Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2009 12:20 - Танцуването работа за всеки ли е?
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 7087 Коментари: 40 Гласове:
8

Последна промяна: 27.10.2009 16:22


 

 

Това естествено е реторичен въпрос.

Още повече, че съм ценител на всички видове танци, изпълнени както трябва – даже кючеците и гюбеците си искат майсторлък и не са работа за всеки. Гледала съм и запис на Майа Плисецкая по телевизията, тогава е била към 70 годишна, танцуваше божествено, но не направи „бис”, въпреки че излезе на сцената заради рълоплясканията 14-15 пъти. Но това е хипер-класа, не се среща на всеки ъгъл.

 

Бях и на юбилейния концерт на „Тодес” в НДК миналият месец. Гледала съм ги и при предното им идване в България, сега се бяха постарали повече, определено ми хареса. Редово гледам всякакви балетни постановки – класичесни, модерни, „ултра”модерни даже. Гледах и един спектакъл „Erection”по време на София Dаnce week, което в общ смисъл значи “изправяне”, а не „ерекция”. Явно го бяха превели така, за да напълнят залата, която обаче въпреки „ерeкцията” си остана с почти празен партер. Мисля, че цените на билетите бяха виновни, иначе французите Пиер Ригал и Орелиан Бори бяха поставили един наистина интересен спектакъл.

 

Думата ми е, че имам определен вкус към танците и затова тези шоута, дето се вихрят по нашенските ТВ-та са ми много смешни. Много рядко гледам телевизия, но както се поболях през уикеда без да искам се нацелих на Денсинг старс, точно за да видя танцувалните напъни на Графа и Крум Савов, които напълно заслужено отидоха на елиминации. Още по-смешни ми бяха хвалбите на Памбос, Мария Гигова и Илиана Раева за напредъка им ?!?!? Ами това, което аз гледах, ако е било напредък, що е туй „назадък” или в началото трябва да са били кръшни като дърветата на Борисовата.

Както и да е – Крумчо въпреки „напредъка” биде натирен, а Графа не че беше по-дОбър, ама по-млад и симпатичен, затова го оставиха засега... Следващите им танцовки в неделята не съм ги гледала, че байгън можеше да ми стане.

 

Забравих този епизод и нямах намерение постинг да му посвещавам, обаче вчера попадам на Нова при Опосумите Иван и Андрей. Защо им викат точно „опосуми” не знам, но гот звучи. Та това, което видях там, може да се характеризира с две думи -  „пълна трагедия”. Всъщност хванах края и гледах ‘Пиратското пасо добле”, но после дадоха преглед на квартетите, подлежащи на елиминация, така че имам идея за общото ниво. Онези първите четири дето са спасили кожата може и неземно добри да са, но защо ли пък хич не ми се вярва.... ? Заприлича ми на читалищна самодейност от доста нисък порядък. Не знам защо е и тази новост на квартети да ги съчетаят, защото за пръв път ги гледам. Но това прави задачата им още по-трудна – и синхрон да постигат. И бегъл спомен от синхрон не видях.

Както и да е – за какво е тоя юруш да се карат лаици да танцуват и то паралелно по две телевизии? Ясно е, че е за мангизи, ама ние ли сме толкоз танцувална нация та само танцови шоута по телевизиите? Пък и ако това е борба за надмощие между продуцентски къщи тяхна си работа. След като съм гледала по едно предаване, ще се въздържа от категорично мнение. Но определено от всяко дърво, танцьор/ка не става!

 

Гледала съм едно наистина качествено предаване за танци „Мислят си, че могат да танцуват”, което беше великолепно шоу и хората не само си мислеха, но и чудесно танцуваха. Докато тук – някой си мисли, че може да направи шоу за танци.... „Да, ама не!” – казва бай Петко Бочаров в такива случаи! :))




 




