Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2009 10:55 - Ягодинската пещера
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 10792 Коментари: 20 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


 

Не извадихме късмет с времето и по време на пътуването ни до там заваля дъжд, отгоре на всичко по пътя установих, че съм си забравила фотоапарата. Последното не беше кой знае какъв проблем, защото и без това в пещерата снимките са забранени. Но това не попречи на някои хора тайничко да си щракат, даже един заяви „Айде де, нали съм платил!” Въпреки че не е много ясно дали в сумрака нещо се е получило от снимките им, но по български маниер – щом има забрана някаква, трябва да се наруши, кой ще им каже, ама –ха!


 

image




 

Малко информация за пещерата, която е наистина много интересна. Като бях в Гърция в пещерата Маара, фукливите гърци заявиха, че това била единствената пещера с цветни сталагмити и сталактити. Да имат да взимат -  в Ягодинската също има такива, както ще видите по-долу.



 

image

 

Ягодинска пещера отстои на 20 км южно от Девин и на 3 км югозападно от село Ягодина. Разположена е на десния бряг на река Буйновска (началото на река Въча), която е оформила и най-дългото и живописно ждрело в България - Буйновско с дължина 7 км.

 

image

 



 Дълга е 10 км и е разположена на три етажа, от които само третият (най-нисък) е облагороден и електрифициран. За туристите в него е изградена 1100-метрова пътека. Входът и изходът към този етаж са изкуствено прокопани тунели с дължина съответно 150 и 80 м.




image


Пещерата е уникална със своите безброй сталактити, сталагмити, сталактони, „завеси“, „леопардови кожи“ (различно оцветени скални слоеве), пещерни перли. Тя има постоянна температура от 6°C и влажност 92%. Както ни обясни и водача – въздухът в пещерата е много свеж и действа добре на хора с бронхиални заболявания.



image



Сега минаваме основно към снимките, както казах не са мои, купих си диск със снимки от пещерата, красиви и добре направени, доста са на брой, затова ще подбера само няколко. Разбира се на живо е съвсем различно. Пещерата е един от 100 национални туристически обекта.

 

image



image




image


 


image

 


image



image

 



image


 


image




image





image






Тагове:   пещера,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. an200 - Каква красота!)
08.09.2009 11:28
Пак ще разгледам!Благодаря ти!)
цитирай
2. cindy - an,
08.09.2009 11:31
иди да я видиш на живо.
Наблизо е и една друга много интересна пещера "Дяволското гърло". Има и един скален феномен близо до Девин - "Слонът", на него поне имам снимка, а и още много други неща. Пускам по някой постинг за тях, че май много хора не ги знаят.
Лек ден! :)
цитирай
3. theladybird - :)
08.09.2009 11:40
Наистина е много красиво, била съм там доста отдавна и бях много впечатлена! Дяволското гърло не ми хареса чак толкова, но Ягодинската пещера е прекрасна.
цитирай
4. cindy - theladybird,
08.09.2009 11:49
въпрос на вкус! :) Мен Дяволското гърло повече ме впечатли, защото не бях виждала подобна пещера. Ягодинската е много красива, но ми напомня и за други пещери, докато Гърлото си е уникално.
цитирай
5. stefifi - Привет cindy
08.09.2009 12:35
От скоро чета blog.bg и още не ми стигат смелост и познания за да пусна свой постинг и снимков материал, затова за сега само ви чета и коментирам.Настоятелно препоръчвам на всички ония който все още не са посетили тези ни природни забележителности , да отделят от почивните си дни / но не по малко от 4-5 /.Аз през 2-3 години посещавам Триград и никога не пропускам да вляза в " Ягодинската" и "Дяволското ".Тази година обаче успях да се кача и до "Чаирските езера".Осем часов преход по много добре маркирана пътека с невероятни и разнообразни изкачвания и спускания.Когато се науча да качвам снимки ще ви покажа :)))
цитирай
6. cindy - Къде са тези Чаирски езера?
08.09.2009 12:47
За качването на снимки съм писала постинг - има го в блогрола ми, попаднала си точно където трябва! :))
цитирай
7. stefifi - Благодаря !
08.09.2009 13:22
Ще прочета малко повечко то е ясно.А за Чаирските може да се мине по няколко маршрута.От Гела към Триград или както ние направихме -от Триград маркировка за Мугла ,стигаш до езерата ,ако си уморен приспиваш в хижата /много е сносна / или обратно към Триград но по друг път-покрай реката .
цитирай
8. cindy - Там
08.09.2009 13:31
е дадена есенцията на процеса по качването на снимки - не може по-елементарно да се обясни. Хайде сега се поупражнявай и качи снимките от езерата да ги видим! :)
цитирай
9. анонимен - Уникално!
08.09.2009 13:42
Благодаря ти, Иве!!!
Не ми остана време - точно Триград и околностите ми беше целта, но напролет ще отида на всяка цена!!!

