Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2010 19:29 - Ура! Най-сетне позитивна новина!
Автор: cindy Категория: Новини   
Прочетен: 10289 Коментари: 25 Гласове:
52


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Писна ми да ме заливат постоянно негативни новини.

Затова толкова ме развълнува този репортаж за силата на човешкия дух и взаимопомощ.

33 - мата чилийските миньори, които дотук са престояли 66 денонощия затрупани в мина близо до Сан Хосе, ще започнат да бъдат изваждани от вторник.

Даже не ми се мисли как са се чувствали там през това време. Изпитвам ужас от тесни, затворени пространства.

Слава богу, че се вижда края на мъките им. Видях по телевизията как се прегръщат хора по улиците, как се радват, много се трогнах.

Преди да установят, че са живи и да започват да им подават 17 дена след затрупването храна и вода, били разполагали с по 3 капки вода на ден на човек! Направо ми настръхна косата при тези думи.

Както призна и изпълнителният директор на Челопеч, който ги разбира тези работи, тяхното оцеляване си е цяло чудо.

Дай Боже повече чудеса да се случват! :)







Тагове:   новина,   най-сетне,


Гласувай:
54



1. semtomovi - Това е геройство!
09.10.2010 19:33
Невероятно е!
цитирай
2. cindy - Да, така е :)
09.10.2010 19:43
И за тези вътре, както и за онези отвън. Първоначалните прогнози са били, че ще могат да ги извадят чак през декември. А те са съкратили срока наполовина!
Наистина невероятно за радост! :)
цитирай
3. karambol5 - Живи са. Психическите проблеми ще ...
09.10.2010 19:53
Живи са . Психическите проблеми ще дойдат после . Но ...все пак добрата новина е ,че може и това да ги отмине ;))))))))))))))
Имат хората повод за радост :)
цитирай
4. cindy - Може и да дойдат, може и не, кой знае ...
09.10.2010 20:00
Свежарки ми се видяха на репортажа - млади, здрави мъже, пък и новината че ще ги вадят ги е окрилила явно.
Освен това латино американците са друга ракия, дай им песни, танци и футбол, а и мацки :)
Дано бързо се съвземат, че доста им се е струпало и в буквалния, и в преносния смисъл :)
цитирай
5. bigbrother2 - Браво на държавата! В друг край на ...
09.10.2010 20:29
Браво на държавата! В друг край на света да са ги отписали отдавна
цитирай
6. cindy - bigbrother,
09.10.2010 20:41
доколкото видях, нямало е как да ти отпишат под натиска на общественото мнение.
Роднините им са издигнали палатков лагер до мината, а може и самото правителство да е свястно, знам ли...
Но хората дружно се пребориха с това, браво! :)
цитирай
7. injir - Дай Боже!
09.10.2010 21:48
Дай Боже!
цитирай
8. mileidi46 - :)))
09.10.2010 22:03
Naistina mnogo radostna novina...Stavat 4udesa,kogato volqta za jivot e silna..
mnogo me zaradva s tazi novina...Blagodarq!!
цитирай
9. tili - и аз го гледах,
09.10.2010 22:09
даже запалих свещичка! Слава Богу!
цитирай
10. cindy - injir,
09.10.2010 23:06
дано! :)
цитирай
11. cindy - mileidi,
09.10.2010 23:06
аз също много се зарадвах, прекрасно е хората да се подкрепят!:)
цитирай
12. cindy - tili,
09.10.2010 23:08
не съм палила свещичка, но силно се надявам всичко да е наред с тези хора при спасителните акции и после.
Сигурно е било страхотен шок, но явно са силни духом. :)
цитирай
13. hristo27 - Дано всичко свърши благополучно!
10.10.2010 10:01
Дано всичко свърши благополучно!
цитирай
