотказно, ако става дума за едноличен собственик. Момчето-тапицерче от един мой преден постинг  кротко каза, като се беше задала лавина от спешни порчки: „Ами добре, г-н Еди кой си, ще го направим, но .... за тази разценка....?” И шефът рече: „Добре, за тези поръчки ви плащам по 150%!”. И вълкът сит, и агнето цяло без излишни разправии.

 

5        Ако се опитат да ви вменят още задължения, поне трябва да попитате „Добре, но какво ще получа срещу това?” Ако кажете само „Добре” си заминавате в трета глуха без шанс да се измъкнете оттам.

 

Това дотук е моята гледна точка, понеже съм наемен работник. Има още много аспекти по темата, но за момента не ми хрумват. Обаче ако бях работодател сигурно щях да пея съвсем друга песен – да псувам тъпите, мързеливи копелета, които искат да им се плащат прилични заплати и да не ги осигуряват на минимални прагове. Щях да роптая, че свестни работници и служители не се намират, защото всички без изключение са забегнали на Запад! Абе изобщо щях да се опитам с трици маймуни да ловя, не че не става, но пък ми се струва, че не сме чак такава „бананова република”, дето всеки работодател да те е*аба , както си знае.

 

Слава богу, досег с български чорбаджии съм имала само на два пъти и то за кратко. Предпочитам по-големшките международни структури, дето още от отдавна им е набито в тиквите, че трябва някакви правила на играта да спазват. Поне в това отношение да се пооблажа от плодовете на „гнилия” капитализъм. :)

 

А как е при вас?

 

 




Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Хитра си!
22.07.2009 21:15
Знаеш как да се уреждаш! Дано те послушат младите!
цитирай
2. damnation - Хихих, златното ми правило - &qu...
22.07.2009 21:15
Хихих, златното ми правило - "никога не давай 100% от себе си, освен ако ножа не е допрял до кокъла".
Обяснявам - раздаваш се на макс.
И те товарят с все повече и повече, 'щото явно носиш.
Продължаваш - и все повече разчитат на теб, и все повече отговорности ти поверяват. За жалост сме в БГ и това не винаги значи и повече пари. Но пък ако паднеш, е тогава падаш тежко " ние толкова разчитахме на теб ..."
Да не говорим, че в някой случай може да станеш "незаменим" на позицията си - до толкова, че да не те пуснат нагоре.
Затова - хора работете, и то усърдно. Ама не прекалявайте с даването на зор :)
цитирай
3. анонимен - "Фирмата ме е наела, за да си ...
22.07.2009 21:16
"Фирмата ме е наела, за да си върша работата ...", но понеже я върша бързо, при това не "през просото", ми остава и "странично" време :-))
цитирай
4. cindy - А дано! :)
22.07.2009 21:21
Загубих си поне половин час от свободното време, докато го писах. Трябва да има възвращаемост!
Ако го бях писала през работно време, немаше да се коркам за това! :)))))
цитирай
5. cindy - damnation,
22.07.2009 21:24
разбрал си ме перфектно!:)
Има още нещо - не давайте всичко от себе си за частна фирма, освен ако не е вашата! Защото тази фирма може да си отиде в небитието, а вие да си останете с "Много сме доволни от теб!" и разбита нервна система, ако сте се натягали прекалено! :)
цитирай
6. cindy - explorer
22.07.2009 21:26
и ти си ме разбрал перфектно!:)
Колкото си по-организиран, толкова по-бързо става! И после - пей сърце! :))
цитирай
7. krotalka - И още едно златно правило!
22.07.2009 21:27
Ако работата е много спешна, все ще се намери кой да я свърши! Не е необходимо това да си ти!
цитирай
8. damnation - синди, аз може да съм малък, ама знам ...
22.07.2009 21:30
синди, аз може да съм малък, ама знам :P
цитирай
9. анонимен - Lele,muci.......
22.07.2009 21:31
mnooooo seriozno si go dala!!!:))))
No ina4e si prava de....kolkoto pove4e se pune6,tolkova pove4e te ebavat!!!!:))
цитирай
10. cindy - Krotalka,
22.07.2009 21:31
права си! Тук има и един друг нюанс. Имах една много готина шефка, при това деликатна и умна жена, цяло чудо! :) И понеже все я зореха да подписва разни спешни неща, казваше:
"Като е било спешно, да са го донесли вчера!""