Поздрави за поста! :)
цитирай
10. cindy - bate,
08.09.2009 14:22
да не пропуснеш и Широка лъка! Много е живописно, може заради теб малко снимки и оттам да кача. :)
цитирай
11. pitagorid - Ягодинската пещера е наистина красива
08.09.2009 15:38
Бил съм там и да ме извините, но самият водач ни каза, че макар снимането де не е разрешено, който желае може да снима "с некомерсиална цел". С други думи, да не продава снимките си на трети лица. Всъщност затова е забранено да се снима в такива места навсякъде по света. Например когато бях в Синая, и там снимането е забранено вътре в двореца, но който желае може да плати някаква мижава такса и да си снима колкото си иска. И на Асеновата крепост е забранено, но като попитахме, все пак ни разрешиха да си направим снимки са спомен. И в Ивановските скални църкви е забранено но и там се снимахме след като си поискахме разрешение. Затова питайте, може и да ви разрешат да снимате.
Та за пещерите. На мен пък много повече ми хареса пещерата "Ухловица". Имам богат снимков материал и може да напиша постинг за нея, когато съм на кеф. Но снимките ще кача с малка разделителна способност, защото съм обещал да не ги ползвам с комерсиална цел. А ако ги публикувам в оригинал, мнам ли аз дали някой нама да "пиратствува". На мен ми евсе едно, но все пак и там снимането беше забранено. А който иска може да си купи компакт диск с прекрасни фотоси от тази пещера.
С поздрави Питагор
цитирай
12. stefifi - Питагор
08.09.2009 16:48
напълно съм съгласна с теб за "Ухловица" .Нея посетих трета след "Ягодинска "и "Дяволското гърло" и .... измести класацията . Това лято се отбихме на 'Снежанка ", екскурзоводката направи всичко възможно ,но и тя не успя да промени нещата.Влизала съм в редица пещери ,облагородени и необлагородени но " Ухловица " си е " Ухловица".
цитирай
13. cindy - pitagorid,
08.09.2009 16:50
не ми се спори - да ме извините, на нас шефът на водачите ни каза, че е забранено без да уточнява целта!
Винаги питам, някъде ми разрешават, другаде - не.
В този случай не съм питала, защото и без това нямах апарат. Дискът струва 2.50лв. и снимките са определено по-добри от разни лаически снимки.

Била съм в Ухловица преди две години, също е красиво. Няма какво да ги мерим по хубост, въпрос на вкус, а и няма да избираме Мис Пещера, я! :)
цитирай
14. cindy - steffi,
08.09.2009 16:52
няма да се съглася, но всеки си има право на мнение! :)
цитирай
15. stefifi - Зачитам правото на мнение на всеки ! ...
08.09.2009 17:26
Зачитам правото на мнение на всеки ! Ето още едно мое :) .Най високо се вдигна адреналина в "Харамийската пещера ". Катерене ,макар и не дотам трудно , преминаване ,по точно лазене, през тесняци,спускане с въже от 42м /камбана / .От вътревноста нищо не видях /нямах челник/.Водача Емо палеше свещи пред нас ,а последния от групата имаше задължението да ги гаси.Самото слизане до входа на Дяволското гърло също е доста екстремно.
цитирай
16. cindy - В Харамийската не съм била,
08.09.2009 17:43
въпреки че е наблизо до Ягодинската.
Но пък се катерих в една Калето, където се пързалях като за световно и доста ми се качи адреналина.
Преди това пък ходихме в една Вулвата и тя е интересна, мога да й пусна нарочно постче.
цитирай
17. yuliya2006 - БЛАГОДАРНОСТ ЗА БЪЛГАРСКИЯ ДУХ ДА ...
08.09.2009 22:52
БЛАГОДАРНОСТ ЗА БЪЛГАРСКИЯ ДУХ ДА ГО НАПРАВИШ!

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - РОДОПИТЕ
http://yuliya2006.blog.bg/poezia/2009/07/26/rodopska-idiliia.369629

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
18. cindy - Моля,
09.09.2009 09:00
качи го щом желаеш :)
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Била съм там,
13.09.2009 14:49
усещането е неповторимо, голяма красота, браво за постинга.
цитирай
20. cindy - Мерси!
13.09.2009 17:03
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4130906
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930