14. cindy - Би трябвало!
10.10.2010 10:31
:)
цитирай
15. andrinamark - Така е! Цяло чудо си е!
10.10.2010 13:56
И аз мога да го потвърдя като професионалист в тази област (минната). Но, "миньорите" (включвам тук всички от бранша - и работниции, и инженери) са особено племе! Духът им сакаш е изкован в ковачницата на Хефест! Но колкото и силни и корави да са, шокът е страшен! Съмнявам се, че някой, който не е изпадал в подобна ситуация може да го разбере. Няма да забравя, как веднъж миньорската ми лампа изгасна, а бях влязла сама в рудника. Сигурно съм вървяла около сто-двеста метра, опипвайки с крак релсата на извозния път, докато не срещнах двама работника... Беше в първите години на кризата и имаше участъци, които не бяха осветени. Тъмнината тогава така ме притискаше от всякъде, сякаш бе придобила тегло... Освен тегло беше придобила и пипала и дори не можете да си представите ужаса, който почувствах в онези безкрайно дълги минути... Имах усещането, че огромните земни маси над мен всеки момент ще ме смачкат под тежестта си. Разумът ми говореше, че това не може да се случи и че тъмнината наоколо не е нищо повече от липсата на светлина, но старите, първични инстинкти се бяха събудили и трудно овладях паниката от страха, която ме душеше. Чувствах я като животно, което ме дебне в тъмнината и всеки момент ще се нахвърли отгоре ми... Когато още в далечината видях светлинките от лампите на двама работника, усетих такова облекчение, сякаш бях носила до този момент целия хълм върху гърба си и светлината го бе върнала обратно на мястото му... Вярно е, че бях сама, а те са били много хора долу, но това едва ли е намалило личните страхове и ужаса на всеки поотделно. И няма нищо общо със смелостта. А и всъщност, всеки е толкова смел, колкото го изисква ситуацията и колкото си позволи сам да бъде... Помня какво казваше един познат, баща на мой състудент... Беше интервюиран след една тежка авария в Бобов дол, когато заедно със свои колеги рискували живота си, за да се опитат да овладеят част от пожара в рудника, така че да не се взриви склада с взривните материали... щото тогава... Та когато журналистката му беше казала, че сигурно е необходима голяма смелост за да се постъпи така, той беше отговорил, че "Смелостта е добре овладян страх!"... Непрекъснато си го повтарях тогава в тъмното, както и друг път, когато ме е било страх по един или друг повод...
Радвам се, много се радвам, че тези мъже ще видят слънцето!
цитирай
16. cindy - Благодаря за споделеното.
10.10.2010 14:11
Всъщност поста го написах, защото като гледах репортажа сякаш нещо ме хвана за гърлото и щях да се разплача. Както и сега, докато ти отговарям.
Да са живи и здрави! :)
цитирай
17. gothic - Волята за живот е рашаваща. Но е н...
10.10.2010 14:49
Волята за живот е рашаваща. Но е нужно и още нещо. Съжалявам, но дълбоко се съмнявам че нещо подобно би могло да се случи в България в този момент...:(
цитирай
18. cindy - Комши,
10.10.2010 14:52
какво си се омърлушил?
Дано нищо подобно да не се случва в България, за да преценяваме какви са разликите.
цитирай
19. andrinamark - Волята за живот е рашаваща. Но е н...
10.10.2010 15:12
gothic написа:
Волята за живот е рашаваща. Но е нужно и още нещо. Съжалявам, но дълбоко се съмнявам че нещо подобно би могло да се случи в България в този момент...:(

