Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2009 22:25 - Блогология
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 7169 Коментари: 52 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

 

 

 

 

Такава наука още няма, но защо не? Би следвало да има според мен. И понеже вече съм основоположник на една друга наука, но няма да я цитирам, за да не си правите погрешни асоциации, нищо не ми пречи въз основа на натрупания ми нАучен опит да положа темелите и на „блогологията”.

 

 

Тука tili редовно  ме титулова като „любима учителка”, сигурно защото я светнах на хватките с качването на снимки, а и освен това явно обича да се майтапи. Понеже и аз обичам, затова ще отбележа, че качества за „учителка” нямам, липсва ми съответното търпение, пък и материалният стимул е крайно недостатъчен. Затова бих предпочела да съм „просветителка”, която бачка доброволно на ползу роду.

 

Да се върна на темата. Науката „блогология” би следвало да даде насоките към едно достатъчно естетично оформление на постингите, което да привлича внимание и да радва читателя. Срещам тук изказвания от сорта „Не е важна формата, а съдържанието!” Моите уважения, но много ви здраве! Всичко е важно! Понеже ми е омръзнало да гледам недобре написани и оформени постинги, малко препоръки:

 

1. Пишете си първо идеите в Word, а не направо в „Нов постинг”. Има две предимства – ако случайно има токов удар или натиснете погрешно копче всичко отива на кино. Там поне можете да си го спасявате периодически и загубите няма да са големи. Другото – пуснете си Spell check, поне да премахнете досадните граматически грешки, които доста портят впечатлението. Тука нямам такъв, ако ме хванете в издънка, сори! :)

 

2. Подберете подходящ шрифт. Писна ми да обяснявам, че не си нося лупата! Универсален подходящ е Ariаl – medium, поне се чете нормално – иначе въпрос на вкус, но да е с нормална големина. Странно ми е,  когато някой е подбрал черен фон и пише с огнено червено или някаква такава щуротия. Ами да даде „преглед” и да види дали изобщо може да се чете! То направо почват да ти фърчат фойерверки в мозъка от това съчетание, остава и да го четеш!

 

3. Когато качвате снимки, не ги залепвайте една под друга! Така се качват по-лесно, но нищо не пречи после да ги раздалечите, като кликнете Enter няколко пъти – примерно 4-5 пъти. Също и ако има надписи под снимките не ги навирайте в „кучи гъз” образно казано. Нека да са с нормален шрифт и да има разстояние над и под тях. Най- добре е снимките да са центрирани, а да не моткат коя къде намери за добре.

4. Слагайте разстояния между отделните параграфи. По-лесно е за четене. Като видя някое експозе ширнало се открай до край на постнига без кьорав параграф направо ми призлява!

5. Като изключим разказите, които са си художествени творби, научете се да пишете по-кратко и синтезирано.  Иначе дъра-бъра до безкрай, лично аз се скролвам  надолу, за да видя има ли край некое чудо, дето не му се види края! :)

 

За сега е това, за друго не се сещам, а и не искам да ставам досадна. Това го написах все пак на майтап, не се впрягайте, само се съобразявайте, ако желаете. Резултатът би ни зарадвал всички останали. Ако не – живи, здрави и приятна вечер! :))))))








Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Добре, добре!
23.07.2009 22:35
Имало е случаи и на черен фон с черни букви?!
Освен това в предварително набрания във Word или друг редактор текст,се вижда дължината на постинга. Това е важно. Постинги по дълги от страница, страница и половина, не ги чета! За разкази максимум две страници.
Редактора на блога дава и възможност за подравняване на текста, естетически изглежда много по-добре.

