Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2010 20:59 - Още снимки от Милано
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 18935 Коментари: 38 Гласове:
20

Последна промяна: 25.07.2010 23:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Наред с останалото, ще ви покажа Миланската катедрала отвътре и ще разходим по покрива. :)


Andiamo! 



image


Този Пегас краси  Централната ж.п.гара


image


И в София се срещат Атланти, "носещи" сградите на плещите си, но не бях виждала двойки да ги подпират на главите си :)


image


Младоженци пред фонтана

image


Пак замъкът Сфорцеско, хотелът ни беше наблизо и си се чувстхаме там като дОма


image



Тогава все още световното по футбол беше актуално



image



Друго арт - произведение - "Иглата"



image



Поредната chiesa - т.е. църква. В общи линии е бъкано с chiesi и отвън доста си приличат, че и отвътре...


image



Ето ви авангарден дизайн, дали е удобно за сядане или по-точно за облягане ме съмнява, но си е писък някакъв :))



image



Замъкът с фонтана отпред, кара-вара и все там се озоваваме по няколко пъти на ден



image



Това си е музеен експонат пак във въпросния замък, където има какво ли не...



image


... и такива работи...


image


такива витражи...


image


рицари на коне...


image



И това според мен е най-забележителният експонат в замъка - незавършената Пиета на Микеланджело.
Другата му Пиета краси Ватикана и я видях миналата година. Тя е зад стъкло, заради вандалското нападение с чук преди двайсетина години някъде от някакъв маниак, решил да се прочува. Майка ми се фука, че я е гледала без стъкло. Маниакът се развихрил малко след нейното посещение във Ватикана.

Тази тук обаче още не е зад стъкло, явно маниаците не я намират за достатъчно известна, за да ги направи и тях известни. Синдромът на Херострат, какво да се прави...



image


Пак в замъка - вътрешно дворче с Дракон


image


Отиваме пак при катедралата - и нея си я наобикаляме най-редовно :–)


image



Пасажът Виторио Емануеле - друга миланска забележителност



image


В катедралата не дават да се снима, както не дават да се влиза с кратки гащи или пък разголени рамене.
Другите изисквания ги докарах, но няма сила, която да ме спре да не направя някоя и друга папарашка снимка! Хеле пък в Миланската катедрала! Снимам без светкавица и не преча на никого, ама-ха! :))


image


Следват останалите потайни снимки...


image



image


Както се вижда - доста е сумрачно вътре, пък и няма кой знае какво за гледане. Поне имаше за слушане - започна литургия с изпълнение на орган. Предният ден имаше концерт в катедралата, поинтересувахме се от билети и ни изпратиха, където трябва. Отвън имаше спретната опашчица 10 минути преди концерта. Оказа се, че хората чакат за билети на цени 150 и 250 евро! Егати билетите! Ние платихме по-малко за Ла Скала.
Пък и тук послушахме орган на гювеч и спестихме по минимум 150 евро :)


image



image



image


Вратата на катедралата, минаваме покрай нея и се отправяме към покрива


image


На покрива може да се изкатерите срещу скромната сума от 8 евро. Добрата новина е, че се качвате с асансьор...Защото за сравнение - в Кьолнската катедрала няма асансьор и като се засилих да я катеря по тясната вита стълба останах без дъх! После като се качих горе, хич не ми се искаше пак да си имам работа със стълбата на връщане, но там просто няма друг начин!

Докато тука - културна работа, размотаваш се по покрива и после - хайде в асансьора. Няма съспенс като в Кьолн! :)))))


image


Покривът е много красив и си заслужава цената :)
image


Поглед към площада долу - величественият паметник на Виторио Емануеле изглежда като детска играчка


image


Но иначе как да ги видите отблизо тези статуи и арки - после прочетохме, че били 3500 статуи на брой!


image



image



image

Ето ви и един поглед към катедралата почти by night и ще продължим следващия път разходката в Ла Скала и на още други места.