Моли Бога да не се случва!
Но не се съмнявай, че стигне ли се до там, ще се намерят и хора, и средства, и слили, за да се помогне! И не защото роднини, близки или съчувстващи ще вдигнат плакати.
Просто не сте наясно за какво става дума...
цитирай
20. abanos - Дай,Боже!
10.10.2010 18:24
17 Дни само с три капки вода!Леелеее....Всеки ден се случват чудеса!Само трябва да ги видят хора,като тебе!На фона на тази музика и този клип е чудесно!
цитирай
21. gothic - Волята за живот е рашаваща. Но е н...
10.10.2010 18:45
andrinamark написа:
gothic написа:
Волята за живот е рашаваща. Но е нужно и още нещо. Съжалявам, но дълбоко се съмнявам че нещо подобно би могло да се случи в България в този момент...:(

Моли Бога да не се случва!
Но не се съмнявай, че стигне ли се до там, ще се намерят и хора, и средства, и слили, за да се помогне! И не защото роднини, близки или съчувстващи ще вдигнат плакати.
Просто не сте наясно за какво става дума...



Моля се да не се случва. Защото наистина не знам за какво иде реч в миннното дело, но до болка познавам други неща. Дълбоко се съмнявам, че в държава, в която предлагат единствено клинична пътека за вадене на око при напълно възможна операция за спасяване на зрителния орган, и в която ХОРАТА са наричани физически лица, ще се намерят средства за подобна спасителна техника, която със сигурност струва доста и с каквато (убеден съм) не разполагаме. Сигурно пак ще се организира някакво шоу с водеща Ани Салич за набиране на средства за закупуването или (поне) наемането й. Песимист съм. И има защо, но дай Боже да не съм прав....
цитирай
22. andrinamark - Просто не си виждал...
10.10.2010 23:48
gothic написа:

Моля се да не се случва. Защото наистина не знам за какво иде реч в миннното дело, но до болка познавам други неща. Дълбоко се съмнявам, че в държава, в която предлагат единствено клинична пътека за вадене на око при напълно възможна операция за спасяване на зрителния орган, и в която ХОРАТА са наричани физически лица, ще се намерят средства за подобна спасителна техника, която със сигурност струва доста и с каквато (убеден съм) не разполагаме. Сигурно пак ще се организира някакво шоу с водеща Ани Салич за набиране на средства за закупуването или (поне) наемането й. Песимист съм. И има защо, но дай Боже да не съм прав....


Просто не си виждал как действа държавата в такива случаи, независимо от всичко изредено от теб. А аз съм виждала. Вярно, не в такива мащаби, но съм убедена, че наложили се, може да действа не по-зле от Чили в такава ситуация. А за оборудването, то и Чили нямаше такова оборудване за бързото прокопаване на шахтата или по-точно комина (не зная защо навсякъде го наричат тунел :)), внесе го от Австралия. И наистина е страшно скъпо. Е, самата спасителна техника не е толкова скъпа :), но като цяло самата акция по спасяването, ако се измерва в пари, наистина е скъпа. И все пак става дума за човешки живот, който е далеч по-скъп. А журналистите донякъде помагат, но понякога са по-лоши от конски мухи - хем пречат, хем "хапят", нищо че най-често не разбират за какво иде реч :))).
Но най-хубаво би било да не се случват подобни тежки аварии, че и леки даже!... :)))
цитирай
23. anlov - Не бях чул за трагедията.
13.10.2010 01:04
Като си я представих, направо изтръпнах. А вина за това има и споделеното от andrinamark. :)
цитирай
24. cindy - Споко, вече са спасили първия
13.10.2010 07:53
:)
цитирай
25. gothic - Моля се да не се случва. Защото ...
14.10.2010 12:48
andrinamark написа:
gothic написа:

Моля се да не се случва. Защото наистина не знам за какво иде реч в миннното дело, но до болка познавам други неща. Дълбоко се съмнявам, че в държава, в която предлагат единствено клинична пътека за вадене на око при напълно възможна операция за спасяване на зрителния орган, и в която ХОРАТА са наричани физически лица, ще се намерят средства за подобна спасителна техника, която със сигурност струва доста и с каквато (убеден съм) не разполагаме. Сигурно пак ще се организира някакво шоу с водеща Ани Салич за набиране на средства за закупуването или (поне) наемането й. Песимист съм. И има защо, но дай Боже да не съм прав....


Просто не си виждал как действа държавата в такива случаи, независимо от всичко изредено от теб. А аз съм виждала. Вярно, не в такива мащаби, но съм убедена, че наложили се, може да действа не по-зле от Чили в такава ситуация. А за оборудването, то и Чили нямаше такова оборудване за бързото прокопаване на шахтата или по-точно комина (не зная защо навсякъде го наричат тунел :)), внесе го от Австралия. И наистина е страшно скъпо. Е, самата спасителна техника не е толкова скъпа :), но като цяло самата акция по спасяването, ако се измерва в пари, наистина е скъпа. И все пак става дума за човешки живот, който е далеч по-скъп. А журналистите донякъде помагат, но понякога са по-лоши от конски мухи - хем пречат, хем "хапят", нищо че най-често не разбират за какво иде реч :))).
Но най-хубаво би било да не се случват подобни тежки аварии, че и леки даже!... :)))



За щастие, всичко завърши по най-добрият възможен начин. С теб съм съгласен, няма нищо по-скъпо и ценно от един човешки живот. Обаче... За 44 години по никакъв начин не съм се убедил че българската държава цени тази скъпоценност, а тъкмо обратното. И много силно се притеснявам, че един подобен страшен случай ще завърши на по този прекрасен начин както в Чили, а по-скоро както трагедията във Фушун през 1931 година :(
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4126996
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930