Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2009 17:08 - Разходка из Лесбос
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 9963 Коментари: 14 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




image



Преди малко пуснах търсачка и видях разни славословия за Лесбос, което ми е малко странно, защото лично аз намирам, че единственото интересно нещо в Лесбос е името му и асоциациите, които предизвиква.

Но понеже тъй или инак го понаобиколихме, ще ви покажа няколко снимки, пък вие си преценете дали ви е интересно или не чак толкова. Някои от тях наистина красиви се получиха, но едва ли някога пак бих отишла на това място.

Първо малко популярна информация: Лесбос е третият по площ гръцки остров след Крит и Ения с население приблизително 90 000, една трета от което живее в столицата Митилини в югоизточната част на острова.

Лесбос е родно място на редица известни личности. В древни времена Арион развива вид поема, наречен дитирамб, а родоначалникът на трагедията Терпандър изобретява 7-нотната музикална скала за лира. Древногръцката поетеса Сафо е също от остров Лесбос, като думата лесбийка произлиза от името на острова. В по-нови времена поетът Одисеас Елитис, потомък на старо семейство от Лесбос, получава Нобелова награда.


image



Започваме обиколката от местната Статуя на свободата. В профил прилича на знаменитата си посестрима, но не и анфас, както ще видите по-нататък

 

image


Археологическият музей


image



image


Това е картата на Митилини - столицата, в която се намираме


image


Византийската крепост на Юстиниан

 

image


Това лъвче не е някаква забележителност, но ми се видя симпатично


image


Крепостта отблизо


image


Поглед към градчето откъм крепостта
image


 

image



Паметник на майката - издигнат е в чест на жените, които при преселението през 1922 са дошли в Лесбос само с дрехите на гърба си. Тогава гърците, които са живели на континента са дошли на Лесбос, а турците от Лебос са се преселили в Айвалък


image


Тези симпатяги се бяха скрили от жегата
 

image


Магазинче по търговската улица

 

image


Възрастен "лесбианец"
 

image


Интересна гледка - куче на мотор


image




image



Катедралата "Свети Атанасий"



image




image




image


Това е вече "Свети Терапон"


image


 

image


Изключително недодяланият паметник на Сафо
 

image


Нашарен от "възмутени естети" навярно :)
 

image

 

Връщаме се при Статуята на свободата, за да си направим малко плаж
 


image

 

Заведение по главната улица
 

image



Тази сълба ми се видя интересна


image


Разходка по крайбрежната улица


image




image
 

Отпътуваме от Лесбос по залез слънце...







Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. olimpiq - krasivo mesto
15.10.2009 17:21
krasivo mesto
цитирай
2. cindy - Не е лошо,
15.10.2009 17:23
но нищо особено :)
цитирай
3. damnation - като почти всичко в Гърция - прия...
15.10.2009 18:08
като почти всичко в Гърция - приятно, но нищо особено :)
Мерси за разходката до там Синди :)
цитирай
4. cindy - А, не :)
15.10.2009 18:35
Не съм много съгласна - на Метеора много ми хареса като съм ходила. На Акропола също, както и на Корфу. А Солун ми е любим.
Но Лесбос наистина ме поразочарова, някакъв такъв сиромашки ми се видя.
Другият път на по-интересни места ще ходим, гледай да не закъснееш! :))
цитирай
5. krotalka - Както сам казваш
15.10.2009 20:00
нищо особено. Ама като е интересно името и хората се стичат да го посещават.,
цитирай
6. malkiatprintz - Приятно е, но очевидно няма какво да ...
16.10.2009 03:46
Приятно е, но очевидно няма какво да се види. Интересно ми стана обаче лъвчето, което държи щит с интересна емблема – лилията на френските крале (и предполагам не само). интересно откъде ли се е появил този символ...
цитирай
7. cindy - kroti,
16.10.2009 09:01
едва ли някой очаква да види да се натискат лесбийки по улиците, но като водиш там туристи, все нещо требе да има - а то НИЩО!
За какво го включват в програмите се чудя!
цитирай
8. cindy - malkiatprinz,
16.10.2009 09:11
това, че няма какво да се види, вече го преобразува в НЕприятно! :)
Ако си отишъл на почивка на острова и се разшматкваш - ОК!. Но да наемеш ферибот (само за нас беше нает), за да замъкнеш 80 души там целенасочено, на брега- екскурзовод на английски - това вече си е тъпня. Проблеми с английския нямам, както и една част от хората, но далеч не всички. Оказа се, че има случайно професионална преводачка в групата, та жената спаси положението.

