Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2009 16:05 - Виновни ли са децата за грешките на родителите
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 9738 Коментари: 40 Гласове:
10

Последна промяна: 31.07.2009 19:04


 

 

 

Виновен ли е някой, че е син или дъщеря на майка си и баща си? Лично аз не мисля така. Естествено, че генът, възпитанието, средата в която е отраснал човек имат огромно влияние за сформирането му, но може ли само заради това да бъде обвинен в нещо. По-важно е според мен дали не е злоуопотребил по някакъв начин с благоприятните обстоятелства и ако да, как точно.

 

Заприказвах се днес с един колега тука на тази тема. Той си държи на неговото, аз на моето, не сме се изпокарали и нямаме намерение, но всеки си остава със своето си мнение. Въпросът е принципен обаче, можем ли да кажем за някой „Той е звяр, защото баща му беше такъв!” Ако е такъв, говори за това, което той е направил, а не кой е баща му. Между другото най-големите сатрапи не са синове на сатрапи или пък и техните синове да са такива. Не оправдавам никого, но и не обвинявам никого, само защото се е родил в еди-какво си семейство, кой е баща му или коя е майка му.

 

Това ми напомня как след 9-ти септември са преследвали синовете и дъщерите  на „враговете на народа”, не са им давали да следват или пък да заемат свястна работа. Звучи гадно нали? Но по същия начин би звучало и сега да обвиниш някого в нещо, само защото баща му е бил партиен функционер. Историята не се ли повтаря в такъв случай? Обвини го в това, което той е направил, а не защото е син на баща си.

 

Затова казвам, че въпросът е принципен, а не заради конкретния случай или спор. Интересно ми вие как смятате?











Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. damnation - Не смятам че биха могли да бъдат в...
31.07.2009 16:07
Не смятам че биха могли да бъдат виновни - по какъвто и да е начин. Поздрави :)
цитирай
2. анонимен - Всеки сам отговаря за постъпките си....
31.07.2009 16:09
Няма значение кои и какви са родителите,важно е ти какво представляваш!:)
цитирай
3. cindy - Не би следвало,
31.07.2009 16:09
но историята познава много случаи, когато децата са си го отнасяли заради родителите им.
Най-фрапиращият - руското царско семейство.
Както и други.
цитирай
4. krotalka - Никой не избира кои да са родителите му!
31.07.2009 16:10
Как да обвиниш детето за греховете на родителите? Друг въпрос е, ако детето вследствие на възпитанието, прилича на тях и прави същите неща. Но това е друга тема!
цитирай
5. cindy - vihre,
31.07.2009 16:12
за съжаление винаги е имало значение. :)
Но идеята ми е, че не може само заради това да са обвинявани.
А иначе много са се възползвали и се възползват от подобни привилегии, човещинка... :))
цитирай
6. cindy - kroti,
31.07.2009 16:13
както обикновено перфектно ме разбра! :)
цитирай
7. krotalka - Спомни си дъщерята на Сталин,
31.07.2009 16:18
тя самата е страдала от тираничния си баща.
цитирай
8. cindy - kroti,
31.07.2009 16:20
това обаче е друга тема. Въпросът е дали е била обвинявана в нещо, само защото му е дъщеря.
цитирай
9. krotalka - Не, не са я обвинявали в нищо!
31.07.2009 16:28
Поне за нея е така.
Това си е типично нашенска черта. Да искаме децата да плащат за греховете на родителите. Не че и на другаде го няма, но при нас е като правило!
цитирай
10. cindy - kroti,
31.07.2009 16:37
не знам дали е типично нашенска.
Защо излиза, че ако нещо е кофти се оказва "типично нашенско". :)
цитирай
11. krotalka - cindy,
31.07.2009 16:47
живяла си в Германия, да си чула за такъв тип преследвания?
Пълни сме с отрицателни черти, това е положението, няма какво да си затваряме очите!
цитирай
12. djgator - cindy
31.07.2009 16:49
Трудно е да се прецени, по-скоро няма пряка връзка.
цитирай
13. cindy - kroti,
31.07.2009 16:52
не съм живяла толкова дълго за да съм запозната с тази част на манталитета им.
Не казвам че не сме, но и другите не са ангели! :)
цитирай
14. sestra - Категорично против съм такива о...
31.07.2009 16:54
Категорично против съм такива обвинения, защото излиза,че си запълвам времето едва ли не с това да търся нечия чужда вина,докато моят живот чака да бъде обсъден от някой друг и веригата няма край.Будна гражданска съвест е доста хлъзгаво понятие, не мислите ли?Има и по-просто:не съдете и няма да бъдете съдени.Това мисля.
цитирай
15. cindy - diji,
31.07.2009 16:58
не би следвало да има, обаче... :)
Примерно става дума за една моя братовчедка, баща й се намеси доста силно в политиката и е достатъчно известен, за да не му казвам името. Разведени са с майка й, затова не казвам че ми е чичо.
Въпреки че не живеят в един апартамент с дъщерята, но и на нея са се обаждали, за да псуват баща й и да го наричат как ли не. И тя съоответно се чуди "Аз пък какво съм виновна?"
Такива ми ти работи.
цитирай
16. cindy - sestro,
31.07.2009 16:59
веригата никога не е имала край... :))))
цитирай
17. krotalka - Убедила съм се,
31.07.2009 17:14
че за някои елементарни индивиди, злобата е движеща сила! Примера е показателен!
цитирай
18. анонимен - темата е прекалено обширна, за да ...
31.07.2009 17:23
темата е прекалено обширна, за да може да се обобщи по този начин. историята помни случаи на неправомерно гонение на децата, но пък има и наследници, които поемат трънливия път на родителите си, дори и ги надминават. в първия случай не бива да има мъст само по родствена линия, във втория обаче е нужно да се търси възмездие - и то не защото си "син на еди кой си", а защото си се "наклепал" като него.
цитирай
19. cindy - kroti,
31.07.2009 17:37
примери, колкото щеш! И тука също! :)))))
цитирай
20. cindy - explorer,
31.07.2009 17:39
да, обширна е темата.
Но нека си го отнесе, защото се е "наклепал" като него, а не само защото му е син! :)
цитирай
21. sestra - Хората, които се занимават с под...
31.07.2009 17:39
Хората,които се занимават с подобни "дейности" са меко казано заблудени за това къде биха могли да търсят проблемите си.
цитирай
22. cindy - sestro,
31.07.2009 17:41
не мисля, че си търсят проблеми. По-скоро дават отдушник на агресията си.
цитирай
23. sestra - Така е.
31.07.2009 18:58
Поздравът ми е в предишния ти постинг :)
цитирай
24. cindy - Добре,
31.07.2009 19:03
но ще го пусна тука, да пооправи малко настроението :))
цитирай
25. malkiatprintz - Страстта за отмъщение често пъти не ...
31.07.2009 19:08
Страстта за отмъщение често пъти не знае граници, Синди, за съжаление... Не би трябвало.
цитирай
26. cindy - malkiatprinz,
31.07.2009 19:14
от друга страна пък има нещо ужасно в идеята да отмъстиш на някого, причинявайки зло на детето му, защото знаеш че така най-силно ще го нараниш.
И в двата случая децата се оказват потърпевши...
цитирай
27. malkiatprintz - Логично, след като немалко роди...
01.08.2009 04:25
Логично, след като немалко родители превръщат децата си в инструмент за манипулация на другия по вренме на проблеми или раздели... какво да очакваме от останалите хора?