Понеже се уча от най-добрите, го използвам този лаф не без успех! :)
цитирай
11. cindy - damnation,
22.07.2009 21:32
не съм казала, че си малък. Да не би да пропуснах вчера да спомена, че си великан по дух! :Р
:))))))
цитирай
12. cindy - vihre,
22.07.2009 21:34
ами сериозно, бе муцка! Като ме напъне работата ща не ща, ставам много сериозна. :)
Такъв е случаят, просто изпускам пАрата, за да не гръмне автоклавът! :)))))
цитирай
13. анонимен - Idealno q izpuska6......
22.07.2009 21:40
Daje te butnaha v preporu4ani da na4uka6 malko akul na mladite:))))
цитирай
14. cindy - vihre,
22.07.2009 21:49
ми все некой требе да им го начука! Тука поне е безболезнено! :))))
цитирай
15. damnation - ахаха, като заговорихме за начу...
22.07.2009 21:52
наистина е поучително :)
цитирай
16. cindy - Уау,
22.07.2009 21:54
сега идвам да видя!
Но не ти ли се струва, че ми скапваш сериозната тема с този коментар? :))))
цитирай
17. ka4ak - аз съм български чорбаджия,
22.07.2009 22:56
може да пробваш и трети път,ще се шашнеш!
цитирай
18. cindy - Хехехехххеххх :))))
22.07.2009 23:05
Няма начин да се шашна! :))))
Предполагам, че се работи на принципа "Дайте да дадеме!", осигуряваш максимум на 500 кинта, защото може и да не доживеят до пенсия тъй или инак, що да се пълни залудо хазната, а заплатата чисто е към ..... абе ти си знаеш :))))))
цитирай
19. krotalka - Синди,
22.07.2009 23:34
излезе тикъсмета за ръбота! Сега няма да се страхуваш, че ще останеш безработна!
цитирай
20. gratcia - Много добри съвети, но за мен е късно ...
22.07.2009 23:39
Много добри съвети, но за мен е късно да те слушкам. И аз като теб - където ме сложиш , за всичко ставам . На всичкото отгоре съм и голям работохолик- ненормална работа.
Е, това е положението. Да сме си трайкали, та да не сме на това дередже сега.
:)))))
цитирай
21. cindy - kroti,
22.07.2009 23:41
ka4aka ме котка още от "оня" постинг как да си намерим работа, но само си приказва. Типично за български чорбаджия! :)))))
цитирай
22. krotalka - А бе то не се знае,
22.07.2009 23:48
от кой храст ще изскочи заека.
цитирай
23. cindy - gratcia,
22.07.2009 23:51
не е така! :)
Не те знам какво работиш, но бъди сигурна, че има много по-гадни работи от твоята. Като си била в "Билла" обърнала ли си внимание на момчетата и момичетата, които работят на топлата кухня?
Веднъж като бях там се загледах - те са цял ден на крак, покрай горещите фурни, сигурно работят на смени, обслужват клиенти нон-стоп, когато трябва ги викат и на касите. Те не спират и за минута!

Сега го сравни с твоята работа и си прецени. Даже не казвам, че тяхната е много гадна, има къде-къде по-гадни, но хората ги работят.
Така че - всичко е относително! :)
цитирай
24. cindy - kroti,
22.07.2009 23:52
не се знае и дали е заек... :))))
цитирай
25. ka4ak - а бе аз ти викам,че трябва да те светна,ама нали си си блестяща!
23.07.2009 01:03
Но поне това ме успокоява,че си жена!
цитирай
26. malkiatprintz - Напълно съгласен! Точно така е, ...
23.07.2009 02:37
Напълно съгласен! Точно така е, както си го описала. Нямам нищо против да работя здраво, но да зная за какво. Само че щом те ще използват моята готовност за работа да ме товарят без да плащат, просто няма да стане. А и на работодателите в скоро време ще им се наложи да ценят хората си доста повече, защото читава работна ръка наистина няма. Навремето се напъвах "за чест и слава", сега вече тая не минава. И определено трябва да бъдат натискани, защото иначе наистина нищо не става. Венсеремос! :)

А иначе, през работно време - само когато има време, просто няма начин иначе...
цитирай
27. cindy - ka4ak,
23.07.2009 09:03
само едно и също повтаряш за това "светкане".
Нищо конкретно по темата, само светкане, та светкане! :)
Блестяща съм, щом и през нета не можеш да ми устоиш! :))))
цитирай
28. cindy - malkiatprinz,
23.07.2009 09:05
ти май си ми душа-близнак. :)
Добра среща! :))))
цитирай
29. benra - не
23.07.2009 09:15
е като да не си права. Колкото повече даваш, толкова повече вземат и искат още. Колкото по-малко можеш, толкова повече се стараят да те научат и помогнат.
Но мисля, че работодателите вече трябва да са стигнали етап, в който да оценяват ползат от плодотворните си служители и съответно да ги овъзмездяват адекватно. Според мен минаха тия години , в които се наемаше на принципа-ако не си ти, още 20 чакат на опашката.Мисля,че има глад за качествени служители и работодателите вече го забелязват
цитирай
30. cindy - benra,
23.07.2009 09:37
не е точно така. Никой няма да ти даде повече пари, ако не знаеш как да си ги поискаш - Правило трето - "за бебето". :)) Като те назначват естествено, че трябва да преговаряш, освен ако не си някой балък дето да каже "Ами колкото дадете!"
Обаче после с повишенията на парите става по-сложно. Имала съм само един шеф, който редовно и без всякакъв зор ми качваше заплатата, но той си беше собственик на фирмата и можеше да си го позволи. Докато в големите структури малко с клизма стават нещата. Там са такива правилата, но пък за сметка на това не те е*ават за осигуровки, за работно време, за отпуски и т.н. Едното за сметка на друго! :))