Лъвчето го снимах на сълбището на една съвсем обикновена къща, имаше още един негов близнак на другия парапет. Предполагам, че покрай кръстоносците са се появили тези гербове тъдява.
Но ако си падаш по гербове - на Родос бъка от такива, наснимала съм ги, така че сигурно ще останеш доволен! :)
цитирай
9. luben - възрастният
16.10.2009 13:39
лесбианец бе върха :) Готино. Години наред ходех в Асос (Бехрамкале май се казваше), което е също на един ... да де разстояние от Лесбос. Ала така и не отидох на ексурзия до там. Само гледах от брега острова... Минавал съм през айвалък, но Асос ме кефеше много повече - местенце, дето почти няма туристи - само турци отпочиват там, много любезни, мили - липсата на квичащи немчета, русначета и техните мами беше огромен плюс...
цитирай
10. cindy - Тъй, тъй...
17.10.2009 14:48
възрастните мъже си имат специфичен чар! :))))))
При нас нямаше квичащи немчета или русначета, имаше само веселяци поляци, които си поркаха от сутринта и вечер ни правеха страхотно шоу барабар с аниматорите. :)
цитирай
11. malkiatprintz - Е да, тъпо е да се организира егати ...
18.10.2009 23:24
Е да, тъпо е да се организира егати мероприятието за нищо. А за символа, хм... този символ се трансформира в този му вид през 17 в., по времето на кръстоносците символът е бил в друг вид, така че едва ли е дошъл от там, но пък това, че е на обикновена къща обяснява нещата – някой просто си го е харесал и го е сложил. Мислех, че е на някаква доста по-стара сграда. А иначе си падам по всевъзможни гербове и символи – не съм разбирач, но ми е интресно.
цитирай
12. pitagorid - cindy
20.10.2009 18:23
Кога са правени тези снимки? Това лято ли? Снимките са добри, с изключение на тези в църквата. Но недей да очакваш, че има фотоапарат, който да направи по-добри снимки без светкавица или специално осветление. Просто светлината е малко и скоростта на снимане е под допустимата. Трябва да се използва в тези случаи статив. Аз разгледах някои снимки подробно. Изненада ме факта, че датата на снимките е .. нереална
цитирай
13. cindy - pitagorid,
22.10.2009 00:33
де ме извиняваш, но освен снимките в църквата, останалите са МНОГО ДОБРИ, даже са ОТЛИЧНИ!
Не ти знам критериите, но това се вижда, няма нужда от оценки и обяснения. :))
цитирай
14. pitagorid - cindy
22.10.2009 12:20
Приеми моите най-искрени извинения, ако с нещо съм те обидил или засегнал. В л.с. ти ме потърси за съвет и аз с най-добри чувства ти отговорих на зададените въпроси. При това се постарах да ти разясня някои неща, които явно ти не ги знаеш. Не съм нито професионален фотограф нито специалист по фото дизайн за да давам оценка на твоите снимки по шестобалната система. Просто споделих по-горе точно същото мнение, каквото е и твоето. Снимките в църквата не са добри защото са снимани в неподходящо осветление. Останалите са ДОБРИ. Не съм казал нищо лошо за тях. За мен една снимка или е добра или не е добра. Определения като Много добра, Отлична и т.н е просто неуместно да се коментира.
От този коментар аз лично съм обиден, но не се сърдя. Всеки човек си има свой мироглед, свои виждания и мнения и нямам право да се сърдя. Съжалявам само, че получих такава "остра" реплика на моя коментар. Още веднъж извинявай.
С най-добри чувства - Питагор
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4126792
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930