Този път съм доста по-ларж на снимки, както се вижда :)





 


Тагове:   милано,   още,


Гласувай:
20



1. tandem - Беше доста впечатляващо! Бла...
25.07.2010 21:05
Беше доста впечатляващо!
Благодарим ти за споделеното преживяване, макар и във фото - разказ!:))
цитирай
2. cindy - Ще пусна по-нататък снимки и за Ла Скала -
25.07.2010 21:08
това беше целта на нашето пътуване и черешката на тортата, Делтата на Сладоледа и Скалата в Милано, разбира се! :)
цитирай
3. cornflower - много интересно представяне..
25.07.2010 21:12
много интересно представяне..
цитирай
4. cindy - cornflower,
25.07.2010 21:25
не съм сигурна, че не долавям известна ирония, но все пак да обясня защо е такова представянето ... :)
Причината е следната - от всичките към 1000 снимки дето съм наснимала, подбирам такива, които са интересни за повече хора. Защото имам страшно много снимки от Пинакотеката на Сфорцеско, от Египетския музей, от музеите за музикални инструменти, мебели, керамика и какаво ли още не. Но те са си за мен или пък разни други подобни ценители. :)
След това качвам снимките и казвам по няколко думи за всяка от тях, понякога ми навяват разни асоциации в момента за други катедрали или скулптури, или пък концерти и си ги пиша на прима виста.

Накратко - тук са водещи снимките и редът им е както съм ги гледала. При другите пътеписи хората първо пишат текст и търсят после снимки да го илюстрира, докато тук е обратното.
Сигурно затова ти се е видяло интересно...
:)))))))
цитирай
5. sestra - Наистина
25.07.2010 22:05
тази катедрала е впечатляващо творение. В чест на твоя пътепис надзърнах малко и разбрах, че строителството и е продължило от 1386 до 1805г. Това обяснява богатството в облика и, много архитектурни стилове са минали през нея, като се почне от ранната Готика, наистина много време. Благодаря ти, очаквам продължението :)
цитирай
6. cindy - Да, наистина е впечатляваща и много изпипана :)
25.07.2010 22:19
Знаех, че е строена над 400 години, но не бях направила справка кога точно.
Видях я за пръв път преди 9 години, но само отвън, минахме транзит и много ме беше яд! Трябваше да си наваксам! :)
цитирай
7. tili - Постингът и
25.07.2010 22:46
снимките са супер! А папарашките са върхът! Нали и аз си "падам" доста по разните му забрани ;))Харесва ми и ироничния ти коментар. Не обичам кленопреклонно хълцане на публичн място. Е, не мога да не ахна малко пред Микеланджело, но то е непроизволно. И хубаво, че е имало асансьор, само като си спомня какъв Квазимодо бях с ония 380 вити стъпала за кулите на Нотр Дам... Мани, мани!
Браво, cindy, чакам и Скалата! :)
цитирай
8. cindy - tili,
25.07.2010 22:57
направо ме замисли, както се казва тука:)
Защото иначе се казва - накара ме да се замисля, а тука нали си караме както си знаем - даже ме "усмихваш"! :)))))))
Та се замислих защо аджеба съм пропуснала стълбището на Нотр Дам??? Бях там, не е като да не съм била, а го пропущих... В Кьолнската катедрала май бяха повече стъпалата даже. Пак ще требе да се ходи явно, тамън може да изгледам и някоя постановка в Гран ОперА, защото много съм се запалила по културен туризъм напоследък.

Изфуках ли ти се, че гледах "Тоска" в Лондон в Английската национална опера? Да не се бърка с Ковънт Гардън, защото тя е Кралската опера. Но двете са съвсем близо една до друга.
Ще ти презентирам и Скалата, не се безпокой. :)



цитирай
9. sestra - Повечето катедрали са строени по няколко стотин
25.07.2010 22:57
години, но тук ми се видя особено голямо богатството на стиловете. Припомних си подобно на твоето транзитно преживяване, но с Кьолнската катедрала. Все така я виждам - като някаква двуиглена играчка оставена сред равния пейзаж. Не съм сигурна дали не е станало нереално вече това видение. Беше отдавна.
цитирай
10. cindy - Хмммм,
25.07.2010 23:06
откъде си я зърнала транзит Кьолнската катедрала? И то сред равен пейзаж?