Поздрави Учителко(нали и мен научи да качвам снимки)
цитирай
2. wonder - Фундаменталната ти правдивост е...
23.07.2009 22:38
... напълно подкрепена от мене ми! :)))
БлогоЛогията може да се развие като разклонения в по-широк мащаб като БлогоЛюбие, БлогоБедствие, БлогоНервие, БлогоПсихарИя и прочие блогости, които очевидно имат почва в благодатностите на блогодаденостите. ;)))
цитирай
3. bogolubie - cindy,
23.07.2009 22:52
благодаря за поуките. Аз особено много имам нужда от знания, защото съм невежа и ще се радвам да науча още неща.
С поздрав: ЕСТИР!
цитирай
4. cindy - kroti,
23.07.2009 22:57
малко естетика не вреди според мен, не че е болка за умирачка, ама като в оня виц "малко, но има значение". Да не го разказвам тука и да скапя естетиката! :)))))
цитирай
5. cindy - wonder,
23.07.2009 22:59
поетичната ти подкрепа направо ме ласкае! :)
Освен първото Блого-..., което си споменала с останалите нямам и не желая да имам нещо общо. Смятам, че други люде ги развиват повече от успешно! :))
цитирай
6. cindy - bogolubie,
23.07.2009 23:01
това са само технически подробности, ти си "вежа" в други аспекти.
Поздрави! :)
цитирай
7. krotalka - Синди,
23.07.2009 23:03
май трябва да сътворим един обикновен наръчник с напътствия за начинаещи блогери.
В моя блогрол има наръчник за блогери, но той е за самостоятелни блогове, а не за такова блогобщество.
цитирай
8. cindy - kroti,
23.07.2009 23:16
никой не желае да спазва наръчници! Включително и аз! :))
Затова само давам от време на време някакви практични съвети, който иска да се възползва. Специално за качването на снимки сама се справих, но има други неща, за които и аз питам. Не че е толкова трудно, но защо човек да си губи времето да открива "топлата вода", след като вече е открита.

Има един линк на блога, където са обяснени разни работи, но точно както да четеш упътване за фотоапарат или друга джаджа, просто ти писва, но ще го дам след малко.

Ето го: http://blog.bg/faq.php

Обаче има и друг момент - понеже навсякъде е пълно с всякакви отворковци, все ще се намери някой да каже "Хехе! Ама то това е ясно, толкова ли не сте го разбрали!!!!"
Тцъ, тцъ! :))))))
цитирай
9. kaksiika - Подкрепям идеята за наръчника
23.07.2009 23:18
Зарежи ги всезнайковците,щото те молят незнайковците.
цитирай
10. krotalka - Синди,
23.07.2009 23:22
аз нямам в предвид тия неща които са описани в упътването на блога.
Мисълта ми е за неща като дължина и оформление на постинг, взимоотношение с другите. Ето такива обикновени неща. Много от тях си написала в постинга си. Просто да се допълни и става готов наръчник.
Може би наръчник не е най-точната дума, повече подхожда "Практични съвети за начинаещи блогери"
цитирай
11. cindy - kaksiike,
23.07.2009 23:23
онзи постинг за качването на снимки съм си го качила в блогрола, не ми пречи и този да кача, за да го видят повече хора.

Но на теб каква ти е точно идеята за наръчника и
къде да се позиционира, за да е масово достъпен?

цитирай
12. cindy - kroti,
23.07.2009 23:26
ОК!
Но както питах и kaksiika, къде го виждаш качен този наръчник?
Тука мога да си го кача, ама к'во от това? Кой нов ще знае, че баш тук требе да го търси?
цитирай
13. mamas - Майтап,
23.07.2009 23:30
ама полезен!
Поздравления!
цитирай
14. krotalka - Това вече е истински проблем?!
23.07.2009 23:30
Трябва да помислим малко.
Нека и другите си дадат предложенията. Повече глави, по-добре мислят!
цитирай
15. cindy - mamas,
23.07.2009 23:42
мдаааа... поне на половина.... :)))))
цитирай
16. cindy - kroti,
23.07.2009 23:46
не е проблем! :)
Истината ще си блесне, когато най-малко я очакваш!
Всъщност не ми беше хрумвало това за наръчник, а ако беше, кой знае в какво щяха да ме обвинят! :))))

Само като се сетя заради един майтапски постинг за "бременния" мъж ме обвиниха във всички земни грехове, а ако тръгна наръчници да правя.... мани, мани....чак не ми се мисли.... :)))))
цитирай
17. cindy - Напълно е блондинско!
23.07.2009 23:51
Как не си разбрала досега, затова ме и модерират често, просто колегиално. :)
цитирай
18. krotalka - Споко!
23.07.2009 23:52
Ще ти помогна да го изкусурим. Така ще си поделим недоволството и нападките!
цитирай
19. cindy - albi,
23.07.2009 23:54
ако те стега чепика некъде, си нАмери друг отдушник! Сбъркала си адреса, а и не ми се занимава с тъпи препирни. :Р
:)))))
цитирай
20. cindy - kroti,
23.07.2009 23:58
хич не ми дреме! :)
Що не кажеш на albi, дето нещо злобее незнайно защо, по чия инициатива го пусна оня постинг, за да я измъкнем от зоната на здрача на рождения й ден?
Не ни е молила, но го направихме. Дето се вика няма ненаказано добро.
Айде стига по това.