цитирай
31. sowhat - много късно идват тия съвети синди
23.07.2009 09:59
раздавам се не на 100 ами на 120, въпреки че така съм си организирала нещата , че имам време не само за нет, а и за още куп неща,
въпроса е в рутина и бързина и плануване на неотложните задачи, но вече са ме изгърбили здраво
та късно е чадо
цитирай
32. cindy - sowat,
23.07.2009 10:17
писала съм горе, че са за начинаещи, поне за тях може и да не е късно! :)
Но колкото и да му се приказва, човек рано или късно се сблъсва с тях. Това е животът! :))
цитирай
33. ka4ak - за да не се хабя много,направо да си четеш!
23.07.2009 10:55
03.05 13:35 - Уволнен, преди да си назначен!
Забавно звучи, нали! Точно затова е в тази категория:)
Не знам дали ви се е случвало, но на мен - да.
И понеже днес при нас ще уволняват някого, та се сетих, че в частния сектор това - УВОЛНЕНИЕТО, го имат като за "Добър ден". Ха-ха...има и рима даже
Добър ден - уволнен! Е, не като да си на държавна работа. Там трябва да се провиниш няколко пъти или супер да сгафиш нещо, че да те изхвърлят от работа.
В образованието, където бях 20 и повече години, е много трудно, /да не кажа никак / да ти се случи.
Наскоро опитах да работя в сферата на застраховането, но не се получи. Много ясно - кой си прави застраховка по време на криза! След като напразно си губих времето по срещи с предизвестен край, реших да се откажа. Казах си - явно не ставам за тази работа. Да, ама т.нар. главен мениджър ми звъни един ден с изречението:
Г-жо Панайотова, уволнена сте, преди да сте назначена!
Хахаха...колко сме големи и важни, а:) Само дето аз отдавна бях решила да се откажа. Много е хубаво да знаеш кога да си тръгнеш!
А разните там РАБОТОДАТЕЛИ...нека си се правят на велики, щом ги кефи!
Вероятно изпитват душевен оргазъм при подобни изпълнения!
Та така...за уволненията. Да живей, живей труда:)))


Автор: teachme Категория: Забавление
Прочетен: 467 Коментари: 48
Тагове: работа




Спечели и ти от своя блог!
Коментари
1. ka4ak - aз съм работодател и не си права!
03.05 14:09
заплата се получава,защото си си я изработила,а не заради хубавите ти очи!След като си в застраховането,
трябва да правиш застраховки!Не мога да ти плащам заплата след като си реализирала само разходи,а няма нито една стотинка приход,а за печалба да не говорим!Това че в държавните институции и предприятия не го спазват е това което ни дърпа назад и страшно напомня миналия строй!За това сме на това дередже,защото масово се смята че трябва да се получава заплата защото си назначен,а не дали си допринесъл да я получиш!
цитирай

Редактирай | Изтрий
2. tota - ka4ak,
03.05 14:30
Това е едната страна за заработването на заплатата. В конкретния случай става въпрос за съблюдаването на етикета в общуването между ръководител и подчинен. Нещо, което липсва в нашата действетелност.
цитирай

3. teachme - ka4ak
03.05 14:44
Ставаше въпрос за друго!
Изобщо не съм очаквала заплата за несвършена работа!
Експлоатацията в частния сектор пък е друга тема. Трябва ли за едната заплата, както казваш, да си мултифункционален и да вършиш работа, не за която си назначен? А какво да кажем за 12-13 часовите смени? Ами то като разделиш на дните от месеца, излиза че работиш 30 дни по 8 часа, т.е. - всеки ден! Не, не ми се говори за това!

А ти сигурно си от добрите работодатели:)
Има и такива!

цитирай

4. teachme - tota
03.05 14:47
Точно така, благодаря ти!
Това имах предвид!
Четете внимателно, моля:)
цитирай

5. ka4ak - @2 автора ще каже как е,
03.05 14:56
но аз предполагам,че е имало някакъв граждански договор и пробен срок за да няма глоби и тъй като е изтичал,работодателя се е обадил,че няма да я назначи на постоянна работа и да не храни излишни надежди.Мисля че е постъпил коректно и етиката няма значение.Казал и е да си търси работа на друго място!Не етично е да не и се обади!
цитирай

