Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2010 19:48 - Нойшванщайн - сбъднатата приказка
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 9002 Коментари: 9 Гласове:
6

Последна промяна: 04.07.2010 19:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




image




image




image




image




image




image




image




image




image




image




image




image




image




На този замък му се точа от 3 години! Тогава се случиха други обстоятелства и вместо да замина по Баварските замъци заминах по Лоарските. Изобщо не съжалявам, защото пътешествието тогава беше страхотно и едно от най-хубавите и запомнящи се, които съм правила.

Но........ тези Баварски замъци ми висяха на "дневен ред" и трябваше да ги осъществя по някое време. И понеже не обичам прекалено дълго да отлагам нещата, връщайки се от Лондон миналия месец ми изникна тази възможност и то по един доста нетрадиционен маршрут и си казах "Защо пък не? Защо друг път, а не сега...?"

И така още наразопаковала си багажа от Лондон, направо го пренасочих за Бавария. Забелязала съм, че най-готините неща в този живот се случват спотанно. Точно така заминах и за Франция и Италия тогава. Ако седнеш много да го преценяваш и умуваш - нищо не става!!!!! Импровизация му е майката!

Да се върнем обаче на темата -  обиколката по Баварските замъци е наистина нещо невероятно (ако сте настроени на тази вълна, разбира се, но пък ако не сте - защо се тръгнали изобщо??? :)))))

Доколкото разбрах времето тук в София е било доста гадно през последната седмица. За сметка на това в Германия, Австрия, Хърватска и Словения, където бяхме, времето беше слънчево и даже жежко. Като стана дума за това, казвам на компанията: "Ами пада им се! Ние колко пари сме броили за това време!!!"...

Това е разбира се в рамките на шегата и крайно време е да поразгледаме замъка, че много се разприказвах.

Всъщност популярна информация нямам намерение да ви давам.
Ще ви дам само линкче към Уикито.

Според мен много по-важна е атмосферата и емоциите, предизвикани от едно място, отколкото преговарянето на известни фактки. Затова ще ви дам практично инфо - качването до замъка може да го направие по три начина от паркинга долу - пеша, с файтон или автобус. Избрахме третия начин, защото съм виждала как на нещастните кончета им се опъват жилите да катерят мързеливи туристи по замъци. Ами ще кажете - то това им е работа, пък и бизнес на собственика - не ми пука! Предпочитам по нанагорното да не ме тегли животинска тяга, жалостива натура съм.

Озоваваме се с авобуса горе и там има малка уловка. Пътят нагоре от спирката води до моста, а надолу е към замъка. Само дето не се изпокарахме с мойте дружки - аз викам: "Отиваме надолу", една ме репликира - "Защо надолу??? Всички отиват нагоре?"  Върнахме се до стрелките и питам: "Абе аз да не съм кьорава? Нойшванщайн е надолу!" Пак не ми вярват и разпитах разни хора къде е аджеба този замък, защото имахме предварителна резрвация с час и ако го пропуснем - сори, баце!

Както се сещате пак се оказах права (за кой ли път?:)))) и така отидохме до замъка надолу от спирката на буса - някъде десетина минути. Интересното обаче е, че преди това бяхме в Линдерхоф, който е едно малко бижу! Много е по-красив и натруфен от Нойшванщайн, защото при последния е по-впечатляващ външният  вид, а не толкова интериора. Не ме разбирайте поргрешно - интериорът е също много красив, но понеже е във Византийски стил малко или много бледнее на фона на бароковата пищност на Линдерхоф. Някак малко сухарски ми дойде след разточиелното великолепие на предния замък, а и като добавим и мароканските павилиони си беше мнго екзотично.

Докато тук нещата бяха малко по-скучни и сериозни, което обаче по никакъв начин не омаловажава този изключително красив и неподражаем замък.

Неподражаем ли казах? :)
Излъгах ви - точно той е подражаем и е вдъхновил Уолт Дисни за замъка в Дисниленд. Естествено, че е взел най-доброто като модел за подражание! :)



Ето ви и едно хубаво клипче! :)


www.vbox7.com/play:6997e3d0






Гласувай:
6



1. razkazvachka - Точно така -
02.07.2010 21:19
разказвай го като приказка, данните можем да си ги копнем от уикито или разни дебели книги - другото е по-важно:))))
цитирай
2. cindy - Мдам,
03.07.2010 08:14
много беше хубаво - заслужаваше си! :)
цитирай
3. tili - Нали бях толкова бизи
03.07.2010 13:25
последните 20 дни - изпуснала съм постинга. Сега, обаче, ме амбицирА, защото му се точа на този замък от две години. Ше глътнем и барока, няма да ни преседне:)))
Като стане - ще си кажа :)))
Снимките са екстра!!!
цитирай
4. cindy - tili,
03.07.2010 13:28
нищо не си изпуснала - снощи го качих. :)
Даже мога сега и за барока нещо да пусна, че по случайност имам време до към 5 часа, после отивам да разказвам впечатления :))
цитирай
5. malkiatprintz - Уаааау! Вотан? Нибелунги? Замъкът ...
05.07.2010 02:33
Уаааау! Вотан? Нибелунги? Замъкът наистина е красив отвън, но ще ми бъде интересен и отвътре заради символите, с които в уикито пише, че е украсен. Готин пътепис, Синди - Валкюра :)
цитирай
6. benra - започвам да
05.07.2010 09:38
се разхождам...замъциии...ееех
цитирай
7. cindy - malkiatprinz,
05.07.2010 11:32
имам книжки и албумчета със снимки оттам, ще скенирам нещо после, но сега ме е напънала работата, та ... :))
цитирай
8. cindy - benra,
05.07.2010 11:34
ще има още снимчици по-нататък :)
цитирай
9. germantiger - Втория твой/Ваш постинг, който ме впечатлява - благодаря!
24.09.2012 15:44
Гласувам ЗА, популяризирам го в моята група към вибокс7 и предлагам от мен авторско:

German Architecture, Deutsche Architektur, Германската архитектура

http://www.youtube.com/watch?v=lQVc7gpk4yA&feature=plcp
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4117613
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031