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kapricia - :о)))
27.10.2009 12:27
Това за "опосумите" тръгна покрай двата опосума от "Ледена епоха 2". Май Слави Трифонов го измисли, защото не си пада по Иван и Андрей като че ли. (То пък кой ли си пада, ама нейсе.)
А иначе за танцуващите звезди... мисля си, то и аз не мога две стъпки да направя, ама си го знам и затова не се развявам по дансинга. Очевидно обаче някои хора това не го могат. Обаче поне ме радва ентусиазма им. :о))) И си умирам от смях като почнат да се цупят и да си дърпат за косите кой кого порязал в оценките и кой кого надценил, щото еди-кой-си му бил любимец или спял с някого си там. Сапунка наживо, ама българска най-после.
цитирай
2. krotalka - Не се кОси Синди!
27.10.2009 12:27
И по немската телевизия върви едно такова шоу, явно копират. Както се казва - "Видяла жабата, че подковават вола и тя вдигнала крак"
цитирай
3. injir - , , Опосуми, , - Така Глория нарече ...
27.10.2009 12:32
,,Опосуми,,- Така Глория нарече двамата телевизионни любимци заради постоянното носене на пуловери и тениски обезателно в райе.
цитирай
4. eloiz - Превключвай каналите
27.10.2009 12:33
това му е майката. Нищо друго. Вместо да налеят пари в школите по танци, в които се учат да танцуват децата на обикновените хора, за да не са на улицата и да не им идва да се избиват взаимно, те правят долнокачествени танцувални шоута... Защото тия господа и госпожи там наистина нямат толкова голяма нужда от танци, но децата ни имат.
цитирай
5. anubhis - eloiz,
27.10.2009 12:43
школите ни по танци са много добри и от там излизат страхотни танцьори...Нима очакваш някой да дойде и да покани детето ти в школа по танци?!Всичко е въпрос на желание и на талант,разбира се...
cindy,"Мислят си,че могат да танцуват" и "Вип денс",респективно "Денсинг старс",нямат еднаква концепция,така че не ги сравнявай.
във "Вип денс" звездите вече доста напреднаха с танците и ако беше гледала,щеше да го знаеш...Много са ми интересни коментаторите от сорта"Не го гледах,обаче не ми хареса":)))))))))
цитирай
6. cindy - anubis,
27.10.2009 12:52
ами гледах го и затова не ми хареса! :))
Явно си им фенка и ги следиш редовно, затова нещо си се засегнала.
Каква е концепцията на тези две шоута, за които споменах, защото аз концепция не видях. Това да се учат да танцуват хора, дето не си го могат е вярно шоу си някакво, но пък е доста на ниско ниво.
Но вкусове всякакви...

Пък и сама споменаваш, че при танците "Всичко е въпрос на желание и на талант,разбира се.."
Не знам къде си го видяла таланта в тези случаи, а желанието е да прилапат мангизи, разбира се :)
цитирай
7. cindy - eloiz,
27.10.2009 12:55
според мен също са на твърде ниско ниво, не бих казала чак "долнопробни".
Наистина би било добре да има занимания по танци за децата в училище примерно, но на кой му дреме за това ?
цитирай
8. cindy - injir,
27.10.2009 12:57
ако е на Глория този лаф - бравос! Не подозирах, че знае за опосуми :))))
цитирай
9. cindy - Кроти,
27.10.2009 13:01
ясно е, че е изкопирано - хич не съм си и въобразявала, че някоя нашенска глава го е измислила.
Но пък много семпличко ми се видя. А народът троши палци и мангизи да пуска есемеси. То и измишльотината със събиране на "лепта" с есемеси пак е изкопирана.
Абе на който му харесва да си го гледа, но пък и аз мога да си кажа какво мисля по въпроса. :)
цитирай
10. cindy - kapricia,
27.10.2009 13:04
може пък и това да е целта - да се прави сапунка, прикрита под танцувално шоу. :) Защото откъм танци нещо не им се получава баш на лаиците, виж другите си ги бива.
И аз съм по-склонна да мисля, че сигурно Слави го е измислил, въпреки че някой рече, че била Глория. :)
цитирай
11. anubhis - cindy ,
27.10.2009 13:21
фенка не съм,щото е твърде силна дума,но ги гледам,да,сега по-често от преди,защото плявата отпадна и останаха само добре танцуващите...Обичам танците,самата аз съм танцувала,не професионално,разбира се,но това не ми пречеше да влагам страст и сърце в танците...и не крия,че ми липсват:))А това за желанието и таланта беше по повод децата и школите по танци - там вече не става дума само за шоу...:))
а за гледането - ако си хванала края на някой танц и след това прегледа - съмнявам се ,че си добила каквато й да е представа,щото за 4 секунди от танц две минути и нещо надали си успяла да видиш къде им липсва синхрона,да не говорим за линии и подръжки:))))))))))))
а децата ни - първо да се научат да говорят и пишат правилно в училище - за танците си има школи и извънкласни занимания :))))
цитирай
12. krotalka - Хляб и зрелища!
27.10.2009 13:25
С хляба явно много не успяват, но виж зрелища за народа осигуряват!
Който е балама да си харчи парите за СМС-и да го прави.Тя простотията не ходи по гората.
цитирай
13. kapricia - :о)))
27.10.2009 13:26
cindy написа:
И аз съм по-склонна да мисля, че сигурно Слави го е измислил, въпреки че някой рече, че била Глория. :)