Тя се намира съвсем близо до гарата, отпред е равен само площада и той е доста малък и не може човек да снима цялата катедрала, толкова е висока. Спомням си, че щракнах някаква снимка от една близка уличка, за да мога да хвана кулите горе. Иначе зад нея е реката, та откъде го измисли този равен пейзаж не ми е много ясно. :)
цитирай
11. sestra - Точно това се чудя сега,
25.07.2010 23:14
беше на много километри, много по-далече от това http://www.nasamnatam.com/pics/thumbs/main/749-954741b2062bd95444c1b5db01d746ce.jpg
пътували сме по магистрала. Отдавна беше.
цитирай
12. cindy - Да, това е изглед от задната страна на катедралата, откъм реката
25.07.2010 23:19
Лицето е от обратната страна.
Като имаш предвид колко е висока и се извисява над околните постройки, може и да ти се е видял "равен" в такъв смисъл.
Но в първия момент се поизнанадах от равнинния пейзаж наоколо. :)
цитирай
13. sestra - Километри наоколо :)
25.07.2010 23:22
Това е моят спомен. Тъй де, който иска да види, вижда и надалече, сега гледаме при теб:)))
цитирай
14. krotalka - Браво Синди!
25.07.2010 23:24
Добър гид си, а и за папарак ставаш. Срама не срам, ще си призная, че не съм се качвала на върха на катедралата в Кьолн, макар всичките ми гости задължително да сме ги водили да я разглеждат.
Ще чакам следващите снимки.
цитирай
15. cindy - sestro,
25.07.2010 23:26
ами защо не се отбихте да я разгледате?
Отидох специално до Кьолн заради нея, не съм се отбила пътьом. И трябва да ти кажа, че напълно си заслужаваше - направо ти спира дъхът! Не само с катеренето по кулите, обаче. :)) Много е величествена, най-страхотната от всички готически катедрали по Европата. Само Саграда Фамилия в Барселона и Катедралата в Реймс не съм виждала на живо от по-известните.

