Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.05.2007 16:11 - ЗА ТОПЛОМЕРИТЕ, ОТЧИТАНЕТО ИЛИ КАКВО МИ СЕ СЛУЧИ ВЧЕРА
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 4942 Коментари: 7 Гласове:
1

Последна промяна: 15.05.2007 13:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 Искам само да ви посъветвам да сте по-внимателни или даже бдителни, когато идват да ви отчитат топломери, водомери и пр., за да не попаднете в ситуацията, в която аз се оказах вчера.

Започа се с разлепената обява за отчитането на 3.05.07, когато аз чинно залепих бележка с данните до вратата и с чиста съвест отидох на работа. Вечерата гледам, бележката си седи с резолюция - „Осигурете достъп на резервната дата”, която беше вчера. Явно този път бележката не е била достатъчна за разлика от друг път. Така че вчера, вместо да отида сред природата, си седя вкъщи да осигурявам достъп. Появи се човекът, питах го дали ще се плаща абонамент за топломерите или нещо друго, щом трябва да съм налице. Нямало нищо да се плаща, но трябвало лично да отчете данните. Добре, щом така трябва. Мина човекът като фурия из апартамента, накрая ми бутна един кочан и каза – „Подпишете”. Стресиращо си е като те юркат така. Аз си носех в ръка бележката, която я бях залепила преди и и хвърлих един поглед. Той ме погледна с досада, с други думи – „не ни ли вярвате и само ни бавите”. Вярвам ви, обаче...

Съвпадаха данните на топломерите и аз подписах. Той ми откъсна моите копия, взаимни благодарностти и се изпари на минутата.

Поглеждам пак копията вече на спокойствие и в дънното на таблицата са водомерите – бре, изненада! 178 куб., а в моя „пищов” пише 126  куб.! Отидох да се уверя още веднъж – 178 –да, вярно, но на студената вода. На топлата, която той отчита – 126 куб. Разлика 52 куб., по груби сметки – някъде към 340-350 лева. 
На печелившите честито!

 

Естествено, че после на другото отчитане би могло да се корегира, но защо пък да си хабя нервите. Освен това тогава показанията ще са се променили и иди доказвай, че е бил отчетен студения водомер, вместо топлия. И изобщо си е разправия. Решавам веднага да избистря ситуацията и хуквам по дирите на отчетника. Естествено няма и следа от него, докато умувам нагоре или надолу по блока да започна издирването, нашия човек излиза от апартамента в дъното на коридора. И аз – „Дръж! Ела, че ми трябваш!”. Дойде човекът отново, светна с фенерчето –„Да, грешката е моя. Извинете.”  Корегира данните. Аз естествено „Няма нищо” и пак благопожелания. Това е за вчера.

 

Имах един случай преди време, когато ми дойде на гости фалшива инкасаторка насред разгара на съботното домакинстване и аз явно притеснена от факта, че ме хваща „в крачка” не и поисках легитимация и пуснах я да ми засича водомерите. После ми поиска някакви данни и аз я питам – „Вие нямате ли ги?” и тя смутолеви нещо. Когато обаче след няколко дни пристигна друг инкасатор, го попитах защо толкова са зачестили с проверките. Оказа се, че онази „инкасаторка” е била менте и явно е дошла на оглед на терена. Не е имало след това разбиване на апартамента, не е видяла сигурно това, което е търсила. Затова и втори съвет – винаги им искайте легитимациите. Аз вече го правя, сигурно съм от малцината, защото доста изненадано ме поглеждат. Но после ми ги показват. Тогава вече – „Заповядайте”.





