Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2009 19:12 - 56% от българите говорят чужд език,
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 6861 Коментари: 22 Гласове:
6

Последна промяна: 25.09.2009 10:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



ако се вярва на статистиката, която прочетох преди малко че:

"44% от българите в зряла възраст не говорят чужд език според огласено изследване на европейската статистическа служба Евростат."

Следователно останалите 56% от българите би следвало да говорят чужд език. Това според мен си е за гордост, ако е така.

Защо се поднася това като отрицателна новина ми е странно. От друга страна е ясно защо - българското черногледство, злоба, мизантропия и критикарство едва ли има аналог, сигурно там ще заемем челните места във всяка една от изброените дисциплини.

Както и оплювката, която прочетох днес за идеята за блогово списание. Да си призная честно не съм върл фен на тази идея, но пък нека хората я осъществят, ако имат ентусиазъм и желание.

За какво трябва да се оплюва? Който иска да се включва, който иска да пАсува. Но пък защо да псува?

Смешни са ни американците понякога с техния детински ентусиазъм за неща, за които ние ЗНАЕМ, че ТОВА НЕМА КАК ДА СТАНЕ! Щото ние всичко знаем! Особено, че няма да стане! А пък понякога то земе да стане, да му се не надяваш!

Тези, които плюят защо не кажат примерно как нещо може по-добре да стане след като проявяват интерес към случващото се? Защото е по-лесно да критикарстваш и после да залорадстваш "Аз казах ли ви, че няма да стане!".

Така че - на тези, които имат желание нещо градивно да правят - не само тук, а и където решат - им желая успех.

Защото се оказва все пак, че процентът на тези които нещо правят (в конкретния случай в България и по отношение на езиците) е по-голям от тези, които не правят. Поне това доказва според мен горната статисктика на Евростат.








Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. drakulla - повече % са.
24.09.2009 19:20
цигански и турски знаят 2-3 милиона. така че...
цитирай
2. krotalka - Въпросът е,
24.09.2009 19:43
какви чужди езици и на какво ниво се знаят. Аз например, не мога да кажа,че знам добре немски. Говоря и чета свободно, но стигне ли се до писане, хич ме няма, допускам много правописни грешки. Виж руския мога да претендирам, че го знам по-добре, но това е така, защото повече време съм го учила и все пак е кирилица и е по-близък до нашия.
А списанието ще излезе! Така говореха и в началото на лятото, когато се появи идеята за стихосбирката, а тя вече отдавна е факт!!!
цитирай
3. анонимен - Муци,
24.09.2009 20:57
де сА затри???
Много сериозно го даваш.....пак ли градим имидж??:)))
цитирай
4. cindy - drakulla,
24.09.2009 21:52
съмнявам се, че са имали предвид точно циганския и турския, най-вече защото са си мaтерни езици за част от народонаселението.
Ясно ми е накъде биеш, но темата на постинга е малко по-различна. Благодаря за включването! :)
цитирай
5. cindy - Кроти,
24.09.2009 22:02
не мисля, че са правили изследване за нивото. Ако погледнем общо казано - даже е по-важна вербалната комуникация. По-трудно е да проговориш един език, отколкото да пишеш и да му знаеш граматиката. Казвам го от собствен опит.
Езикът е средство за общуване. Разбира се, че е най-добре да си го овладял откъм всичките му нюанси - писмено и говоримо. Но ако нямаш "тупе" да го говориш, а само да си четеш - по-кофти, отколкото да си говориш свободно с хората и да не ти пука, че може и да не е съвсем граматически правилно.
В Германия чудесно си се разбирах с немците, въпреки че по акцента веднага ме хващаха, че не съм "местна". Другият майтап беше, че постоянно ме спираха хора по улиците и на гарата да ме питат как да стигнат до еди-къде си. Явно добре съм се вписала в обстановката. :)
Като им отговарях услужливо, отваряйки разни карти, им ставаше ясно, че съм чужденка. Гледаха ме ошашавено, после ми благодаряха, надявам се да са се възползвали от напътствията ми. :)
Както казах, всичко си беше проверено съгласно картите! :))))

За списанието - нека излезе, не е необходимо да се плюе нещо, още преди да се е появило.