цитирай
16. cindy - Кроти,
25.07.2010 23:30
ако ще се качваш гледай да е през зимата. Качвах се през февруари и ако не подухваше малко хлад през прозорчетата сигурно щеше да ме гепи клаустрофобията и да се разпищя, понеже беше пълно с хора и едвам се разминавахме по тясната вита стълба. Имах чувството в един момент, че ще се задуша, а на шибаната стълба не й се виждаше края!!!
Само хладният февруарски вятър през дупките ме спаси да не изпадна в паника и да побъркам немчугите! :)))))
цитирай
17. sestra - Защото, Синди,
25.07.2010 23:32
става много лично и обстоятелствено и не засяга лъчезарната ни блогария
цитирай
18. cindy - Е, сигурно си има причини...
25.07.2010 23:35
Но ако ти падне случай, непременно я разгледай! :)
Можеш и да не се катериш по кулите, прочети предния ми коментар и ще ти е достатъчно. :))
цитирай
19. krotalka - А не,
25.07.2010 23:35
няма да си подлагам на такова мъчение старите кокали. В криптата съм слизала и това ми стига. Предпочитам да се любувам на витражите седнала на някоя пейка, ама вече и на това се наситих...Признавам си, че след третото ми посещение, не ми е толкова интересно, повече се забавлявам навън, пред катедралата винаги има какво повече да се види.
цитирай
20. cindy - Ходила ли си в музея на шоколада?
25.07.2010 23:42
Другото, което си спомням, че имаше много авнгардни църкви, дето хич не приличаха на църкви.
Имаше и една източно православна. Кьолн много ми хареса - един такъв уютничък, а и е новичък. Някъде около 90% май е бил разрушен през Втората световна война. Едва ли не само катедралата е останала от старите сгради, а и онзи източно-православна църква. Май не видях много стари сгради. Имаше близо до катедралата някакви разкопки и мозайки от римско време, ако не се лъжа.
цитирай
21. kometapg - Твоята фоторазходка ми беше много ...
26.07.2010 00:46
Твоята фоторазходка ми беше много интересна! Поздрав!
цитирай
22. cindy - kometa,
26.07.2010 07:52
виж и първата част :)
цитирай
23. monaliza121 - cindy, благодаря!
26.07.2010 10:29
Хубави снимки и очаквам за Скала постинга!
цитирай
24. tili - не бе, не си се изфукала ;-)))
26.07.2010 11:40
Ти направо ме смайваш с тези целенасочени воаяжи. Браво, така трябва! Аз съм си хаотична - накъдето ме отвее вятъра... Едно време дори не снимах. Сега съм станала малко по-отговорна към поколенията, хахах :))))))))
Дай малко подробности и за самото представление, нали???
цитирай
25. pitagorid - Снимките са много добри
26.07.2010 12:49
Аз нали си падам по фотографията, първото нещо което се набива на очи са добрите снимки. Добре композирани. Колкото до текста, правото на автора е да казва това, което го е впечатлило най-много. Нещо и за това така наречено "папарашко" снимане. Интересно защо в катедралите и музеите е забранено снимането. Единственото обяснение, което съм получавал е, че евентуално, някой може да използва снимките за комерсиални цели. Според мен това са глупости на търкалета. При съвременните компютърни технологии и интернет, това няма как да се "скрие". Впрочем, в Кьолнската катедрала не е забранено да се снима. Нещо повече, там съм направил цяло филмче по време на Католическа меса под звуците на орган. И в Люксенбургската катедрала не е забранено. И в Саграда Фамили в Барселона не е забранено. И в Музея на секса в Амстердам също не е забранено. А в църквана на Асеновата крепост край Асеновград е забранено.??!! Но когато попитах разпоредителката, тя просто вдигна рамене и ми разреши да снимам!
Благодаря ти cindy!
Очаквам още
цитирай
26. magnoliya - ВЪРХОВНО !
26.07.2010 13:20
Като че ли и аз бях там, толкова ми беше интересно с теб и снимките! Чакаме още постинги, приятен ден!
цитирай
27. cindy - monaliza,
26.07.2010 21:54
ще има и оттам снимки, но пак са папарашки в някакъв смисъл :) По време на представлението - разбира се, че не дават да се снима, но щракнах нещо без светкавица.
Имам и снимки от фоайета - там не е забранено, но не върви много да се узираш в хората и пак са мимоходом. Каквото се е получило. :)

Най-важното е, че впечатлението беше наистина прекрасно!

И най-вече затова ги пиша тези постинги - хората да не мислят, че е невъзможно да отидат в Миланската скала да погледат някое представление. Защото си мислят, че става дума за МНОГО ПАРИ! А това не е така. Всеки, който се интересува може да го планира достатъчно рано и да си купи билети за по-евтини полети. Това е най-важното перо, после да си намери хотел и билетите за Ла Скала са постоянна величина и не са чак толкова скъпи, има ги в сайта им.
Който иска да отиде - ще намери начин.:)
цитирай
28. cindy - Tili,
26.07.2010 21:59
явно съм пропуснала. :)

Но целта тогава не беше да ходим на опера, отидохме да разглеждаме Лондон. Идеята за операта беше помежду другото. Защото, както казах до Милано отидохме преди всичко заради Ла Скала. Вече го бяхме платили и като се озовахме в Лондон си казах - ами в МИлано отиваме специално заради операта, защо тук да не "ударим" и една опера by the way? :)))) Получи се малко случайно, но заради това беше още по-готино! :)

Там обаче не ми дадоха да снимам дори и през антракта! :( Не, че ги послушах де, пак си пощраках, но не се получиха. Мога да кача някоя и друга размазана снимка само като доказателство! :)

цитирай
29. cindy - pitagorid,
26.07.2010 22:06
всичко си зависи от мястото.
В "Нотр Дам" не е забранено, както и в "Св.Стефан" във Виена или пък в "Свети Петър" в Рим или "Св. Паул"(или по инглизики Сейнт Пол, че може някой да се заяде :) в Лондон" и т.н., че не ми се изброява...
Всеки сам си решава какво е позволено.
Много са местата, къдетото е разрешено и също толкова, където е забранено...
Все тая:)