Всъщност и аз не съм сигурна. Може пък Глория да е била, но не знам защо бях убедена, че е Слави. Някак си точно в негов стил звучи, пък и в последствие със сигурност много пъти съм го чувала да употребява това определение.
цитирай
14. cindy - anubis,
27.10.2009 13:34
защо се палиш толкова, хайде по-спокойно ... :)
Чети по-внимателно като толкова ти се критикува. Хванах края на предаването, Пиратското еди-що си го изгледах цялото. Нешка беше права, че си беше театро, защото и аз много танци не видях там. А пък за останалите, които видях на прегледа - напълно са ми достатъчни и няколкото секунди, не съм засичала, но щом казваш, че са 4 - ОК, не споря.
Ти като отпиеш една напитка, кога разбираш, че ти харесва - от първата глътка или трябва да изпиеш един литър? Сравнението сега ми хрумна, но е горе-долу нещо такова. Щом в тези произволни секунди не ги бива, едва ще видя за целия танц фамозен синхрон, че и линии и поддръжки даже...!!!!

Ами за танците като извънкласни занимания става дума разбира се, да не би да ги има случайно?
Колко детски школи има в София? Има една в Двореца на децата, може и други да има - колко са?

Съгласна съм с eloiz трябва да има повече достъпни школи за децата по танци, а не цяла България със затаен дъх да гледа напредъка на хора, които не са посещавали такива, когато им е било времето! :))
цитирай
15. cindy - Кроти,
27.10.2009 13:36
абе като е зрелище - поне да е на ниво.
А не жалките напъни на хора, които са скарани с понятия като "ритъм". Те не са виновни, но кой ги кара пред цяла България да го показват ? :))
цитирай
16. cindy - kapricia,
27.10.2009 13:38
по-скоро е в негов стил. Предполага чувство за хумор и известно понятие от зоология, които не ми се връзват с Глория :)
цитирай
17. anubhis - cindy ,
27.10.2009 14:25
изобщо даже не се паля,напротив,съвсем спокойно си пиша:))))не съм запозната с това колко школи има в София,но в нашият малък провинциален град има и школа по танци,и по пиано,и по пеене,и се водят от професионалисти...Ако родителите имат желание и се поинтересуват за съответната школа...сещаш се;) А за танците в шоуто - едва ли са на самодейно ниво,защото пак се правят от професионалисти ;))
цитирай
18. cindy - Изпълението е на самодейно ниво,
27.10.2009 14:37
няма заначение че хореографията е от професионалисти :)
Разликата между вашия малък град и София по този въпрос е, че примерно ако си водиш детето в Двореца на децата на танци, трябва да го заведеш, да го чакаш там и после да си го вземеш - това прави към 2-3 часа примък и отмък.
Трябва човек да е много запален, за да кибичи по 2 часа седмично 2 или 3 пъти там. Защото школите са на малко места в София. Таксите не им ги знам, но предполагам че не са евтини.
Та не е само до желанието на родителите, чак самопожертвувателност се иска в случая.
Хората го правят все пак, но според мен такива детски школи са малко в София, може и по-запознати да има тук по въпроса и да кажат какво е положението.
цитирай
19. anubhis - cindy ,
27.10.2009 15:03
не са една и две жертвите,които човек прави за децата си - така е от самото им раждане:))))
п.п. ако за времето,прекарано всеки ден в нета всеки родител вземе да щракне в Гугъла да потърси....е,на мен ми излязоха над 40 резултата само в София;)нооо,както казах,въпрос е на желание:)))))))))
цитирай
20. cindy - Не знам как ги преброи тези 40 школи в София
27.10.2009 16:11
или пък ги разграничи модерните от народните, тези за възрастни и за деца, защото реших проба да направя и излезе пълен карашик! :))) Въпреки че търсих "детски танцови школи в София" ми излезе все живо едва ли не! :))))