За наръчника - ще помислим, защо не? :))))
цитирай
21. cindy - albi,
24.07.2009 00:00
да не си поркана? Или си ку-ку?
Тук ли намери да драйфаш?
Достатъчно успешно го правиш в твоя блог.

Разкарай се.
цитирай
22. krotalka - Тя се шегува,
24.07.2009 00:01
поне така мисля.
Не бързай да се засягаш!
цитирай
23. cindy - Май е изперкала :)
24.07.2009 00:03
От няколко дни се опитва тъпо да се шегува, но вече ми писна.
Да ходи другаде да се шегува, ние днес сме сериозни тука! :))
цитирай
24. cindy - Тъпи са ти шегите, allbi !
24.07.2009 00:07
И както виждам сама си ги затрила, не е необходимо аз да го правя.
Да не би да ти се губи и този момент или и това е провокация? :)))))
цитирай
25. malkiatprintz - Подкрепям :)
24.07.2009 00:31
Подкрепям :)
цитирай
26. cindy - malkiatprinz,
24.07.2009 00:38
ако подкрепяш идеята за наръчника, дай и практическо предложение как да стане. Не се измъквай толкова лесно :)
цитирай
27. malkiatprintz - Просто няма какво да се допълни, ти ...
24.07.2009 01:09
Просто няма какво да се допълни, ти си ги определила всичките правила отлично. Другото е просто усет към естетика :)
цитирай
28. cindy - Имах предвид
24.07.2009 01:12
на kroti предложението да е достъпен за нови блогъри и къде би могло да се качи.
цитирай
29. malkiatprintz - Синди :)
24.07.2009 01:22
Единственя начин да се вижда от всички е да се изпрати до модераторите с предложение да се включи в някоя от лентите отляво или отдясно във всеки блог. Тогава единствено ще се вижда от всички навсякъде. Може пък и да стане. Иначе всеки желаещ ще трябва сам да сиго качи в блогрол и да се надява другите да го мярнат... Просто в момента друг начин не виждам, Синди...
цитирай
30. cindy - malkiatprinz,
24.07.2009 01:26
утре ще го мислим, че нали утрото било по-мъдро...
Айде лека нощ! :))
цитирай
31. malkiatprintz - Идеята си струва
24.07.2009 01:32
Ще я измислим :) Лека и на теб :)
цитирай
32. damnation - Това е полезно четиво :)
24.07.2009 13:48
Това е полезно четиво :)
цитирай
33. cindy - damnation,
24.07.2009 14:27
дай и ти някакъв принос! И теб те бива по полезните четива! :)))
цитирай
34. анонимен - Мога да ви науча на всичко
24.07.2009 16:24
ама не искам :-D

\m/
//
цитирай
35. krotalka - Що така бе Злика?
24.07.2009 16:39
Ми научи ни, след като можеш!
Само че си разбрал неправилно за какво се отнася постинга! Става дума за оформление, избор на шрифт, дължина на постинга и т.н. За ей такива наглед маловажни неща, които в крайна сметка привличат или отблъскват читателя.
цитирай
36. kass - cindy
24.07.2009 16:55
Браво cindy, добро начинание...Моите буквички са малко големички, но нали съм малко кьорава, та да мога да си ги чета...
цитирай
37. анонимен - Сичко съм разбрал
24.07.2009 17:05
ама съм алчно копеле и няма да ви науча! :-P

\m/
//
цитирай
38. cindy - zlika,
24.07.2009 17:34
както виждаш и без теб се справяме :)
цитирай
39. cindy - kroti,
24.07.2009 17:35
явно zlika говори за техническата страна на нещата, а не за естетическата.
цитирай
40. cindy - kass,
24.07.2009 17:36
размерът има значение! :)))
цитирай
41. krotalka - Така си помислих и аз,
24.07.2009 17:43
ама не ми се занимаваше с обяснения!
цитирай
42. thedarkangel1977 - полезен урок за начинаещите. . . . ...
24.07.2009 17:54
полезен урок за начинаещите.... опресняващ за старите кучета....
цитирай
43. tili - Добре, спирам да се шегувам,
24.07.2009 18:20
Просветителко наша!И съвсем не се шегувам. Аз съм благодарен човек и за това подчертавам ролята ти в моето блог-развитие. А това за word го разбрах от собствен горчив опит. Тези дни ми отлетя в небитието такъв прекрасен постинг за Роден - все едно, че не го бях писала аз ;-)) Пуснах го на преглед - и се появи надпис, че сесията ми била изтекла - и - край! Има още много да се уча на ум и разум. Привет!
цитирай
44. cindy - kroti,
24.07.2009 20:45
не се и съмнявам, че си го разбрала. Ние с теб поставяме ударението другаде - да е по-приятно на хората да четат постингите. Техническите пинизи са добре дошли, но не са the must!:)
цитирай
45. cindy - ...angel...,
24.07.2009 20:47
тука няма общо с продължителността на присъствието, а по-скоро усет към оформление. Това може да липсва еднакво както и на новите, така и на "старите кучета" :)
цитирай
46. cindy - tili,
24.07.2009 20:52
пошегувах се естествено с определението :)