От друга страна го има следния момент: синът на един мафиот не е свестен, но разполага с наследените огромни пари на баща си. Те отдавна са изпрани, макар че всички знаят кой е баща му и откъде е това имане. Пораснал, синът влиза в живота и никога няма да ги върне, върти бизнес, става ти началник, живее охолно с твоите пари, докато ти буташ да вържеш с мъка месеца. Редно ли е да му бъдат отнети тези пари и синът да страда независимо, че е свестен, добър и разбран човек, само защото баща му е бил мафиот?
цитирай
28. tili - Точно така -
01.08.2009 12:15
зависи от поведението на наследниците. Вижте бай Тошовите на какво приличат - едната с жестокото излъчване на капо от Освиенцим, другият - животно, което вика да си му върнат България! К....е гадно!!! Неговата България!
цитирай
29. bogolubie - Нашият народ казва: От трън, трендафил излезе!
01.08.2009 13:35
Така че, от лоши родители,отвратен от техния начин на живот,наследникът може да поеме съвсем друг път на развитие. Има и обратни случаи. Разбира се, че децата не са виновни за греховете на родителите си. Дори, когато наследяват техния морал, но са виновни за своите собствени грехове. В повечето случаи обаче, децата наследяват и духовния ген, ако мога така да се изразя, както и физическия. Духовно те също носят товара от грехове на предците си, искат или не. Единственият изход е чрез Божественото опрощение на личните и наследствени грехове и започване на правилен живот, според Божествения морален кодекс - Библията. Така злото се преустановява. Виждаме нашите управници, чиито родители-комунисти ги изучиха в чужбина, че са същите като бащите си, макар, че носят други партийни табелки. Обръщането може да стане единствено чрез Божията благодат!
С поздрав: ЕСТИР !
цитирай
30. анонимен - По-ентеуегентните хора
01.08.2009 13:45
се захващат със самовъзпитание около 15-тата си годишнина :-D

Днес социализъма е още жив

Темата е деликатна и дебела :-D

Весел ден!

\m/
//
цитирай
31. cindy - malkiatprinz,
01.08.2009 14:51
нали има един израз - за първия милион не питай как е спечелен. :)
Дай пример по-добре за "чисти пари", това би било изключение! :)
цитирай
32. cindy - tili,
01.08.2009 14:53
разбира се, че зависи. Изпозват облагите, но пък не може да бъдат обвинени за Татовото управление.
цитирай
33. cindy - bogolubie,
01.08.2009 14:55
тези, за които говориш сигурно са атеисти.
цитирай
34. cindy - zlika,
01.08.2009 14:56
весел и на теб! :)
цитирай
35. drislio - а имат ли заслуги децата за успехите ...
01.08.2009 16:39
а имат ли заслуги децата за успехите на родителите си?

цитирай
36. cindy - Сигурно имат,
03.08.2009 08:52
създават им мотивация за успехи :)
цитирай
37. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
03.08.2009 16:58
Аз смятам, че съм затъпял, защото без калкулатор не обичам да смятам. :Р
цитирай
38. cindy - Щом
03.08.2009 17:10
така смяташ ... :)
цитирай
39. emotion3 - чуй ме мила-за 9 септември е непр...
03.08.2009 23:26
чуй ме мила-за 9 септември е неправилен паралелът-при смяна на която и да е систем със сила се унищожават враговете а по време на царете и до 9 коляно - гадно е но е обяснимо и даже оправдано, колкото и гадно да звучи-но сега в днешно време е неоправдано да съдиме децата по родителите в това съм съгласен с теб...желая ти късмет мила и лека вечер
цитирай
40. cindy - Защо, бе мили,
04.08.2009 09:15
да е неправилен паралелът? Нали сменихме соца с демокрация, значи пак имаме смяна на системата.
Но след като на два пъти ме милосваш, значи си човек с вкус, така че няма да спорим, чудесен ден и на теб! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4116977
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031