Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2008 09:23 - Евалла, френската гимназия!!!
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 6703 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 22.10.2008 14:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Или "Bravo, l’ecole francaise!" , или  "Parfait, le professeur et les etudiant!"   Първо да отбележа, че въпреки брилянтните ми познания по френски, нямам нищо общо с френската гимназия, следователно и със скандала, който я тресе в момента. Случайно мернах за какво става дума сутринта, когато включих телевизора, за да чуя прогнозата за времето. Като натискам дистанционното все едно си играя на „руска рулетка” и каквато програма уцеля, там съм. Все пак пропуснах два филма по разни телевизии, трябваше ми нещо от сорта „сутрешен” блок или „ранни дискусии и дебати”, за да ми светка в горния ъгъл температурата, а после да ме информират за циклоните и антициклоните. Не щеш ли обаче попадам на Канал 1, който иначе много рядко гледам, там ме осведомяват, че Исабел Алиенде е най-четената писателка в Южна Америка – мерси за инфото и без вас го знам това, но понеже са обществена телевизия работата им е да образоват публиката.    И ето иде моят ред да бъда „образована” – мимоходом научавам, понеже се приготвям за работа, а не вися нон-стоп пред телевизора, че директорката на френската гимназия е освободена предсрочно, поради навършена възраст – 57 години и днес е последният й работен ден. Първо си викам – И к’во от това? Дошло й е времето и я пенсионират. Случва се на всеки в най-добрия случай. Защото в най-лошия… даже не ми се мисли…   Да, ама не – тук имало разчистване на сметки (на туй пък му се вика „рифифи”, но не на френски). Така поне обясни една от преподавателките. Причинатa според нея e, че нещо френската гимназия целокупно, предполагам во главе с директорката, се е опънала на някакви мерки, спуснати от Министерството и сега «Ела, че ми трябваш!»   Сколонна съм да мисля, че сигурно са прави, защото ми стигаше да хвърля един поглед на гостенката в судиото – представителката на Министерството - г-жа Кастрова, ако не се лъжа. Ами тя направо си е «паднала» на фамилията дето се вика. Дай й да кастри и то такова едно мазно-мазно, та чак блажно. Заприлича ми на Емилия Масларова, но без дрезгавия глас или на партийна секретарка от соцвреме. На такива им викат «мазна Гана» - какви само ги сучеше и Макиавели би й завидял. Цялата работа е, че директорката може да си директорства до 60 годишна възраст – и поради това я подкрепят и учителите и учениците на френската гимназия. За да я освободят предсрочно поради навършване на възраст би следвало да пусне молба, а тя не го е направила. Поне така разбрах от дискусията. Въпреки това обаче са решили да я «приключат» навярно за назидание на непослушните. «Като не щеш мира, на ти секира» - като много знаеш да се опъваш на Министерството, сега Министерството ще те опъне подобаващо ...   Надявам се, френската гимназия да удържи фронта в тази неравна битка. Ами френски възпитаници са – хайде с песен на уста - «Марсилезата» най-подходяща ми се вижда, да постигнат успех в борбата. От сърце им го желая. Чудя се дали някоя подписка не са направили да се включа там? Дали на «хартиен носител» пред гимназията или в Интернет. Ако това го чете някой от френската гимназия, моля да ме информира.   Bonne chance! :)






Тагове:   гимназия,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lelya - Ами, сина ми учи там и го чакам да се ...
22.10.2008 12:26
Ами, сина ми учи там и го чакам да се прибере за да разказва.
цитирай
2. bovari - Мисля, че в случая
22.10.2008 12:30
отношение, с позиция, трябва да вземе "Сдружението на директорите в средното образование в Република България". Ако за МИНИМАЛНИ административни нарушениЯ се отстраняват директори, то трябва една трета да се отстранят, защото никой не се съмнява в принципа, че който търси някаква грешка не може да не открие.
Според мен, ако бъде доказано и нарушение по Кодекс на труда при прекратяването на трудовите правоотношения, това трябва да доведе до търсене на отговорност от г-жа Кастрова! Защо ли обаче се съмнявам, че това ще се случи?!:)
Поздрави!
цитирай
3. cindy - @ lelya - после мини насам да кажеш
22.10.2008 14:00
информацията от първа ръка :)