Редактирай | Изтрий
6. анонимен - Аз съм сигурен, че работодателите, ...
03.05 15:01
Аз съм сигурен, че работодателите, в това число и г-н Качак са прави да реагират като ужилени на такива постове.Няма как и да е другояче. Людете, които дават работа са изключително коректни спрямо наетата работна ръка, дори и през ум не им минава да възлагат задачи ,които не са в длъжностната характеристика , да не говорим да наемат трима души да речем за работа, за която се изисква петима. За тях Кодекса на труда е като Бибилията, те умеят да мотивират и да насърчат наемниците.Естествено дават заплата редовно и на точната дата без мънкане от рода на " Днес няма да стане, ела след седмица!"Те са тия, които ще тласнат Родината напред!!! Добре, че са те, за да ни покажат едно наистина друго, европейско виждане на отношенията Работодател-работник!!!
Затова не смейте да ги критикувате...не смейте!!!!
цитирай

7. teachme - Знаех си...
03.05 15:08
че анонимните само чакат да се вдигне забраната и хоп - налитат като мухи!
6. анонимен
Твоето мнение, обаче ме изкефи! Хахаха...страхотна ирония, браво!
Наистина познавам добри работодатели - коректни, точни, отнасящи се с уважение към работника.

цитирай

8. teachme - ka4ak
03.05 15:13
Не, нямаше никакъв договор. Точно затова е смешно и абсурдно изречението:
Уволнена си преди да си назначена.
А и беше казано с такава приповдигнатост, че
прозвуча адски тъпо!

цитирай

9. ka4ak - @3 изхождайки от моя опит,толерирам хора които работят така,все едно фирмата е тяхна и не са подканяни да помогнат и в работа която не влиза в техните задължени
03.05 15:17
Елементарен пример,хигиениската е в болнични 5 дни,аз не съм назначил нова и една седмица не се чисти!МНОГО ПО ВЕРОЯТНО Е ДА ГИ УВОЛНЯ ВСИЧКИТЕ,АКО НЕ СЕ ЧИСТИ!
Но при мен това не се получава и всички са възнаградени за дребното усилие!
цитирай

Редактирай | Изтрий
10. teachme - БРАВО!
03.05 15:26
Знаех си аз, че си от добрите:)
Хората ти сигурно са много доволни!
Аз също върша И друга работа с готовност: не чакам камериерката да ми чисти рецепцията, че и фоайето - хващам стирката, щото искам да ми е хубаво и чисто на мен, а и на гостите, които посрещам! А и моят шеф ми тегли една похвала за това:)))
цитирай

11. ka4ak - @8 ето виждаш ли че и ти и той сте виновни!
03.05 15:28
Аз не мога да те наема да изпълняваш някаква работа,ако не съм те назначил!Защото съм длъжен,да уведомя НОИ че ти си при мен на работа!
цитирай

Редактирай | Изтрий
12. анонимен - "За това сме на това дередже"
03.05 15:32
Ти какво,оплакваш ли се? Зарежи си тогава бизнеса и стани наемник,да видиш колко е хубаво!
цитирай

13. ka4ak - @10 Щом няма свободни работни места,сигурно е така!
03.05 15:39
Това е като в спортния отбор,имали добър климат,трудностите не са проблем и успехите не закъсняват!Същото важи и за семейството и за държавата!
цитирай

Редактирай | Изтрий
14. rustam - Неслучайно
03.05 15:41
В Бг използат работниците за т.н. работодатели думата " чорбаджии". Защото се държат като господари.
Значи ако този месец ти като работник на база разходите по тебе - му донесеш 300 процента печалба - няма да ти даде премия.
Ако обаче се окаже че 1 месец просто няма работа - махай се. Това не са работодатели , а гъзове.
В Европа не е така! Знам, защото съм работил там.
цитирай

15. анонимен - Г-н Качак, виждам, че теоретичната ...
03.05 16:02
Г-н Качак,виждам, че теоретичната Ви подготовка е на ниво, но...практиката Ви я описа rustam! Такова е положението в Бг с работната ръка и то "благодарение" на лакомите, меко казано работодатели!!! Думата мотивация въобще не им говори нищо и "подбора" на кадри се извършва на принципа "Колкото мога да изсмуча от него, а опашката за работа след него е дълга"! Затова ни е такова "дереджето"!!! Това ще продължава, докато не се промени кадровата политика на наемащия. Отговорът на въпроса " как да го накарам да работи като на своя собственост" е много прост-Мотивация!!! Не е задължително да има само материално измерение, понякога е достатъчно и наемника да усети , че отсреща им пука за него!!
цитирай

16. ka4ak - @14 разликата с Европа е че там се стремят да помогнат на работодателя,а тук го преследват и гледат да го унищожат!Чорбаджия съм го сложил заради Жан!
03.05 16:17
А ти го тълкувай както искаш!
цитирай

Редактирай | Изтрий
17. ka4ak - @15 явно ми пука!
03.05 16:19
след като има мотивация!
цитирай

Редактирай | Изтрий
18. teachme - rustam
03.05 16:24
Да, държат се като такива, прав си!
Не е редно като няма работа да те пускат неплатен отпуск и да си на повикване, а в края на месеца - 1/2 заплата. Собственикът би трябвало да поеме известен риск като се захване с бизнес.
Не знам как е в Европа, но ми се иска да поработя навън.
цитирай