цитирай
6. cindy - vihre,
24.09.2009 22:08
ами немаше ме! Ходих по чужбинско да си упражнявам чуждите езици и да поразгледам туй-онуй! :))
Това го написах, заради онази статия, дето съм цитирала в начaлото. Лъха негативизъм още от заглавието : "44% от българите в зряла възраст НЕ ГОВОРЯТ чужд език"
Та си викам да им направим евалла на другите 56%, дето са се тормозили да ги учат! :)
А иначе - май е назрял моментът да си спретнем купонче като в доброто старо време! Ама много ангажмани, но ще му дойде времето! :)))))))

цитирай
7. bilingual - :)
24.09.2009 22:08
Здравей!

Интересна тема си поднесла, синди :)

но първо, Евростат са тези, които са поднесли информацията по този начин. Аз лично не съм фен на подобни статистики, но както и да е.

второ, смятам, че много българи осъзнават, че като идваш от страна като нашата, за да оцелееш и да постигнеш нещо в този глобализиран свят трябва да говориш поне английски (като минимум)

и трето, може би това е културна особеност, но примерно един американец с гордост може да заяви, че говори испански, а в действителност това, което може да каже е само "Ола" и "Кому естас?" :))) смятам, че българите по-серизно се отнасят към това доколко наистина говорят език или просто знаят някоя друга фраза :)))

Поздрав!
цитирай
8. cindy - billingual,
24.09.2009 22:25
много се радвам, че се включваш, дори и само заради ника! :)) Шегувам се! :)

Мисля, че българите много серозно се отнасят към темата за езиците, когато става дума за децата им! Но не и за самите тях! :)
Въпреки че около мен хората, където работя знаят повечето английски, някои и на много добро ниво. Но имам чувството, че ако не са го учили по езикови гимназии като тийнове, после едва ли биха се захванали да учат езици сериозно, което е голяма грешка. Наистина езиците най-лесно се възприемат в детска възраст, но и най-лесно се забравят, ако не се продължава напред постоянно.

Другото, което е - хората обикновено ПРАВЯТ неща, които им ТРЯБВАТ или в скоро време ще са им необходими, а не ги правят за удоволствие. Лично аз учих английски по собствено желание, защото като се върнах преди години от чужбина, установих, че доста кофти се чувства човек без английски в странство, а френския можеш май само във Франция и бившите колонии да го пробуташ.
Докато с английски можеш, ако не по цял свят, но поне в по-голямата част чудесно да се разбереш.
После се оказа, че този английски дето го учих за кеф ми "вади хляба" още много време, защото работя за чуждестранни фирми, където е "а must" поне за моята работа.
Опитвам се да кажа следното - правете това, което ви е кеф, няма начин после да не ви свърши работа!:)