Радвам се, че са ти харесали снимките :))
цитирай
30. cindy - magnoliya,
26.07.2010 22:08
ще пусна поне един още пост за там - обещах за Ла Скала и няма начин... :)
цитирай
31. malkiatprintz - Браво бе! Хората свирят на орган, а ...
27.07.2010 06:09
Браво бе! Хората свирят на орган, а вие им тропате над главите! :) Дуомото отвърте май наистина не е кой-знае какво, но покривът е страхотен! Готини снимки, Синди, но наистина най-ми хареса този покрив. Предполагам, че и закритият пасаж е интересен иначе замъкът нещо не ме впечатли. Може би е друго, като е на живо, ама на снимки не ме грабна. Надобряла си в качването на снимки :) Чакаме поне мъничко от Ла Скала :)
цитирай
32. cindy - malkiatprinz,
27.07.2010 07:26
да, покривът е страхотен, имам още много снимки оттам. :)
Не си прав за замъка обаче, той ми е любим! Там са най-интересни музеите и си откарах няколко часа, но качих малко снимки да не им писне на хората. Иначе си изкарах страхотно! Беше адска жега и ми беше кеф да се мотая вътре на хладничко и да си снимам. Определено имаше какво да се види.

Пасажът е много красив, ще намеря снимки и оттам, той си е жив денонощно едва ли не. В ужасната жега - даже концерт се проведе там, как издържаха тези хора не знам! Да свирят без пари, когато не може да се диша даже! Оттам гледах и финала на Световното на стената пред Дуомото. Току-що бяхме излезли от Ла Скала, валеше дъжд и нямахме време да се върнем в хотела. Тогава испанците забиха гола! Беше страхотно! :)
Ще им аи мъничко от Ла Скала, лек ден! :)
цитирай
33. malkiatprintz - А, в Сфорцеско, като музей, със с...
27.07.2010 15:42
А, в Сфорцеско, като музей, със сигурност има интересни неща да се видят, имах предвид, че не ме впечатли чак толкова като външен облик. Но пак казвам - живото впечатление може да ми е съвсем друго. :)
цитирай
34. cindy - Това си е типичен средновековен замък без разни глезотии
27.07.2010 18:53
Ако искаш нещо по-така - иди в постовете за Нойшванщайн и Линдерхоф :)
цитирай
35. malkiatprintz - Видях ги, те са фантастични, но са и ...
27.07.2010 22:48
Видях ги, те са фантастични, но са и от по-късна епоха :)
цитирай
36. cindy - Ами да, така си е :)
27.07.2010 22:55
Между другото във Франция бях в едно градче Фужер, където е една от най-старите им крепости. Имаше отвън една плочка с цитат от Виктор Юго - и той я е възпял, но на теб сигурно щеше да ти се види смотана. :)

Чувал ли си за Монт Сен-Мишел? Той също е строга средновековна крепост, но с много интересна история. И оттам имам много снимки, не съм писала за него, че нема време. Но щом си падаш по крепости мога да му спретна някой пост.

Ииииии....... съм ти подготвила изненада!!! Може и да е в другия пост, но не знам кога ще го стъкмя. След като ти казах, май вече не е изненада, но ще ми е кеф да се чудиш и маеш какво ще да е ?!? :)))))

P.S. Май преувеличих - не е кой знае какво, но го снимах само и специално за теб! А това не е никак малко! :))
цитирай
37. malkiatprintz - Е сега, с тази изненада, ще е инте...
29.07.2010 05:15
Е сега, с тази изненада, ще е интересно :) А за Мон Сен Мишел май е било бенедиктински манастир, който, естествено, е бил укрепен. Обаче не съм запознат с историята му. Сега точно се ровя за историята на катарските крепости в югоизточна Франция - Лангедок - като Керибус, Перпетюз, така че съм на такава вълна :)
цитирай
38. cindy - Да, бил е манастир
29.07.2010 07:54
Много е интересна легендата за построяването му. Ще я разкажа като имам време. Както и изненадата :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4129727
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930