19. rustam - Точно казано Валя
03.05 16:34
Трябва да поемат риск.
Качак аз не тълкувам тебе. Ползвам думичката щото мисля че е на място.
Освен това наистина като му работиш понякога за трима...тогава не ти дава примерно две заплати.
Най - много да те потупа по рамото.
Ей това е чорбаджийския манталитет.
цитирай

20. teachme - ka4ak
03.05 16:35
То е ясно, че ти пука, щом намираш начин да поощриш добрите си работници.
Не знам за закачката "чорбаджия", но
никак не е приятно да се държат с теб като господари!
цитирай

21. teachme - rustam
03.05 16:43
Потупват ме по рамото:))
но ми се ще одобрението да има и материално изражение! Все пак на празник АЗ не съм с близките си, нали!
цитирай

22. teachme - 15. анонимен
03.05 16:52
Напълно съм съгласна с интелигентно написаното ти мнение, само моля те не нападай никого.
Вероятно имаш причина да коментираш инкогнито.
Хубав ден на всички!
Аз отивам да закривам Флората,
че довечера пак ще се трудим:)
Важното е да го правиш с кеф!
цитирай

23. анонимен - Не съм анонимен. . . )))) аз съм. . . ...
03.05 16:57
Не съм анонимен...)))) аз съм...Желязко Христов!!!!
цитирай

24. rosidi - така
03.05 17:03
да се включа и аз, да има и такива работодатели, които се държат като господари и чорбаджии, но от няколко години липсата на работна ръка вече пречупи и работодателите. Аз съм и в положението на работодател, но честно да си кажа след като си направих равносметката-персонала работеше много по малко и много го щадях, а ние работодателете сме по цял ден на работа при тях. Те се разболяваха, ние - не, те почиват, ние-не.Така че, това си е до човека, не знам как е на вън, но честно това няма да стане при нас. Ние не сме нация, която копира хубавото, а търсим чалъма и тарикатските изпълниния, просто за годините преди прехода и сега в този безкраен преход на това ни научи. А за държавната работа- там просто със заповед на министъра закриват цяла действаща структура и за тях няма значение, че отговоряме на европейските изисквания и т.н, просто, когато искат да приктият далавери и кражби работят така и за тях няма значение, че без работа ще остават около 100 човека.
цитирай

25. анонимен - rosidi аз съм точния работник -
03.05 17:19
не ям;
не пия;
не ходя до тоалетна;
не се разболявам;
не се уморявам(дори и секса спрях в тази връзка;

цитирай

26. rosidi - анонимен 25
03.05 17:28
нает си, ако трябва ще си купя машинно масло да те смазвам.
цитирай

27. ka4ak - отговорността да има заплати и работа носи чорбаджията,нехайството на работника,пак го отнася чорбаджията!
03.05 17:45
Кражбите,разхищението,разбирането"бълха го ухапала"и каквото се сетите,даже че ти се е разболяло детето,го отнася чорбаджията!Когато се веселим пак плаща чорбаджията,може да има много добри отношения,но това са две страни и ако го няма уважението и респекта,просто се фалира!
цитирай

Редактирай | Изтрий
28. karanikolov - Бъдещето е неясно за всички
03.05 21:07
И за начинаещия бизнесмен, и за милиардера, и за работника.
Никой работодател няма да назначи работник, който не му е нужен.

Но изненади,грешки, коренна промяна на ситуацията - такива неща има винаги.

Не трябва да Съдим,Осъждаме, Линчуваме.
"Да хвърли камък,който е безгрешен."
цитирай

29. flyco - темата е много актуална
03.05 22:08
Повдига прекалено много въпроси за да може да им се даде кратък отговор в коментар.
Според мен днес в България експлоатацията в частния сектор е пълна. Правата на работника се гарантират от това до колко работодателят му е принуден да бъде "на светло". Профсъюзите са мъртви структури, не ефективни и без реална дейност. Освен това има и нещо много важно, на което в момента никой не обръща внимание. Няма политическа партия, която да представлява хората на наемния труд! Има партии с такива претенции, но това са само претенции. Що се отнася до морала във взаимоотношенията работодател-работник... тук нещата са много комплексни. За съжаление у нас все още няма отношения дължащи се на уважение и зачитане в двете посоки, сечението на които да гарантира съответния морал.
цитирай

30. анонимен - Профсъюзите мъртви структури ли?
03.05 23:31
Правим каквото можем,но системата е тромава за съжаление.

цитирай

31. karanikolov - То да бяхте мъртви - добре щеше да е
04.05 00:00
Ама не сте - ама само лъжете работнците.
Добре,че не съм от тях.

Не ви ли прави впечатление,че вашите шефове са пожизнени?
Защо?
Само Кр.Петков се смени май - защото стана депутат от БСП.