Поздрави! :)
цитирай
9. krotalka - Cindy,
24.09.2009 23:14
в жив разговор е лесно, но когато се наложи да говориш по телефон на чужд език и отсрещната страна те разбере, чак тогава може да се каже, че говориш съответния чужд език. Поне за мен беше така. От цялото семейство, само аз не знаех бъкел немски, останалите си го говореха от малки. Отказваха в къщи да се говори на немскии се наложи да си го уча сама, като минах само с един курс във фолкшулето...Схватлива съм си!
цитирай
10. cindy - Kroti,
24.09.2009 23:25
с всичко се свиква! :)
Въпрос на практика и тренинг!
Отначало и на мен ми беше терсене като ми кажат немците "Обадете се по телефона". Предпочитах мейл да пусна, вместо да се напрягам да им разбера дърдоренето. Но после свикнах.
Както и с английския преди това, всичко си е въпрос на време и добро желание. И много-много да не му пука на човек. Ами и насреща има хора, дето правят грешки. Та кво от туй! :)))))
цитирай
11. malkiatprintz - Определено е много по-лесно да се ...
25.09.2009 00:05
Определено е много по-лесно да се плюе, отколкото да се свърши нещо, Синди. Лошото е, че негативният начин на поднасяне на новините си е целенасочено утвърдена политика. Няма да е "Един от петимата спечелиха състезанието", а все ще е "Четирима от петима бяха размазани" (или друга подобна дума)... жалко...
цитирай
12. cindy - malkiatprinz,
25.09.2009 00:11
така си е за жалост! Старо, изпитано, вестникарско правило - "Лошата новина продава тиража!"
Кой ще ти чете, ако някой много е преуспял и щастлив! Виж, ако се е издънил, хванали са го с проститутка или жена му кръшка си е друга работа! :))
Отплеснахме се в друга посока, която обаче идва да покаже защо толкова много се ценят писанията за несподелена любов! Ми то си е пикантерия да гледаш някой как се тръшка и стене, а примери колкото щеш! :))))
цитирай
13. kass - cindy
25.09.2009 09:05
чудесно си го написала cindy, поздравления...
цитирай
14. cindy - здравей, kass,
25.09.2009 09:16
май и теб отдавна не съм те виждала :)
Не знам доколко е чудесно, но пък е напълно спонтанно. Като видях онази статистика, това ми мина през акъла и го написах на прима виста. :)
Лек ден! :))
цитирай
15. benra - негативизма
25.09.2009 10:11
си ни е национална черта-абсолятно права си. Мисля, че ако сме съпоставени с други европийци би се оказало,че доста по-голам процент българи говорят чужди езици, отколкото други европейски нации.
А относно езика и аз съм на мнение,че основната е вербалната комуникация.
Поздрави за темата!
цитирай
16. cindy - benra,
25.09.2009 10:25
мисля, че негативизмът и подценяването много ни пречат. Това е все едно да караш кола като си дръпнал ръчната спирачка.
За езиците - наистина проговарянето е по-трудно. При децата не е така, могат да се научат да говорят чужд език, дори и преди да знаят да пишат.
Нивото на изучване на езици в училище е много ниско обаче. Дори и самите учители не си дават хич зор, защото основно парите си ги докарват с частни уроци. Темата е дълга и широка... :)
цитирай
17. benra - права си-
25.09.2009 11:15
темата е дълга и широка.А за нивото на преподаване в училищата-като цяло-пък направо е необятна.
Най-доброто научаване на даден език е в самата среда
цитирай
18. cindy - benra,
25.09.2009 11:23
по принцип е така, ама ако чакаш да попаднеш в средатаааа..... :)
Като бях в Германия и ме питаха - "От кога сте тук?" Като отговарям "От един месец" и те се удивляват "О, за един месец много добре сте научили немски!" Какъв месец, две години преди това съм го учила!!!!! Тогава вече им ставаше ясно. :)

По този повод се сещам и за проф. Александър Балабанов, който е следвал в Германия и някъде пишеше за негови състуденти, които не залягали много над граматиката и очаквали да "попият" езика в средата. Та за тях казваше, че говорили и на мухите на "Вие", демек "Sie".
Език се учи с учене, това е положението, нищо по-добро не е измислено! :)))))
цитирай
19. baletlnetpepas - да бе знаят
25.09.2009 13:51
!
цитирай
20. cindy - !
25.09.2009 14:09
Докажи обратното
цитирай
21. baletlnetpepas - ами
25.09.2009 14:16
опитвайки се да се правя на чужденец, молех да ми посочат пътя и беше много трудно
цитирай
22. cindy - Това къде?
25.09.2009 14:44
Във Филиповци или в Австралия?
Предполагам, че като космополит се чувстваш навсякъде у дома си.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4117779
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031