Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2010 23:48 - Сандански
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 19350 Коментари: 32 Гласове:
29

Последна промяна: 26.09.2010 00:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




image



Напоследък пиша повече за чужбина, затова реших да се крегирам. И без това много време обикалям и тука, качвала съм доста постове за градове, планини и манастири по България.

В Сандански съм била много пъти, но този път му погостувах повече - към десетина дена. Попаднах в сезона на лудата жега - беше най-горещата точка в България с температура около 39 градуса, но въпреки това си изкарах чудесно. И до Гърция отскочих, както споменах преди няколко поста.

Малко официална информация от сайта на Сандански и ще се поразходим по интересните места.

"Град Сандански е разположен в полите на пл. Пирин на 224 м. надморска височина и край устието на р. Санданска Бистрица. Известен е с уникалния си климат и лековити минерални извори (температури от 33 ° С до 83 ° С). Средна годишна температура въздуха 14.7 ° С. Град Сандански има славата на най-добрата естествена лечебница на бронхиална астма в Европа. Курорта се препоръчва и за лечение на различни белодробни заболявания, хронични ринити, синузити, неврологични заболявания, кожни алергии, някои бъбречни и урологични заболявания.

Изключително природно богатство са минералните извори поради хидрокарбонатно-сулфатното си съдържание. Изворите се класифицират в IV клас по системата на Карстенс-Александров. По поречието на р. Струма се намират 80 минерални извора, групирани в 13 находища. Някои по-известни от тях са: Турската баня, Чешмата на Мирото, Парилото и новия сондажен извор.

Сандански се гордее и с уникалния си градски парк, наречен през 1981 г. „Свети врач“. На територията от 344 дка. виреят над 200 средиземноморски растителни вида, някои от които природни забележителности на над 550 години. Паркът дава отлични възможности за рекреация."



image



Центърът на Сандански с фонтана пред общината



image




image


"Ранно-християнски комплекс", базиликата е просъществувала от IV- ти  до VI-ти век


image



Тази мозайка е съвременният принос в комплекса



image





image



Австрийският хотел едва ли се нуждае от представяне



image



След него започва паркът - определено най-привлекателното място в Сандански



image



На оградата на спортното училище има красиви детски мозайки



image



Басейнът в училището, който е отворен за посещения



image



В парка



image




image





image





image





image



Напускаме парка и се отправяме нагоре към манастирчето


image



По пътя се отбиваме в параклиса "Свети Димитър", едно изключително уютно и привлекателно място



image





image



Иконата на "Св.Димитър"



image



Малко по-нагоре по пътеката е манастирът "Св. Козма и Дамян"



image





image





image





image





image



Праклисът "Св.Петка" в двора на манастира



image





image




image


И накрая да завършим с едно усмихнато слънце от детските мозайки! :)

 



 




 



Тагове:   Сандански,


Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Благодаря...
26.09.2010 00:05
Страхотен поглед!Тези снимки ме накараха да погледна с други очи!Ходила съм в Сандански и въобще не ми хареса!С твоите снимки си промених мнението!А може би не си спомням....Поклон пред таланта ти!Сега гледам по позитивно благодарение на теб!
цитирай
2. cindy - Може би си била за малко
26.09.2010 00:08
и не си го опознала добре.
Паркът е наистина приказен, изключително приятно място. Ако направя съпоставка примерно с най-големия парк на Милано да речем, този е поне в пъти по-красив! :)
Между другото - коя си ти? И как коментираш тук като анонимна, явно пак някой бъг в системата :)
цитирай
3. mamas - Бях там преди няколко години на почивка.
26.09.2010 00:15
Хареса ми. Снимките ти ми припомниха познати места.
Паркът наистина е великолепен, но въздухът долу, в ниското, е различен (към пазара даже малко трудно се диша). Аз обичах да се разхождам сутрин рано по пътеките край почивната станция, сред природата. Има чудни местенца. А да не говорим за къпини, малини и смокинови дървета, чиито клони са надвесени над пътя... разкош!
Благодаря за събуждането на красиви спомени!
цитирай
4. cindy - mamas,
26.09.2010 00:20
по пазарите по принцип трудно се диша, аз затова и не ходя там :))
На мен ми беше много гот, въпреки убийствената жега наоколо. Намерих му цаката и си изкарах супер, беше страхотен релаксиращ мързел. Като се замисля, май точно такова нещо до сега не беше ми се случвало. Все бързам за някъде, все да видя колкото се може повече неща, а тука - пълен релакс...
Въпреки че пак видях много неща, но ми беше мнооооого спокойно на душата, за никъде не бързах :)
цитирай
5. juliet - Прекрасни снимки!
26.09.2010 02:03
Градът е чудесен! Ето и моя постинг за него-
http://juliet.blog.bg/turizam/2009/04/21/sandanski.325314
цитирай
6. zaw12929 - И аз имам красиви спомени от Санд...
26.09.2010 07:34
И аз имам красиви спомени от Сандански отпреди години
цитирай
7. cindy - juliet,
26.09.2010 09:28
видях поста ти, твоят поглед е по-различен. :)
цитирай
8. cindy - zaw,
26.09.2010 09:29
приятно и уютно място, а паркът - без грешка! :))
цитирай
9. innamorata - :)
26.09.2010 10:53
Тази година бях там. Хубаво градче с много живот.
цитирай
10. hristo27 - Прекрасна екскурзия с още по-пр...
26.09.2010 10:53
Прекрасна екскурзия с още по-прекрасни снимки ми предложи.
Хубаво настроение в дъждовната неделя!
цитирай
11. cindy - inamorata,
26.09.2010 10:55
това си е типичeн курорт в хубавия смисъл на думата :)
цитирай
12. cindy - hristo,
26.09.2010 10:57
голям си ласкател :)
Имам разни неща да върша, затова съм тук в неделя. Но ме мързи нещо..., вместо това май ще взема да кача снимките от сряда от Витоша. :))
цитирай
13. gothic - Благодаря!!!!
26.09.2010 10:58
Благодаря!!!!
цитирай
14. cindy - О, комши :)
26.09.2010 11:00
Пак заповядай! Не споменах ли онзи ден като тръгнах за Витоша, че ще те поздравя със снимки оттам? :))
цитирай
15. abanos - Аз съм...
26.09.2010 11:13
cindy написа:
и не си го опознала добре.
Паркът е наистина приказен, изключително приятно място. Ако направя съпоставка примерно с най-големия парк на Милано да речем, този е поне в пъти по-красив! :)
Между другото - коя си ти? И как коментираш тук като анонимна, явно пак някой бъг в системата :)