При толкова мощ,и сила - вие просто убивате напрежението в работниците и разводнявате, отслабвате и обезсмисляте всеки техен протест.
цитирай

32. teachme - Хахаха...
04.05 04:17
23. анонимен @ Да бе...как не, направо ти повярвах!
25. анонимен @ :) И аз на 1 и 2 бях така...ама наистина
30. анонимен @ Като се сетя за последната стачка на учителите май е вярно - почувствахме се използвани за нечии цели.
цитирай

33. teachme - rosidi
04.05 04:28
"Погледни ме с едното - да те погледна с двете"
Много е лесно - добро отношение и стимули. Защото усмивката пред строя остана в соца, не върши работа в наши дни.
Закриване на структури - това обаче се нарича съкращение /преживях го и него/, различно е от уволнение.
Успех в бизнеса:))
цитирай

34. teachme - ka4ak
04.05 04:39
Да не мислиш че не виждам и другата страна - не е никак лесно да се управлява хотел, с голям персонал и целогодишно поддържане на база.
Уважение има, но трябва да е двустранно.
Ако ти в твоята работа си го постигнал - значи си успял!
цитирай

35. teachme - karanikolov
04.05 04:55
Много сме зле със синдикализма!
Преди години създадох структура на "Подкрепа" в училище уж за по-добро, а то - нищо не се промени.
Най-мащабната учителска стачка го показа - 2 месеца без заплати и негативизъм от обществеността - маша в ръцете на синдикатите!
Абе...оправия няма и това е!
цитирай

36. teachme - flyco
04.05 05:03
За една година в частния сектор видях много - експлоатацията е пълна. Не ми се влиза в подробности, защото си харесвам работата и това че съм тук, е мое решение. Някои неща не одобрявам, та затова казвам по-добре навън, чужд да те гази, отколкото тук - свой!
"Няма политическа партия, която да представлява хората на наемния труд!" казваш...е то май само такава няма:))) току виж се намерил някой да я оглави!
цитирай

37. ka4ak - успял?!просто повече работа
04.05 05:29
ако искаш да се развиваш,сега е момента,заринато е със стока и можеш да взимаш готов продукт на цената на суровината
цитирай

Редактирай | Изтрий
38. allbi - ха ха
04.05 06:00
да те уволнят преди да ....
началото на края преди да е почнало...
свършваш преди да си почнал ...
може пък да е за добро ;)
от такъв работодател чакай заплата, ако си нямаш работа, няма и да си имаш...:))
като в тъп виц

каруцата пред коня...
луда работа...
ама истинска и родна ...
цитирай

39. karanikolov - Просто:
04.05 09:37
Философията на работника - иска да има МАМА и ТАТЕ цял живот.

И като каже "Зле ми е" - друг да мисли Защо му е зле, Как да му го оправи,и да му го поднесе на тепсия.

Научил един занаят за 5 месеца или 5г. и после цял живот - на автопилот: всеки ден от сутрин до вечер все това прави.

В частния бизнес,и въобще да си Чорбаджия е МНОГО ЛЕСНО- вместо за панелка използваш кредита за стока - и след 2 месеца и BMW X5, и харем блондинки и т.н...- до 100 годишна възраст.

Що не го правят всички - Не знам.
:)))
цитирай

40. анонимен - Николов,
04.05 10:02
много приказки а нищо не ти се разбира,какво точно искаше да кажеш?
Ти от кои си - Работник или Чорбаджия?
цитирай

41. karanikolov - Не съм работник
04.05 10:14
Бях и чорбаджия, но се отказах заради главоболията, които ми създават работниците.
Скоро ще ми се наложи да наемам пак, но засега съм самостоятелно работещ.

Нямам шеф,нямам подчинени.Финансово съм към "средна класа".
цитирай

42. evrazol - Това е пазар
04.05 10:38
Работника продава силата и уменията си, без да плаща тротоарно право. И както не си купува пожълтели марули по Гергьов ден, така и не бива да се сърди, ако него никой не иска да го сложи в салатата. Ако просто продаваш уменията си без да те интересува по-нататъшния процес - това е същото като да садиш домати в градинката пред блока без да те интересува че е есен. Крайния резултат ще е същия. Крайния резултат е онова от което ти идва заплатата. Ако той не те интересува понеже някой носи риска, работи си в къщи за себе си и виж може ли така. Никой защитник на правата ти няма да те направи цЕнен и ценЕн. Защото се ценят лоялността, предвидливостта, съпричастността, че дори и откритостта на характера.