Тагове:   Какво,   Вчера,   ОТЧИТАНЕТО,


Гласувай:
1



1. viki02 - да,
14.05.2007 16:42
не съм само аз...
Аз също задавам въпроси, гледат ме недружелюбно и ми създават проблеми, ако е възможно. Е, не ги умолявам да се легитимират, защото не съм поп да ги моля. Не сме на литургия...
А при мен сложиха дата на ГЕргьовден. Е, ние на празника си имаме други ангажименти. А баща ми има обичай на именния си ден да събира цялата рода... Втората дата в петък. Е, ами аз в петък се отчитам в работата и ми плащат. НИщо, рискувах, не отидох на работа, ама няма никой. Питам касиерката, нямало да идват, сменили били датата. съвет: НЕ СЕ ДОВЕРЯВАЙТЕ НА КАСИЕРКАТА! Тичам аз на работа, прибирам се вечерта и ме санкционират. Защото не съм била на втората дата у дома, плащам ....не разбрах колко..30 лева ли някъде, за да ме посетят. Аз за 30 лева два пъти ще отида на РИлски манастир!!!!!!!!!!!!! Та....хем не бях на работа, хем ме глобиха.
Сега се чудя, да свалям топломери и парно, или да платя като глупак! Яко екскурзии ще има в топлофикация и фирми за т. счетоводство....Извън страната, явно.
цитирай
2. анонимен - Злощастна действителност...
14.05.2007 16:44
При мен днес минаха двама. Бяха добронамерени и след кратък разговор, ме посъветваха да не плащам до август месец, защото при наличните показания начисляваните сметки са убийствени...

http://www.jivotyt.com/
цитирай
3. fiona - И аз да се оплача :)
14.05.2007 17:04
Не ми се е случвало това, което описваш, но пък имаше обявена дата и час и си стоях вкъщи цял ден, а не минаха. Последния път - сложили час от 10-11 ч. Чакам, чакам, кучето пиши да излиза... След като мина часа, та и още 1 след това, излизам за 15-тина минути, връщам се и на вратата бележка като твоята...
цитирай
4. cindy - Прави сте,
14.05.2007 17:22
всеки се сблъсквал с подобни неща и затова трябва да се внимава.

Не ми стана ясен обаче следния пасаж: "...Е, не ги умолявам да се легитимират, защото не съм поп да ги моля. Не сме на литургия..."

Не разбирам за какво молене става дума!

ТЕ СА ДЛЪЖНИ ДА ЛЕГИТИМИРАт, ПРЕДИ ДА ВИ ВЛЯЗАТ В КЪЩАТА. ТОВА ЧЕ СЕ ПРАВЯТ НА РАЗСЕЯНИ, НЕ ОЗНАЧАВА ЧЕ ХОРАТА НЕ СА В ПРАВОТО СИ ДА ГО ИЗИСКВАТ!

Изобщо не става дума за молене, а за това да си използвате правата и без да имат съответния документ да не ги пускате вътре. Поздрави :)
цитирай
5. viovioi - Не им цепете бъсмата!
14.05.2007 17:44
И как само налитат да влезат в дома ми/моя водомер е в банята на апартамента/.Но самите инкасатори не са виновни, те обикалят като въртоглави по цели вечери.Виновни са тези дето само мислят как да ни скроят шапката.
цитирай
6. viki02 - те са свикнали да не се легитимират,
14.05.2007 18:01
аз съответно искам, а не моля. Щото българина е свикнал да се моли с поклон , ако може, та да не го навикат. И съответно, защото нямам подмазваческия тон, ми се вреди, колкото само е по-силите им. "Ще види тая на каква ми се прави..." А аз винаги искам, защото както ги научиш, така става.
цитирай
7. cindy - Мисля си,
14.05.2007 22:43
че всичко опира до така нареченото "гражданско общество"- хората, които си плащат данъците и съответно си търсят правата, какво се случва с техните пари, на кого и защо се плаща, както и такива дребни случаи с легитимирането, с това защо закъснява градския транспорт и какво ли не още.
Темата е просто безкрайна, тези неща се случват около нас всеки ден и как ще продължават да се случват зависи също и от нашите реакции.
Поне ми се иска да е така. :)
P.S. Всъщност сигурна съм и че това ще се случи някой ден, но кога точно никой не може сега да каже.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4127086
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930