Но има неща, с които човек се сблъсква, защо да не предпази останалите от тях?
Според мен не би трябвало като ти е свършила сесията всичко да отиде в небитието. Обикновено излиза прозорец с надпис, че сесията ти е свършила и трябва да си въведеш кода и паролата, за да не загубиш промените.

Имаше ли нещо такова при тебе?
цитирай
47. tili - Не и докато правех
24.07.2009 22:17
постинга! Нищо не се появи. След пускането на "преглед".Веднага се логнах, но това прозорче кой знае колко време си беше стояло отдолу... Абе - мани, мани, много се ядосах и се почуствах такава безпомощна. Затова - на word или not pad. Mалко да ми размине и ще опитам по този начин ;-))) Разбира се, твоята помощ е много полезна. Не обръщай внимание на ...
цитирай
48. cindy - tili,
24.07.2009 22:36
натиснала си нещо, което не трябва. Иначе системата те пита дали искаш да запазиш промените, знам го много добре.
Тук има един друг номер - ами четете бе хора съобщенията, а на си кликайте само за кеф!
Компа нема да направи нищо дето да не искате, даже и ще ви пита дали сте "ОК" с тая работа. Ако си кликате напосоки, то и резултатът ще е напосоки.

Имала съм много случаи да наблюдавам хора тука и по света как се опитват да накарат компа да направи нещо, дето не знаят как да го направят.

РЕЗУЛТАТЪТ Е ОПРЕДЕЛЕНО 1:0 В ПОЛЗА НА КОМПА!!!!!!

Това си е и като максима за живота - като не знаеш какво искаш, що се чудиш, че точно това те е стигнало!:)

Тука давам възможност за изказване на "заклетите ми фенове"! :))))))



цитирай
49. malkiatprintz - Срещам такъв проблем: когато на...
25.07.2009 03:55
Срещам такъв проблем: когато напиша нещо в Word, копирам го и го пейстна в новия прозорец, след което го маркирам и му дам Arial - medium (или каквото и да е), отделните пасажи ми ги прави с огромно разстояние един от друг, след което едвам ги събирам, пък текста отново се променя като шрифт, пряката реч ми я прави през ред и трябва и нея да я събирам.... самият текстови редактор на блога нещо куца. А понякога ми обръща част от текста в големи сиви букви. не зная дали и при другите е така, но дано да го оправят, иначе подреждането става много трудно.

Хубави са идеите, но наистина не виждам къде може да се постави така че да с евижда от всички винаги и всеки, който иска да може да прочете във всеки един момент, освен ако наистина от техническата поддръжка на сайта наистина не направят служебен линк от лявата или дясната страна.
цитирай
50. tili - и при мен се получиха
25.07.2009 15:32
сивите букви в постинга за Красаускас. Оставих го така, защото случайно отделя визуално важен абзац. но не е мое творение ;-))) Не зная също как да кача последователно повече клипове, но ме е срааам да попитам. Сега се пресрамих !
цитирай
51. cindy - malkiatprinz,
27.07.2009 17:31
в такъв случай можеш да направиш следното: въвеждаш текста в Word без параграфи, пряка реч и т.н. После като качиш постинга тук го дооформяш. На мен не ми е правило такива номера, само снимки са ми се размествали.

И при мен се появяват сиви букви от време на време и им намерих цаката. Когато дадеш преглед те са си черни, после изведнъж в текста сиви и не можеш да ги направиш черни. Тогава маркирам целият текст и го правя тъмно-син, хем е като черен, хем се чете! :)
цитирай
52. cindy - tili,
27.07.2009 17:32
много бързаш! Сега е ваканция, това ще го учим във втори клас! :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4129552
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930