Ама пък и аз къде се наврях. Достойния работник изкарва парите си, заслужава ги. Останалите ги газят експлоататори, които реално винаги ще намират кого да експлоатират.
То е като футболен отбор. Ако защитниците не се включват в нападението, а нападателите не защитават вратите, отбора изпада от лигата и заплатите ...
цитирай

43. анонимен - Още една причина
04.05 13:10
Уволнена си!!!Справяш се с работата но не ми харесваш!И ето причина за уволнение.На мен това ми се случи:))))Харесването има ли нещо общо с работата?И такива неща се случват.
цитирай

44. karanikolov - Колектива е важен,екипа,атмосферата вътре в него
04.05 13:22
"Не ми харесваш" е значело "не си се приобщила в екипа".
цитирай

45. teachme - krasimira75
04.05 16:08
Какво общо да има харесването с работата,
ти не си там, за да те харесват, нали!
Простотия!
цитирай

46. teachme - evrazol
04.05 16:10
"Крайния резултат е онова от което ти идва заплатата" Да, но много често получената заплата не отговаря на вложените усилия.
цитирай

47. viki11 - Кооолко коментари!
04.05 18:25
Не е като в съда след провинение на работодател.

По тази тема имам много опит. И в държавния и частния сектор.
Заведох и дело против работодателя си. Е, свидетелите ми бяха много неактивни. Същите, които ми пречеха на работа, защото трябваше да кажат на работодателката ми, колко не става и ме уговаряха да я съдя!

Щях да спечеля, заради болестта си провалих делото. Не отидох.

Та, частниците имат комплекси, защото са едни от нас. Пази Боже сляпо да прогледне. Една от тях е собствената ми сестра и ми идва да я гръбна, като гледам, как се прави на велика. Ама нейсе.
При добър работодател пък работниците са тъпи и нагли.
Но.........
ако искате истината
ВИЕ СТЕ СИ ВИНОВНИ,
както казваше моят един от шефовете - ако имаш проблем, сам си си виновен.
ЗАЩОТО
частникът няма тези права. Просто никой от вас не се жалва.
Инспекцията по труда доказа, че моето уволнение не е законно. Просто детето ми беше болно и ме помолиха да напусна. Дисциплинарно ме изгониха, защото отказах да напусна, както КНСБ ме посъветваха. Но повечето гледат да ти вземат парите, просто попаднах на човек, който приятелски ме посъветва, без да му платя.

В съда, обаче, фалшифицираха документите по уволнението напълно и дойдоха 7 лъжесвидетели.
В България е по-лесно да намериш простаци, отколкото достойни хора.
Така сте си възпитали децата, така се отнасяте към постъпките на съседите.

Е, пак щях да докажа фалша, просто се разболях. Според една циганка бездетната ми работодателка от пазарджишките села и майка й са ми направили магия да умра.
А на мъртъв за какво му е трудова книжка.
Да пазя чест? Че кой ще я уважи днес?

Та
ВИЕ СТЕ СИ ВИНОВНИ.

Инспекцията по труда каза, че няма оплакващи се.
И в Министерството по труда и социалната политика има информация за правата на работниците.
На мен ми помогнаха.
Заведох дело, след като една върла адвокатка ми каза ,че няма да стане. Ааа, и една съдийка. Но в Министерството ми казаха, че може...без заповедта, която ония скриха.
Е... им м...
Доста пари хвърлиха във фалшификации.

И инспекцията не е факир, нямала права, но свърши добра работа.

Просто няма жалби. Защото често виновен излиза невинният. Няма как. Риск.
Аз печелех, но нямаше кой да ме подкрепи.
Вие, тук коментиращите. Вие сте част от колектива, който не свидетелства. Дори на майка, на която детето е с пневмония, а работодателката е решила, че болнични при нея не се ползват.
И аз исках да й угодя, но се случи епидемия! А и с незаконния ми работен ден стана от нищо нещо болестта.

СЪРДЕТЕ СЕ НА СЕБЕ СИ!
цитирай

48. teachme - viki11
05.05 06:04
Много неблагополучия са ти минали през главата.
Сигурно си права - Сами сме си виновни и трябва да се сърдим на себе си, че се примиряваме, търпим нередности и рядко успяваме да се преборим за правото си.
цитирай
цитирай
34. cindy - ka4ak,
23.07.2009 11:11
благодарско! :)
Ще ми стигне да си го чета през цялата отпуска! :))))
Ама сега поработвам, нали се сещаш! Увеличавам брутния вътрешен продукт! :))
цитирай
35. kass - cindy
23.07.2009 14:58
Амииии как е при мен? Как да кажа от десет години насам най-после да пошефствам наспокойствие... ох, ама как излъгах, нищо спокойно няма в кризите...физическото шефстване е равно на психически тормоз и панически страх за утршния ден...
цитирай
36. cindy - kass,
23.07.2009 15:24
ти си късметлийка! :) За пръв път станах шеф на 23 години, отели ми се волът! :)))) Даже постинг съм писала за това! :) После пак съм била шеф, но ги поназнайвах вече пинизите и не беше такъв зор. Сега съм (полу)свободно плаваща шамандура, не че си нямам шефове, но не ме закачат и ми е гот! (пу-пу да не чуе дяволът! :)))))
цитирай
37. drona - :)))
23.07.2009 18:31
Стани сама на себе си работодател ....