@ bovari - може би не е станало ясно - директорката не е в никакво нарушение, освен че е навършила 57 години - ако го броим това за "нарушение" ":) Въпросът е, че е могло да я оставят да е директорка до 60 годишна възраст. А от Министерството не желаят. А пък дали има нарушение - тепърва ще разберем - кой кум, кой сват и кой на булката брат :)
цитирай
4. lelya - Ами новините са същите както и по ...
22.10.2008 14:10
Ами новините са същите както и по емисиите. Синът не е от големите и няма съвсем ясна информация, но доколкото знае за пенсионирането "има някакво калпаво извинение", а скритата причина според всички е тази, че директорката стои в основата на миналогодишните протести, ФЕГ стачкува най-дълго, а по-миналата година, още преди стачките беше едно от първите протестиращи училища и написаха шестици на учениците за края на годината. Учителите и учениците стоят зад директорката. Това е.
цитирай
5. anially - Аз съм от френската! :) Е, бях :) ...
22.10.2008 14:25
Аз съм от френската! :) Е, бях :)
"Учителите и учениците стоят зад директорката." - Обичам си училището! :) Представям си каква е атмосферата :))
цитирай
6. cindy - Ами и аз си я представям :)
22.10.2008 14:30
Надявам се да е нещо такова:

Allons enfants de la Patrie
Le jour de gloire est arrive;
Contre nous de la tyrannie
|: L'etendard sanglant est leve :|
.......


:)))))

цитирай
7. anially - :))))
22.10.2008 14:55
Сега прочетох някои неща, дано се преборят наистина, ще бъде важно за всички ни!
цитирай
8. cindy - А дано!
22.10.2008 14:59
Ако успеят ще докажат много на някои хора, на които непрекъснато нещо трябва да им се доказва!
цитирай
9. anlov - Подстрекателят си го бива,
22.10.2008 21:21
Марат и Робеспиер ряпа да ядат, а Гилотен - чесън и марули.:)))

А сега сериозно: права си да се възмущаваш. Обаче като си се знаем какви сме...
цитирай
10. cindy - Ама кой е подстрекател?
22.10.2008 23:21
Да не съм аз ... ? :)
Недей така - само изразявам гражданска позиция :)))
цитирай
11. charlieb - Puisque nous sommes ensemble!
23.10.2008 22:30
Аз съм 12-ти клас във Френската гимназия и смея да твърдя, че случващото се вмомента е пълно безумие... Както повечето може би вече са разбрали, ситуацията е следната: на нашия директор (отказвам да кажа екс-директор, както я определиха на много места) госпожа Пенка Малинска й беше връчена заповед за предсрочно пенсиониране, която тя отказа да подпише. По закон учител, който има навършени 57 години и има 25 години трудов стаж, ПРИДОБИВА ПРАВОТО, ако желае да се пенсионира. Малинска обаче, както и болшинството от учителите и учениците във Френската гимназия, няма такова желание. Въпреки това, само два дни след навършването на съответната възраст, на нея й е изпратена въпросната заповед. Това е вторият сериозен опит Малинска да бъде отстранена от длъжността директор и ние учениците от 9ФЕГ, решихме за пореден път публично да изявим несъгласието си със случващото се в училището. Започнахме с импровизиран протест във вторник, а в сряда се организирахме и направихме протестно шествие от гимназията до Министерството на образованието. В шествието участваха единствено ученици, навършили 16 години, НЕ участваха учители или родители, то се състоя в неучебно време, след което всички се върнахме в училище и отидохме на часове. Провеждайки това шествие ние не затруднихме движението в столицата, не сме скандирали или писали цинизми. Държа да отбележа, че идеята и организацията на шествието и протеста като цяло е единствено и само наша. Учителите нямат абсолютно нищо общо с предприетите от нас действия. НЕ са ни подтиквали към каквото и да било, дори напротив. НЕ са ни промивали мозъците , НЕ са ни обещавали никакви поощрения, Не са правили нито една от всичките глупости, в които ги обвиняват медиите.
Mалинска е директор, който е възродил духа и традициите на Френската гимназия, направил е много за училището и учениците. Поради простата причина, че не е поредната марионетка, която се оставя да бъде разигравана, контролирана и манипулирана от всеизвестни личности и институции, тя се явява проблем, който трябва да бъде разрешен, независимо от пагубните последствия за училището. Защото, ако тя си тръгне, с нея ще си отидат и повечето от изключително способните преподаватели във Френската. Искрено се надявам ученическият ни протест да бъде възприет достатъчно сериозно, защото обратно на всеобщото мнение, ние не сме група ентусиазирани, безхарактерни и заблудени пубери... не и учениците от Френската гимназия.
цитирай
12. anlov - Не си мълчиш ти -
23.10.2008 22:53
обикновено това не им харесват на жените, но при теб се получава, някак-си. Каквато и да е тайната ти, да знаеш, че е печеливша:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4116990
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031