Аз съм абанос...не знам защо е излязло анонимно,бях се регистрирала!Много непонятно!Поздрави !
цитирай
16. juliet - Да, аз съм снимала привечер.
26.09.2010 11:36
Изпратих ти постинга, защото много често съм в града, а този раннохристянски комплекс ако не бяха ми го показали изобщо нямаше да го видя. Толкова е красив- нека повече хора да разберат за него.:)
цитирай
17. cindy - abanos,
26.09.2010 12:02
да не си някоя модераторка, м? :))))
цитирай
18. cindy - juliet,
26.09.2010 12:03
на 4-та снимка съм показала ранно-християнския комплекс, той е на главната. Базиликата някъде отзад ли е? Не видях вход, затова се изненадах на твоите снимки.
цитирай
19. tota - Благодаря!
26.09.2010 12:09
Имам прекрасни спомени за града, често го посещавах преди години!!Сега съм изненадана, че хотелът в центъра е австрийски ...Поздрави за постинга! Хубав ден!
цитирай
20. cindy - tota,
26.09.2010 12:12
австрийският хотел е там много отдавна и не е в центъра, а до парка. Въпреки че сам по себе си е някакъв център на Сандански :)
цитирай
21. abanos - Не не съм...
26.09.2010 12:16
Не съм.Един приятел ми каза за този блог преди месеци,ама нямам време и не качвам!Пък и нямам такова въображение!Гледам,харесва ми,коментирам и се наслаждавам!Толкоз!А твоите постинги ми пълнят душата!Голям кеф,ще знаеш!Ходила съм само на няколко местенца,ама много отдавна!И все пак се кефя,като гледам снимките!Благодаря ти!Може да се видим на Витоша някой път!
цитирай
22. cindy - abanos,
26.09.2010 12:19
пошегувах се :)
Но наистина се изненадах снощи от анонимните коментари.
Може и да се видим на Витоша, колко му е. :)
цитирай
23. abanos - Каква ...
26.09.2010 12:20
Каква ти модераторка!Не съм в час с компютрите толкова много!Знам колко много не знам!И ме е срам да не се изложа и си трая!Имахме фотоапарат и го изпрах с един суичърт на сина ми и сега се самонаказвам и не купувам друг!Ето това е истината!
цитирай
24. abanos - И без това..
26.09.2010 12:22
cindy написа:
пошегувах се :)
Но наистина се изненадах снощи от анонимните коментари.
Може и да се видим на Витоша, колко му е. :)

И без това децата ми са големи и вече не искат с мен,а си търся компания!Сама е тъжно!
цитирай
25. erato7 - Никога не съм ходила в Сандански, но ...
26.09.2010 14:43
Никога не съм ходила в Сандански, но през твоя поглед ми хареса много! Благодаря ти!:)))
цитирай
26. cindy - erato,
26.09.2010 14:49
през моя поглед всичко ще ти хареса :))
Щото съм готина и позитивна! :)
Свършиха минутките за реклама и сега сериозно - ами вземи иди и хубаво хотелче ще ти препоръчам, ако се наканиш. И в Австрийския съм била, но там си е резачка, а това си е чудничко! :)
цитирай
27. juliet - http://www.sandansky.eu/sandanski.php
26.09.2010 18:10
Намира се зад сградата на старото кметство. Продължава се по главната след комплекса, който си снимала ти в посока към моста за парка. Като се стигне до сградата на стария съд се завива наляво между другите сгради.
цитирай
28. cindy - juliet,
26.09.2010 22:08
като отида пак, непременно ще го открия. :)
цитирай
29. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
26.09.2010 22:30
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ГРАДОВЕ И СЕЛА"

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
30. cindy - yuliya,
26.09.2010 22:31
OK :)
цитирай
31. dengubara - Да умееш да видиш!
27.09.2010 13:22
Иначе си е нашенско...
цитирай
32. cindy - Ами то това му е хубавото -
27.09.2010 13:36
че си е нашенско :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4129393
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930