по повод кризата - доста фирми злоупотребяват - при същия обем от работа се намалява персонала (щото е криза), намаляват се заплатите на останалите (благодарете се, че ви държим и помнете че е криза), режат се всякакви социални придобивки - пак поради същото ....

цитирай
38. cindy - drona,
23.07.2009 18:43
мислила съм го :)
Но съм малко мързеливичка и предпочитам да работя по 8 часа на ден, а не по 24! :)))) Не мисля, че животът е затова да ми се спука гьона от бачкане, за да трупам за следващите след мене. Не съм обсебена от жажда за власт и пари, която е движещата сила в това отношение. Искам да пътешествам, да спя спокойно и да не съм обсебена от служебни фикс-идеи! :)))))))
цитирай
39. malkiatprintz - Номерът е ако си станеш сам работ...
23.07.2009 20:35
Номерът е ако си станеш сам работодател, така да организираш работата, че да ти остава време. Познавам немалко хора, които са го постигнали и то в завидна степен... Но за да стане работодател сам на себе си, човек трябва да има умения, които да могат да бъдат приложени в някаква подходяща самостоятелна дейност
цитирай
40. cindy - malkiatprinz,
23.07.2009 21:09
този номер го знам много добре! :)
Но зависи от случая - първо трябва да си имал директен досег с клиенти. И аз знам не малко хора, занимаващи се с външно-търговска дейност, които решават да бъдат самостоятелни, правят си фирма и завличат клиентите си със себе си. Случаи - колкото щеш.

Другият номер е - да използваш държавната структура, към която работиш да те праща по чужбинско на разни квалификации и специализции. После като станеш единствен експерт в тоя бранш в България на европейско ниво, да си направиш консултантска фирма и да обслужваш бившата си структура. Това не става без необходимите връзки разбира се, но познавам една такава мацка, която си беше оправила тотото по този начин, но и мъжът й не е кой да е.

Така че пинизи колкото щеш, никой не е почнал от "гола поляна" каквото и ще да разправя. Говоря за по-успелите, другите може още да са си на голата поляна, нищо че се барат собственици на фирмички! :))))

цитирай
41. malkiatprintz - Уффф. . . цитирането пак не работи. . ...
23.07.2009 23:21
Уффф... цитирането пак не работи....

"...но и мъжът й не е кой да е."

No comment.
цитирай
42. cindy - malkiatprinz,
24.07.2009 00:23
мъжът й не е някоя известна личност, просто има достатъчно връзки и е ударил едно рамо.
Не стават нещата ей така от само себе си, това исках да кажа. :)
цитирай
43. malkiatprintz - И аз имах това предвид :)
24.07.2009 00:32
И аз имах това предвид :)
цитирай
44. cindy - Има си хас! :)
24.07.2009 00:40
Нали сме души-близнаци! :)))
Я кажи каква зодия си, може и нещо астрологично да е! :)
цитирай
45. malkiatprintz - Хехе...:)
24.07.2009 00:59
Според разбиращи съм зодия лъв, с асцендент риби и луна в рак :):):) А ти?
цитирай
46. cindy - Стрелец съм,
24.07.2009 01:02
асцедента не си го знам.
Много не вярвам на зодии, но понякога има и верни работи :)
цитирай
47. malkiatprintz - И аз не вярвам много на зодиите, има ...
24.07.2009 01:09
И аз не вярвам много на зодиите, има понякога попадения, но далеч не са достатъчно убедителни :)
цитирай
48. gillmour - Хаххахахахахахаххахах
26.07.2009 23:41
Ама това все едно аз съм го писал.
Гъза ми скъсват. И пак са недоволни.
А най-мразя кагато ми кажат:
- В офисите нищо не правите. Там няма какво да се работи.
А дефакто се прибирам като труп.
Предната ми работа беше свързана с физически труд по 12 часа, но не се изморявах толкова много.
Какво да ти кажа. Нож с 2 остриета. Ако не направиш това което ти кажат си виновен(а). Ако дадеш нещо от себе си пак си виновен(а). Ако харесат нещо, няма похвала.
А какво да кажа аз като сам предложих да ми намалят заплатата заради "кризата" и за благодарност ми натресоха работа за 5 човека.

Аз съм на мнение: Всичко се връща на този свят. :-)
Сполай Ви.
цитирай
49. cindy - gillmour,
27.07.2009 10:45
за това, че си предложил да ти намалят заплатата смело мога да кажа, че не си в ред! :)
Имах подобен случай, когато доларът беше тръгнал към небесните висини, на мен заплатата ми беше в долари и в един момент взимах в левова равностойност колкото президента и премиера взети заедно.
Казаха ми, че вече много скъпо й излизам на фирмата, но аз не им казах да ми намаляват заплатата, а просто си тръгнах. Защото доларът продължи да се вдига и може би трябваше да им предложа без пари да им работя?!?!? :)))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4127084
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930