Както и да е - според мен е по-добре онези дето сега "напредват" по танцувалните шоута по ТВ-тата да са се били включили навремето в такива школи. Явно родителите им не са били достатъчно "самопожертвувателни", както стана дума по-горе и затова сега сме свидетели на жалките им напъни! :)))))
цитирай
21. anubhis - дааааа,
27.10.2009 16:23
вярна е приказката "Никога не е късно да станеш за резил":))))))))))))
кое те притеснява - че са много или че са смесени?:)))))))))или че можеш да избираш между народни и латино танци?:)))))))ей,угода нямате,значи!:))))))))
цитирай
22. cindy - anubis,
27.10.2009 16:30
защо изопачаваш думите ми? :)
Какво да ме притеснява - питам само как ги преброи че са над 40 детските школи?
За резила си права - тези хора наистина си стават за резил по ТВ-то! :Р
:))))))
цитирай
23. utopichno - не че не си права, но :)
27.10.2009 16:37
това е шоу, няма нищо общо с изкуството на танца, както всички се убедихме. вината и в 2те предавания пада върху водещите и журито - в единия случай се престарават, а в другия - е супер постно, чак да се зарадваш на тромавите движения на Графа...
цитирай
24. cindy - utopichno,
27.10.2009 16:55
нали това казвам - няма общо с изкуството на танца за съжаление. :)
Ами нека си е шоу, но да има някакво ниво. С това и започнах - това не е работа за всеки. Примерно дали всеки би се пробвал да пее, дори и да не го бива?
Малко се съмнявам. Но ето идея за шоу -"Сингинг старс"! Сигурно ще е много по-голям майтап от Денсинг старс" :)))))) Въпреки че всички са учили пеене в училище!
цитирай
25. benra - синди,
27.10.2009 17:31
привет!
Аз лично приветствам предавания като тези-танцувалните, като Мюзик Айдъл, като всяко, което може да ин накара да се усмихнем, но не горчиво.
И понеже говорим конкретно за танците.Танците са красота, танците са усмивка и страст. Ти се питаш защо са взели точно тези хора-ами такъв формат-уж звезди танцуват.Няма лошо...няма лошо в танцуването, в старанието да се постигне нещо красиво. Няма лесен път, но когато се стараеш нещата се получават.
За танцовите школи-има и то достатъчно. аз лично мога да ти изброя на прима виста поне 10 от различни стилове .
Едно такова предаване може да запали някого към танците-било то дете, било то възрастен. Защото показва, че е възможно, че носи настроение, заряд, удоволствие. За мен тези предавания носят позитивни послания...с малки изключения.
цитирай
26. krotalka - Синди,
27.10.2009 17:46
хвърлих поглед на немския аналог. Един от техните артисти, изтанцува финалния танц от "Флаш данс", свалям му шапка! Такова шоу не се вижда често, наистина може да танцува момчето. Стана любимец на публиката.
цитирай
27. cindy - benra,
27.10.2009 17:59
а дано на другите да им носи радост и позитивизъм. На мен лично тромавите им опити в танците са ми смешни и на места даже жалки.
Както и да е - аз ще си гледам хора, които вече са се научили да танцуват и им иде отвътре, а не такива които тепърва се учат, за да припечелят някой лев за тези им усилия и да поизлъскат стара слава. :)
Говорихме за детски школи, там едва ли има толкова много стилове - най много 2 да са. :)
Всеки си има мнение и твоят ентусиазъм е направо заразителен! :)
Още ли не си се записала при Памбос? :))
цитирай
28. cindy - Кроти,
27.10.2009 18:00
ами и аз това искам - да гледам хора, които МОГАТ да танцуват. Толкова ли е много...????? :)
цитирай
29. cindy - На баба ти фърчилото! :)))
27.10.2009 18:19
Пробваш да ми го върнеш, но не ти се отдава.
(By the way - знам, че се пише хвърчило, не се старай да ме поправяш :)

РЕторика и рИторика са дублетни форми, следователно и двете са правилни.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0

