Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2009 14:55 - Сан Джовани ин Латерано
Автор: cindy Категория: Туризъм   
Прочетен: 7663 Коментари: 14 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

 

Съвсем бях забравила за тези снимки. Отдавна се каня да прегледам папките със снимки и да ги кача да дискове, но това е пипкава и досадна работа, и не ми се занимава. Освен това си подсигурявам и приятни изненади като днешната. Търсех нещо съвсем друго, отварях разни папки и попаднах на Сан Джовани. Не съм го забравила, но чак се изненадах от красивите снимки. Мина време, натрупаха се други впечатления, но явно му е било писано да види блогов свят, а е и достатъчно величествен за да оправдае цял постниг в негова чест.

 

„Сан Джовани ин Латерано” е наистина впечатляваща катедрала, това е първата катедрала в Рим, майката на всички църкви в Рим и целия свят – „SACROSANCTA LATERANENSIS ECCLESIA OMNIUM URBIS ET ORBIS ECCLESIARUM MATER ET CAPUT”. Посветена е лично на Христос, според надписа на фасадата „Christo Salvatore”.

Катедралата е изградена от Константин по времето на папа Силвестър /314-335г./ и  е била многократно разрушавана, а след това отново възстановявана. В сегашния си вид датира от 17 век. До XIX век папите са ръкополагани в нея. Твърди се, че в дарохранителницата над олтара се съхраняват черепите на св. Петър и св. Павел. В "Сан Джовани" се намира и Светата стълба, донесена от св. Елена, майката на Константин, от двореца на Пилат Понтийски в Йерусалим, по която преди съда си е минал Христос.

 

Бароковите статуи на Апостолите са толкова огромни, че човек в тяхното подножие е малко „посмачкан” от величието им. Абсидата също е впечатляваща и в цялата катедрала наистина е вградено сякаш това чувство за „огромност”, което не е случайно, разбира се. В катедралата има и фрески на великия Джото. Но да започваме обиколката.



image



Статуя на Св Франциск от Асизи, кочто се намира срещу катедралата



image



Приближаваме "Сан Джовани ин Латерано"



image



Ticlinium Leoninum - демек Ticlinium на папа Лъв III ...


image



... а тиклиниум е това, което виждате ... :))




image



Вече влизаме вътре, надписът горе, за който ви говорих



 

image





image





image





image





image



Статуите на Апостолите



image





image


 


image



image



Красиви мозайки


 

image





image



Интериорът...


image





image






image



Абсидата



image



Органът


И накрая фреските на Джото, за които споменах



image



Бонифаций VIII



image

 

Легенда на св. Франциск






Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. basst - Ммммм. . красота. . . . . и аз искам ...
07.11.2009 15:10
Ммммм..красота..... и аз искам там....:((( Завиждам ..благородно...:))
цитирай
2. cindy - Е, недей де :)
07.11.2009 15:14
Имам още доста снимки оттам и може би ще е добре едно клипче да им направя, но няма да е сега.
"Свети Петър" е по-голяма катедрала от тази, но не ти създава такова чувство, не те смазва с размерите си. Друго е усещането :)
цитирай
3. basst - Била съм в Унгария. . . . . Там като ...
07.11.2009 15:17
Била съм в Унгария..... Там като влезеш в техните...те смазват с усещането за величие..красота...и за първи път видях там фонтан..по средата..и цветя, много цветя...нещо, което при нас е рядкос, освен наслагани от молещите се върху иконите....и не е задушливо, мирищещо на тамян....
цитирай
4. cindy - Била съм в Будапеща,
07.11.2009 15:22
но там май много църкви не съм гледала.
Обаче там църквите са католически, както и в Прага, затова съвсем различно изглеждат от нашите. Повечето са баркови, много жизнерадостни и с много цветя, както казваш.
Тамянът явно не им влиза в традицията.
Нашите източно-православни друг канон следват, но защо пък следва все чуждото да превъзнасяме.

Те имат едно, ние- друго, трети - трето и т.н. Взаимно се допълваме... :)
цитирай
5. vanex - :
07.11.2009 21:32
еее зарадва ме и малко ме натъжи-първо, че сподели тези впечатления и второ, че ме върна назад 2-3 години, когато ходих в рим със свещеник, който ми обясняваще всичко :)- хвала богу :)
цитирай
6. cindy - vanex,
07.11.2009 21:57
сигурно е било по-лесно да си с някой, който всичко да ти обяснява.
Пък ние самички се справихме, всичко (или поне по-голямата част от нещата за гледане) видяхме и си обяснихме! :)
Ходихте ли в "Сан Паоло извън градските стени"?
Защото наистина е далеч и много хора не са я посещавали като са били в Рим.

цитирай
7. krotalka - Сега,
07.11.2009 23:46
след като си изрови старите снимки, все едно, че още веднъж си се върнала по тия места!
цитирай
8. cindy - Kroti,
07.11.2009 23:53
така е, но не са и толкова стари - правени са в края на март тази година. Какво са 7 месеца на фона на вечността? :)))))))
цитирай
9. basst - cindy
08.11.2009 00:24
Не че ги превъзнасям...тогава бях дете..и никога не бях виждала толкова цветя в църква... за мен беше нещо необичайно и много красиво....:)
цитирай
10. malkiatprintz - Наистина красива катедрала, но не ...
08.11.2009 06:57
Наистина красива катедрала, но не мога да усетя големината й. Не съм влизал в нея, но съм бил в "Свети Петър". Може би усещането за величие се поражда от височината спрямо площта...
цитирай
11. cindy - basst,
08.11.2009 12:12
разбирам те напълно :)
Когато за пръв път влязох в барокова църква в Прага още повече, че беше неделя и имаше служба ми се видя толкова празнично, жизнерадостно, чак фриволно в сравнение с нашите строги църкви.

Преди това бях ходила в Кьолнската катедрала, тя е наистина невероятно величествена, но готическият стил е много строг и студен.
Това имах предвид - хора различни, църкви различни, стилове различни,не можеш да кажеш - тази е по-хубава, а другата по-грозна. :))
цитирай
12. cindy - malkiatprinz,
08.11.2009 12:14
не знам дали е само до големината, може би тези огромни барокови статуи на Апостолите пораждат това чувство колко си малък и дребен.

В "Свети Петър" обстановката не е така "смазваща", някак е по-човечна. :)

цитирай
13. luben - Да- тази църква
09.11.2009 10:38
много ме впечатли. За жалост я посетих едва втория път. Като бях в Рим. Първият - нямах време поради обикалянето на други "задължителни забележителности". Но от тогава винаги я препоръчвам да не бъде пропусната ;)

Рим е град с фантастични църкви. Много, за сметка на това. Все пак има няколко, които засядат в съзнанието ти и спомените ти. Освен гореспоменатата Сан Джовани и Св. Петър, спомням си ярко и Санта Мария Маджоре (е - за нас българите е важна и Сан Клементе, но по други причини). Рим си остава невероятен град...където църквите са една удивителна нишка, която свързва миналото с настоящето в изящество, фантазия и красота.
цитирай
14. cindy - Има много,
10.11.2009 15:03
но тази за която питам vanex, а и теб те питах, е също много интересна.
Може след време да кача и от нея снимки, за да не мисли сега някой, че съм се специализирала в църковната тематика :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cindy
Категория: Туризъм
Прочетен: 4133572
Постинги: 562
Коментари: 8978
Гласове: 20310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930