Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2010 10:52 - За доматения сок, сугестологията и пр…..
Автор: cindy Категория: Други   
Прочетен: 4831 Коментари: 9 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

 

 

„Ами то това клипче значи е много ценно, то не е просто клипче, то си е било мъка изстрадана направо... почти като доматения сок на бабини примерно. Имах го за даденост, вземах си от майкини по някое шише и му се кефех и си мислех колко са точни бабини, че правят тоя чист доматен сок... и миналото лято видях как го правят... направо само като пристигнах и видях с какво и как го правят разбрах, че това не е просто доматен сок...”

 

Говорим си с един съблогър за едно мое клипче, което сътворих с пот на челото поради технически причини. Това е неговата реакция, позволявам си да го цитирам, защото по-добре просто не може да се каже. Пък и по никакъв начин не му нарушавам конфиденциалността.

 

Да, това сигурно не е просто доматен сок – това е слънцето, което е огрявало тези домати докато са станали зрели и вкусни, това е водата, с която са поливани или по-точно грижата на стопаните и накрая но не и на последно място желанието на бабата да зарадва челядта с нещо вкусно и витаминозно. Сто на сто е по-различен от този по магазините. Не съм пила досега домашно приготвен доматен сок, но след тези му думи си представям какво ще да е.

 

А както общо има това със сугестологията сега ще ви кажа. За системата на Лозанов съм чувала много отдавана. Даже и съм се обучавала по нещо а ла Лозанов в школата на Христина Луджева след демокрацията. Не мога да твърдя, че там е прилагана системата в чист вид – имаше ги тези компоненти като „смяна на социалния мундир”, което ще рече че си измисляте име, професия и пр., за да се отърсите от ежедневните наслагвания. Ако някой се чуди защо никът ми тук е "cindy” – това си ми е името точно от тази школа. Там отидох последно ниво английски, за да си усъвършенствам речевите умения, тоест да се поразприказвам. Така че не мога да знам дали по неговата система се научават по 1000 думи на ден или не. Но пък ние имахме домашни всяка вечер и прилежно си ги пишехме, значи пак си е имало зор в цялата работа.

 

С това искам да кажа, че няма нищо такова дето да пада от небето като да "спиш"  и език да учиш, като и да лежиш на дивана и да «тренираш» посредством джаджа дето предизвиквала съкращение на мускулите и така се отслабвало, пък и мускули се правили!!!!!  Пълни глупости са това. Там където няма волево усилие и ЖЕЛАНИЕ всичко си е бош лаф работа.

 

Ако някой тръгне да критикува това, което съм написала – нека ми каже кога е изучавал чужд език по системата на Лозанов и какво ниво е досигнал. Не оспорвам, че това е методика призната по света, нека – нищо против нямам. Но искам да я дискутирам само с хора, които са се обучавали по нея, а не само дочули нещо от някъде си.

 

Та това е ценното на доматения сок на бабата – направен е с любов и желание, които са повече от усилията, които е положила, за да го направи. Е това е положението и за мнго други неща! :)

 

 




Тагове:   сок,


Гласувай:
7



1. krotalka - Синди,
07.01.2010 13:52
заповядай при нас във фейса.
цитирай
2. cindy - Кроти,
07.01.2010 14:03
ами има ме във Фейса, но оттук не мога да влизам. Какво интересно правите там сега? :)
цитирай
3. krotalka - Я ми прошепни как да те намеря
07.01.2010 14:16
Там си имаме собствена страница,ще те поканя в нея.
цитирай
4. cindy - Ей, сега
07.01.2010 15:46
:)
цитирай
5. pilcho - E,
12.01.2010 23:12
Малко късно се включвам май, ама навремето учех английски и староанглийски по тази система. Съвременния английски си го научих отлично, но староанглийския го забравих след има-няма 3-4 години, защото кой ти ще седне да чете Шекспир в оригинал на десетина години.
Още си спомням курса - беше много весело. Всеки трябваше да си измисли фалшиво име и професия - аз бях Joy Young - детектив. Имахме един Michael Jackson - president of USA (?!?!?!) - не минаваше ден, без да се разреве за мама.
цитирай
6. cindy - pilcho,
13.01.2010 10:39
кога е това "навремето" и къде си учила по тази система? Интересно ми е :)

Вярно, че е весело и в кафето си приказвате на никове. Аз бях журналистка и имах къща с два басейна! :)
цитирай
7. pilcho - cindy,
14.01.2010 10:09
Преди 20 години, в София, в центъра по сугестология - не помня адреса, но като че ли не беше далече от центъра - беше 3-4етажна сграда с двор, в който играехме.
Ама ние в кафе не сме ходили, защото бяхме твърде малки. Даже си носехме закуски от вкъщи. Иначе години по-късно още си говорехме на никове :)
цитирай
8. cindy - pilcho,
14.01.2010 11:38
това трябва да е било на ул. Будапеща някъде. Да не е било преди повече от 20 години?
Щом си доволна - ОК :)
цитирай
9. pilcho - ...
14.01.2010 12:35
Преди повече от 20 години съм била на под 9, а се съмнявам нашите да са ме пратили на 7 години, примерно, да уча староанглийски.
Но горе-долу преди 20 години беше, а аз самата бях някъде между 7 и 11 годишна, ама по-скоро на 9 ;)
Да, май верно на Будапеща беше.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4128424
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930