Което обаче не важи за Марион Котияр, което се пише на френски Marion Cotillard, но не се произнася така. Всеки, който има понятие от френски, ще ти го каже. Ти явно нямаш и не виждам защо толкова навътре го прие, за да дойдеш да се заяждаш за рЕториката. :))

цитирай
30. krotalka - Момичета, карайте по-кротко!
27.10.2009 19:10
Не се карайте за дреболии!
цитирай
31. cindy - Kroti,
27.10.2009 19:21
не се караме :)
цитирай
32. eloiz - Анубис,
27.10.2009 21:22
школите по танци в малките градове - тоест мястото, където живеят повече от половината българи са много дефицитно нещо. Синди е права, че трябва да се направи нещо пак по училищна линия, но за това няма нито воля от страна на родителите, нито достатъчно ресурси. Говорим си за малките градове и за малките училища, Анубис
цитирай
33. basst - Танцът е изкуство, той е страст, ...
27.10.2009 21:23
Танцът е изкуство, той е страст, желание....Чрез него ти можеш да изразиш чувствата си...За мен, дори и визуално, трябва да носи наслада на сетивата...
Зависи от формата, който се предлага и какво послание носи на околните... Ако ще правим реклама на известни личности, които до някъде, къде блестят, къде са изгубили своята светлина.... за мен е опорочаване на танца като такъв....
Само като си припомня Гибона (Божидар Искренов) какво дърво беше...направо ми се плаче... За него, и голяма част от участниците важи правилото "От всяко дърво свирка не става!!!"
Но за това пък Краси Радков внася толкова емоция и живот в своите танци.... които са далеч от самия танц, но аз се забавлявам искрено като го гледам! (може би, защото аз го харесвам много като актьор) :))
цитирай
34. cindy - basst,
27.10.2009 22:27
щом толкова го хвалиш специално ще погледам Краси Радков! :)
Между другото ми е любимец още преди да се появи при Слави. Гледах го в "Смехотерапия" и беше много готин! :)
После Слави го покани, за да му вдига рейтинга на шоуто. Краси си е роден актьор и нищо чудно да се справя отлично макар и не по танцувалния "канон"! :)
Но нищо подобно при другите не видях за съжаление.
цитирай
35. malkiatprintz - Отдавна съм казал, че загасеният ...
28.10.2009 05:17
Отдавна съм казал, че загасеният телевизор е най-добрият телевизор :)
цитирай
36. anubhis - eloiz,
28.10.2009 10:36
ами аз съм точно от такъв малък град и тук школите изобщо не са малко...Да не говорим за извънкласните занимания...Разбира се,винаги може повече:))))
цитирай
37. cindy - malkiatprinz,
28.10.2009 10:51
или както казва Гручо Маркс - "Телевизорът е много образователен! Когато някой пусне телевизор, отивам в другата стая да чета книга."
:))
цитирай
38. basst - Краси Радков говори предимно. . . аз ...
28.10.2009 13:01
Краси Радков говори предимно...аз съм поставила бойна задача на мойте хлапетии - като стигнат до него- да сигнализират...аз не го гледам как танцува, щото.... а му гледам физиономиите и после слушам коментарите му...то не могат да отърват микрофона от него.... последния път, кога го гледах му го бяха взели изобщо, за да може журито да се изкаже...хи хи хи :))))
цитирай
39. cindy - E поне прави шоу човекът,
28.10.2009 13:43
като другото не се получава, барем лаф да става ... :)))))
цитирай
40. luben - Има
29.10.2009 12:03
една нар. приказка "От всяко дърво свирка не става". Мога да те уверя, че не от всекиго става добър танцьор/танцьорка. Иначе като за шоуто и за "коректност" - всеки говори как еди кой си е направил прогрес и е по-добър. Танцьорите (професионалните) чудесно виждат кой колко може и не може, но не може да кажеш истината на голямата аудитория. Пък и почват сръдни тип Милен Цветков, Сашка и т.н. Да не говорим, че до голяма степен танците са фон на шоуто. И за мен е много по-приятен фон, отколкото некви биг бръдъри или други предавания (отвори кутия, познай кубче), където нивото на предмета на забавление е адски елементарно или просто махленско (кой с кого спал, кого напсувал и т.н.). От тази гл. т. танците са много по-приятни за гледане, а и понякога се гледа някое хубаво изпълнение на профитата.

Та - от всяко дърво - свирка не става. Важи не само за танците, между другото :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4117108
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031